Igazi kis kezes bá...vadállat
Szöveges ítélet
250-es csopperről ültem át. Nagyobbat, erősebbet akartam. Sokáig keresgéltem, mire kiválasztottam a tipust úgy, hogy minden szempontnak megfeleljen: vételárra szánt keretbe beleférjen, megbízható legyen, mert nem akartam a benzinpénzt szervízre költeni. Túrázni akartam használni, de fontos, h városban is használható legyen. Legyen kezes, de lóduljon, ha azt akarom. Persze mindezt benzinpárából oldja meg. Így jutottam a kis fazerhez, és az a helyzet, hogy nem csalódtam egyik dologban sem.
Nagyon könnű irányítani, könnyű kis gép. Nekem (178cm) picit magasan van az ülés, két lábbal éppencsak leér a lábam. De ez az egyetlen kompromisszum, amit meg kellett kötnöm.
4000 fordulat alatt igazi kezesbárány, pillekönnyű, igazi nézelődős stílusban adja elő. Mondjuk innen nem fog gyorsulni, akárhogy húzod.. De 4000 fölött átmegy vadállatba, és nem kell neki kétszer mondani, h mi a dolga. Jellemző rá, hogy 150-nél 5.-ben simán kiveszi egykerékre, ha megtekeri az ember a szarvát. Ezen a téren annyi, hogy a 6-ost beállíthatták volna úgy is, hogy 140-nél kicsit kisebb legyen a fordulat, a hosszabb országúti etapok talán kényelmesebbek lennének. De ez már igazán méltatlan szőrszálhasogatás a részemről.
Fogyasztás: látványosan kevesebbet eszik, ha egyenletesebb a menet. Városban ha, ha nagyon sportosan tolja az ember, képes a 6 litert benyelni, de ehhez tényleg akarni kell. Túrákon van elemében a kicsike, hiába a nagy sebesség és a magas fordulat, nem ezen múlik. A sok elindulás-megállás, kigyorsítás növeli az étvágyát. Legutóbbi túránkon pontosan végigkövettem a fogyasztását: a Tátráig 140-160, a hegyekben 8000 fölötti fordulattal egész nap, aztán 4,8 litert mértem. Nem akartunk hinni a szemünknek. Mindenki integetett mögóttem 200-250 km után, hogy álljunk meg tankolni, nekem pedig 360(!) km után még nem villant a szomjúságjelző. Abban egyeztünk meg, hogy ez bizony király.
Ósszességében egy igazi all rounder. Keskeny, filigrán alkatú vas, könnyű a forgalomban lavírozni vele. Ugyanakkor nagyon jól pakolható, és akárhogy felmálházza az ember, marad könnyen kezelhető, agyig pakolva is jó a szerpentineken. A teljesítménye mindenhová elég, nincs olyan szitu a forgalomban, amiben ne állná meg a helyét, de pályán sem vall vele szégyent az ember.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Dunaautó
Vétel előtti átnézés volt. Gyors, jó, olcsó.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Marauder | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |