A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Yzf-R1 2004 (998)

Yzf-R1 2004 (998) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Jó asszony mellet egy szép szerető!

Szöveges ítélet

BEVEZETŐ:

Két éve kezdtem újra a motorozást közel egy évtizedes kihagyás után. Mindenképpen egy hatkilóst akartam, bár éreztem nem ez az én kategóriám. Vettem is egy 2000-s évjáratú R6-ot és rendesen belerázódtam a témába ismét. (ítélet a "Hétévessel próbáltad már?" cím alatt) Tavaly szeptemberben az Euroringen eldobtam és tudtam, most kell váltani. Újra jött a dilemma Gixxer kontra zongora. Éppen a boglári Full-Gas szalon előtt motoroztam, mikor megláttam kiállítva egy kék R1-t. Pont olyan amilyet álmaimban elképzeltem. Közelebbről megnéztem és Komplett Akrapovic rendszer, valamint makulátlan állapot, magyarországi, szervízkönyv, egygazdás stb. Szervízkönyvből tulaj neve ki, IWIW-en kukucs, ő sem tűnik túl nagy motorgyilkosnak (bár ezt nehéz megállapítani), így megvettem és bíztam ismét a jószerencsében. Mégiscsak az új ár 50%-án jutottam hozzá...

KőKEMÉNY IGAZSÁG:

Elsőre az R6 után nagyon kemény volt a teljesítménye. Igazából csak harmadikban szabad odacsapni neki a gázt úgy paraszt módjára, mert kettőben még rögtön kerék. Aztán kezdtem megszokni és éreztem a részleteket. Mégpedig alacsony fordulaton, úgy 7000-ig tényleg nagyon kezes és talán ezt szándékosan csinálta így a Yamaha ellentétben a Suzukival. Így könnyedén és kis odafigyeléssel tudod használni a városban és nem ér meglepetés. Viszont, ha keményebben kezded húzni neki akkor valami irgalmatlanul brutálisan megindul és 270-ig nem is hagy alább a dinamikából, innen 290-ig még egész jó (kb, mint R6 200-230-ig) az utolsó tízes már időt kíván, de megvan az is. Kicsit olyan érzésem van, hogy nem is a motor éri el a teljesítőképesség határát, hanem az elektronika szab ilyen Yamahásan finoman határt a száguldásnak. Majd kiderül, mert nemsokára kiütik a környezetvédelmi tiltást , meg a végtiltást is. Kényelem szempontjából annyit, hogy ez sem jobb, de nem is rosszabb bármelyik mai sportmotornál. Tudod, mit veszel és mit várhatsz tőle. Egyedül talán az különbözteti meg a versenytársaktól, hogy a tank és az idomzat kialakításának köszönhetően a bő 190 cm-s magasságommal is elférek rajta. R6-nál ez volt a legnagyobb bajom! A futómű az maga a csoda. Nagyon ott tartja az úton, íven minden körülmények között, de ez is általános elvárás ebben a kategóriában. Ennek köszönhetően simán utazol 200 felett szinte bárhol. Néha elcsodálkozom, amikor ugyanazon az útvonalon/úttesten megyek autóval, hogy itt hogyan mertem ennyivel motorozni. Gumit tényleg zabálja, nekem eddig a 6000 km alatt két hátsót megevett :-( Fogyasztása nem érdekel, aki majmot tart az gondoskodjon a banánról...
Negatívuma talán csak az, hogy ezek a blokkok kicsit zörgősebbek, mint a kisebb tesóké, de üzemszerű. Valamint a baromi drága alkatrészellátás. A kormányteló szintén lehetne egy kicsit keményebb, de ez szerintem ismét csak döntés kérdése volt a Yamahánál,hiszen közútra pont elegendő, hogy megvédjen egy perectől, de városban szinte észrevehetetlen a jelenléte, ami ugyebár megint csak jó.
Olajból Repsolt használok, ez kicsit vastagabb. mint az R4 és jobban bírja a ciklus vége felé. Külsőről nem írok, mindenki tudja, hogy mi a véleménye a motoros társadalomnak az RN-12-ről. Így utólag sem tudom megmondani, ajánlanám-e kezdő motorosnak, mert nagyon kezes, de mégis csak 180 ló. Szerintem rutinosnak sem való, ha még túl forró a feje...
Rodnan

Hibalista

- Szelepfedél tömítés.

Ide hordtam szervizbe

Továbbra is Jani meg Gyuri. Jani ért is hozzá :-)

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.