Imádnivaló szürke eminenciás
Szöveges ítélet
50es kismotor után váltottam a kis Diversionre. Sokáig gondolkodtam, hogy új motor legyen-e, de az anyagiak miatt, és mert féltem egy új karcmentes vastól, ez lett. Szinte új állapotban volt, de azóta egyébként is bőven láttam már Diviket 100.000 km fölött, sőt 200.000 km fölött is.. !! Persze ez azért van mert a motorból csak 60 LE-t engedtek kipréselni a mérnökök. A léghűtés tovább egyszerűsíti a dolgokat és csökkenti a lehetséges hibákat. Léghűtéstől egyébként nem kell félni, nyáron városban sem fog felrobbanni a motor :) Viszont az alapjárat zajosabb. A gyári kipufogókkal alacsony fordulaton szerintem igen jó a hangja a gépnek (2000-3000től megindulva) felül meg ugyanúgy visít mint bármelyik sornégyes. 90-100 km/h körül már nem hallatszik csak a szélzaj. (Kivéve ha mondjuk 2-es fokozatban vagyunk.. :)
Mióta megvettem nem találtam még egy motort a kategóriájában aminek hasonló kényelmes ülése lenne, szerintem ebben verhetetlen. Nekem a szélvédelme nem tökéletes, a nyakamra tolja a szelet ( 192 cm vagyok, bennem van a hiba ) Egy Cbf 600-zal vagy fazerrel összehasonlítva picikének tűnik, valamivel alacsonyabb az ülésmagassága, de a komforttal nincs gond, napi 5-600 km belefér, csak a nyakam fárad le a menetszéltől. Azt meg lehet szokni. 4500 környékén van egy minimálisan zavaró vibráció, amivel minden további nélkül együtt lehet élni, mert nem is jelentős meg az ember gyorsít/lassít 5km/h-t és meg van oldva. Futóműve kissé puhány, a sportos közlekedést nem támogatja. Valószínűleg a sűrűbb villaolaj segít, tavasszal kiderül. Féke nyilván nem összehasonlítható mondjuk egy ABS-es Honda rendszerrel, de azért tisztességgel dolgozik, nincs vele gond. Egy fém fékcső jót tenne neki úgy érzem (csak ne lenne olyan drága).
Ennyit az árnyoldalról és jöjjön hogy miért Imádom!
Először is 4,2-4,3 körül szokott lenni a fogyasztás 100 km-en. Egyszer rohanós túrázókkal sikerült 4,8at lenyomni a torkán, ha meg úgy mész mint egy autóval akkor nem lehetetlen 4 alá menni.
Fenntartása némileg olcsóbb a kategóriatársakhoz képest (alkatrészárak). Túrázni kiválóan alkalmas, rengeteg csomagot rá lehet aggatni, vannak rögzítőfülek bőven. 2 embert azért megérzi a motor, úgy már kevés az erő és a fék. Állítólag hátul is kényelmes, de én még nem ültem magam mögött. A normális motoros közlekedésre totál megfelel, sőt.. és tartja a lépést ha kell. Nem ez a legszebb legfeltűnőbb motor, de hűséges társ és nagyon szerethető! Könnyen manőverezhető, alacsonyabb embereknek ideális. Könnyen dönthető, jól bírja az úthibákat a vékony guminak köszönhetően. Lábtartó letétel sem gond, de ilyeneket csak parkolóban gyakoroljunk ne a közúton.
Következő motorom a termetemhez méltó lesz.. túraendurókban tudok csak gondolkodni jelenleg :)
Hibalista
- Nem szokása elromlani, legendásan megbízható. A műszerfalban kiégett egy izzó, cseréltem egyszerre mindhármat. Pár 10 forint.
- Volt olaj, lánc és fogaskerék csere, szóval kopóalkatrészek. Ugyanannyiba kerül mint bármelyik nagymotorra. Gumit nem zabálja, de mivel a hátsó csak 130as, kb egy 10essel olcsóbb mint a 160asok, amiket a többiek vesznek. Jó érzés :) Olajból csak ásványit, 20W-50est neki, sokkal finomabb így a váltó és a járása, hangja.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Várpalota - nagyon jó fejek és szépen gyorsan dolgoznak. De megkérik az árát :S
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Honda Motorcenter Székesfehérvár - ők is ugyanaz a kategória, jó szerelőik vannak, és kicsivel olcsóbbak, közelebb is vannak hozzám :)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 14500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |