Idősödő, de még aszfaltra való...
Szöveges ítélet
Öreg, de megkímélt gép, a korának megfelelően kell vele bánni, de azért párszor már megkergettem. Kicsit nyomatékszegény, de hát nem túramotor, az erő fordulattal jön meg nála, 7-8.000 körül kezd el rendesen húzni és 12.000 1/perc-ig érdemes húzatni, habár 14.000-től kezdődik a piros skála! Az üléspozíció tényleg kényelmetlen 1 kicsit, de hát valamit-valamiért. A fékek aránylag jók, megállították a vasat mindig, mikor kellett! A design kicsit divatját múlt, de a korában igazi ékszer lehetett (nekem személy szerint tetszik, de azért az R1 mellett labdába sem rúghat, de hát nem egy korosztály, tisztelni kell a kort! Büszke vagyok rá, hogy velem közel 1 idős motort hajtok!
Két személyes használat csak indokolt esetben!
Hibalista
- Igazából nálam még semmi nem romlott el, a kopó alkatrészek lettek cserélve. Kipufogórendszer lett felújítva és az idom lett rajta ragasztva, mert egy ügyes szerelő nekitolta valaminek (persze, hogy nem ismerte el, nem volt gerince)
Ide hordtam szervizbe
A Yamaha Hilcz-nél (Kakasd) volt szervizben a motor, de oda soha többé!!! Elrakták a vezérlést 1 láncszemmel, a szelepfedél tömítést rosszul rakták be! Mikor elsőnek mentem a motorért, akkor erőtelen volt (a vezérlés elrakása miatt)! Másodszorra nem ment, mármint 140 km/h nál nem sikerült jobban meghajtanom és azt akarták bemagyarázni, hogy az előtte sem ment sokkal jobban, "ne akarjunk ezrest csinálni belőle"! A szervízbevitel előtt többször is sikerült kiakasztani a kilóméterórát (180ig van skálázva). Mikor 3xra mentem, már úgy voltam vele, hogy akkor is elhozom, ha jó, ha nem! Hát 3.ra már kezdett hasonlítani az általam megismert motorra, de még mindig nem volt az igazi, de elhoztam! 60.000 Ft ot fizettem, persze ez az ár "kedvezményes" volt a sok kellemetlenség miatt, de ez csak azért jött össze, mert apám nem hagyta annyiban a dolgot!
Eléggé kiábrándultam a hőn szeretett motorból a sok kontár miatt, elvittem 1 újonnan ajánlott szerelőhöz, ő rendbevágta 15.000 ből! Ja, amit a szervízben cseréltek: 4db NGK gyertya, hengerfej és szelepfedél tömítés, szelephézagoló lapkák. Majd 3 hétig ott volt és összesen csak 4-5 órát dolgoztak rajta. Mindenki óvakodjon az ilyen szervizektől!!! Csak egy dolgot csináltak meg jól, a kerékcentírt (a motorkereket soha sem szabad géppel centíroztatni, csak a gravitációs módon)!
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Gyutai Attila (Paks), Bérces Lajos bácsi (Dunaföldvár)
Mind a ketten nagyon jó és hozzáértő szakemberek!!!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |