Istencsászárzsírkirály!
Szöveges ítélet
Zsírkirály a gép. Persze arany középút, ezért nem nevezhetnénk egyik kategória legjobbjának sem. Talán az öszvér kategória legjobbnának. Esetleg a túrázók között.
De tényleg egy álom. A motorja erős, nyomatékos, és nagyon máj a hangja. Alacsony fordulaton eléggé ráz, meg rángatja a láncot is, de ez hamar megsuokható. Kellemes a fogyasztása is.
A futómű is teljesen rendben van. Talán kicsit több állítási lehetőség nem ártana - merthogy az szinte nulla volt - de az eslő futómű átépítésével biztosan nagyságrendekkel lehetett volna ezen is javítani. Kérdés ez kinek mennyi pénzt ér meg. Kényelmes de nem túl puha, stabil és fordulékony.
Picit magas a súlypontja a motornak, de annyira kezes a futómű és stabil a váz, hogy a széles kormánnyal gyerekjáték az irányítás. Jó és kanyargós úton megőrülsz, olyan élvezetes. Én a Mátrában is jártam vele néhányszor, istenkirály volt.
A lábtartó hamar leér kanyarban, de nem veszélyes, a nyomatékos motor miatt jókat lehet egykerekezni vele, és még az üléspozíció is kényelmesnek mondható. Van egy kis csomitartó az ülés alatt, de ha lett volna időm hosszú túrákra, szerintem annyi dobozt szerelhettem volna rá, hogy a csajom egy havi ruhatára is belefért volna. Pedig az nem kevés...
A fényszóró elég erős, akárcsak az első fék, bár hajlamos volt néha kicsit csavarni az első villákat. De a váz minden hibát kijavít; egyszer volt alkalmam kipróbálni egy TRX 850-t, ami ugye ugyanezt a blokkot hordja, csak térhálós vázzal meg "sportos"abb futóművel. Fílinges moci az is, de a TDM váza szerintem sokkal merevebb.
Utáltam viszont az akkumulátor elhelyezését. Használtan vettem a motort - illetve beszámítottam egy másik eladásakor - és folyton lemerült az akksi. Valahová a tank alá rejtették az elemet, ha jól emlékszem, kurva nehéz volt hozáférkőzni ha tölteni kellett. Először csatlakozót akartam szerelni rá, aztán vettem inkább egy másik akksit :)
Véletlenül került hozzám a drága, de imádtam. Eladtam, mert öregecske volt, és csak az tartott vissza egy már akkor gyártásban lévő TDM 900 megvásárlásától, hogy akkor még superbike buzi voltam. Fiatalság, bolondság.
Még a mutter is élvezte, egyszer azzal vittem el a rokonokhoz; 220 km-es út volt. Nagy szó volt, mert amúgy rühelli a motorokat nagyon.
Szóval ha TDM vásárláson töröd a fejed, legyen az 850-es vagy 900-as, én csak bátorítani tudlak. Istencsászár a moci!
Hibalista
- Semmi. Az aksi párszor lemerült, de ez nem a motor hibája.
Ide hordtam szervizbe
Csak sufni tuning volt rajta. (Egy Yamaha szervízben dolgozó szerelőhöz hordtam, otthon bütykölte, hétvégén.)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |