Hűséges jóbarát
Szöveges ítélet
DT80-as után tanulóként félve ültem rá a 600-as XT-re. Tapasztalt motoros barátaimra halgattam ebben a döntésemben. A motor meghálálta bizalmamat. Többnyire városi (csúcs) forgalomban használtam, jó időben. Könnyen elfér az autók között, magas építése és tömege ellenére, könnyen lehet vele manőverezni lépésben is. A fútómű kiválóan tolerálja a rossz Budapesti utak hibáit. Ha kedvem tartja akát közlekedhetek vele patkán vagy lépcsőn is könnyedén.. szinte meg sem érezni. Ami fontos: 3-szor eldobtam 80-as tempoval, és a javítást megúsztam teleszkóp egyengetéssel, és egy lábtartó vagy kormányvég cserével. Megemlítem, a motor hátulján van egy doboztartó állvány ami a motor hátulját mindíg megvédte a horzsolásoktól. A motor nagyon strapabíró, csúszásnál a fejidom és az első sárvédő karcos lesz, de amint felállítod visszaugrik a helyére, tehát nem deformálódik. A két elem ára kb 30 ezer matricástól Yamahánál ha mégis zavarnak a karcok. Egy kezdő motorosnak ez egy komoly szempont, hogy szép új motorját mennyiért tudja megjavítani az eleinte törvényszerű balesetek okozta károk miatt. Fontos, hogy az XT600 léghűtéses, tehát nem kell figyelned a vizet a gépben. Egy fontos dologra kell csak ügyelni: az első olajcserét követően az olajat 5-6 ezrenként le kell cserélni. A szerkezet egyszrűsége miatt nem kell extra kölcségekre és meglepetésekre számítani. Csak a kopó alkatrészekre kell költeni. Ideális közlekedési eszköz városban. Van benne erő, nyomaték, az autókhoz képest jól gyorsul. pl egy standard bmw 328-nál 150kg utastömeggel nagyjából 7,6kg jut egy lóerőre addig az xt600-nál 80kg utastömeggel 5,9kg jut egy lóerőre (gyári 42LE). Alacsony fordulaton leadja a nyomatékot, békés és jó érzés vele közlekedni az autók között. A hagyományos 1.6 100-120LE autók nem rúgnak labdába. Városi közlekedésben 100-as tempóig GSXR750-es (158LE) barátommal tudom tartani a tempót sűrű forgalomban, ahol csak autótól autóig tudja meghúzni neki az ember. Szabad uton persze nem tud szárnyalni a majd 4x-es erőfölénnyel. Annak tudom ajánlani aki "szereti a pénztárcáját" ill. szereti a megbízható dolgokat, amivel nem kell törődni. 3 éven át, csak az indítókulcsot kellet kézbevenem. Kezdő motornak, vagy munkára, közlekedésre ideális választás, ha nem cél az eszetlen száguldás.
Előnyök: ideális menetteljesítmény városi közl.-re, alacsony szervíz és javítási költségek, rossz úton, patkán, is kiválló, keskeny, könnyen kezelhető.
Hátrányként kiemelném: 1 henger fűnyíró szerű rezonanciát generál ami eleinte vagy hosszú úton taszító élmény lehet.
Hibalista
- akkumulátor 6.000.-
- első gumi conti. 13.000.-
- hátsó gumi conti. 17.000.-
- fékbetétek 6.000.-
- motorolaj 2x 6.000.-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |