Jó asszony mellet egy szép szerető!
Szöveges ítélet
BEVEZETŐ:
Két éve kezdtem újra a motorozást közel egy évtizedes kihagyás után. Mindenképpen egy hatkilóst akartam, bár éreztem nem ez az én kategóriám. Vettem is egy 2000-s évjáratú R6-ot és rendesen belerázódtam a témába ismét. (ítélet a "Hétévessel próbáltad már?" cím alatt) Tavaly szeptemberben az Euroringen eldobtam és tudtam, most kell váltani. Újra jött a dilemma Gixxer kontra zongora. Éppen a boglári Full-Gas szalon előtt motoroztam, mikor megláttam kiállítva egy kék R1-t. Pont olyan amilyet álmaimban elképzeltem. Közelebbről megnéztem és Komplett Akrapovic rendszer, valamint makulátlan állapot, magyarországi, szervízkönyv, egygazdás stb. Szervízkönyvből tulaj neve ki, IWIW-en kukucs, ő sem tűnik túl nagy motorgyilkosnak (bár ezt nehéz megállapítani), így megvettem és bíztam ismét a jószerencsében. Mégiscsak az új ár 50%-án jutottam hozzá...
KőKEMÉNY IGAZSÁG:
Elsőre az R6 után nagyon kemény volt a teljesítménye. Igazából csak harmadikban szabad odacsapni neki a gázt úgy paraszt módjára, mert kettőben még rögtön kerék. Aztán kezdtem megszokni és éreztem a részleteket. Mégpedig alacsony fordulaton, úgy 7000-ig tényleg nagyon kezes és talán ezt szándékosan csinálta így a Yamaha ellentétben a Suzukival. Így könnyedén és kis odafigyeléssel tudod használni a városban és nem ér meglepetés. Viszont, ha keményebben kezded húzni neki akkor valami irgalmatlanul brutálisan megindul és 270-ig nem is hagy alább a dinamikából, innen 290-ig még egész jó (kb, mint R6 200-230-ig) az utolsó tízes már időt kíván, de megvan az is. Kicsit olyan érzésem van, hogy nem is a motor éri el a teljesítőképesség határát, hanem az elektronika szab ilyen Yamahásan finoman határt a száguldásnak. Majd kiderül, mert nemsokára kiütik a környezetvédelmi tiltást , meg a végtiltást is. Kényelem szempontjából annyit, hogy ez sem jobb, de nem is rosszabb bármelyik mai sportmotornál. Tudod, mit veszel és mit várhatsz tőle. Egyedül talán az különbözteti meg a versenytársaktól, hogy a tank és az idomzat kialakításának köszönhetően a bő 190 cm-s magasságommal is elférek rajta. R6-nál ez volt a legnagyobb bajom! A futómű az maga a csoda. Nagyon ott tartja az úton, íven minden körülmények között, de ez is általános elvárás ebben a kategóriában. Ennek köszönhetően simán utazol 200 felett szinte bárhol. Néha elcsodálkozom, amikor ugyanazon az útvonalon/úttesten megyek autóval, hogy itt hogyan mertem ennyivel motorozni. Gumit tényleg zabálja, nekem eddig a 6000 km alatt két hátsót megevett :-( Fogyasztása nem érdekel, aki majmot tart az gondoskodjon a banánról...
Negatívuma talán csak az, hogy ezek a blokkok kicsit zörgősebbek, mint a kisebb tesóké, de üzemszerű. Valamint a baromi drága alkatrészellátás. A kormányteló szintén lehetne egy kicsit keményebb, de ez szerintem ismét csak döntés kérdése volt a Yamahánál,hiszen közútra pont elegendő, hogy megvédjen egy perectől, de városban szinte észrevehetetlen a jelenléte, ami ugyebár megint csak jó.
Olajból Repsolt használok, ez kicsit vastagabb. mint az R4 és jobban bírja a ciklus vége felé. Külsőről nem írok, mindenki tudja, hogy mi a véleménye a motoros társadalomnak az RN-12-ről. Így utólag sem tudom megmondani, ajánlanám-e kezdő motorosnak, mert nagyon kezes, de mégis csak 180 ló. Szerintem rutinosnak sem való, ha még túl forró a feje...
Rodnan
Hibalista
- Szelepfedél tömítés.
Ide hordtam szervizbe
Továbbra is Jani meg Gyuri. Jani ért is hozzá :-)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |