A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Xjr 1200 1995 (1188)

Xjr 1200 1995 (1188) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hófehérke Afrikában

Szöveges ítélet

Miért ezt vettem? Mert olcsó volt. És szép. És japán. Meg mert már nagyon kellett. Nem bírtam tovább. Négy hónapot még csak kibírtam valahogy motor nélkül, de az ötödikben végem volt. Amikor decemberben 30 fok fölé ment a hőmérséklet eldőlt, venni kell egy motort. Mivel csak pár hónapom volt használni, elsődleges szempont volt, hogy olcsó legyen, hogy ha később csak fél áron tudom tovább adni, akkor se bukjak túl sokat. Két hét keresgélés után megtaláltam Hófehérkét. Nem volt túl messze és az ára is rendben. Japán, 30000km, szép. A vásárlást egy bankkártya lopás ugyan megnehezítette, de cserébe a bürokrácia elképesztő gyorsasága vigasztalt. Soha nem gondoltam volna, hogy Dél-Afrikában magyarként motort venni és a nevemre átíratni sokkal egyszerűbb, mint ezt itthon megtenni. És olcsóbb is – úgy 10000 Ft volt az egész procedúra.

A motorra láthatólag csak külsőleg adtak, az olajsár, ami kijött belőle gyanúsan a gyári töltet volt. A négy az egybe kipufogót csak valami idióta tehette rá, vicces ugyan, ahogy a legkisebb motorfékre visszadurrog, viszont útban van az olajleeresztő csavarnak, az egész vackot le kell operálni a blokkról, hogy lehessen olajat cserélni. Az olajszűrő deklijét egy analfabéta rommá húzta – az öntvénybe bele van öntve, hogy 15Nm-el kell meghúzni -, ezért az az első mozdításra széttört, szerencsére e-bayen találtam hozzá alkatrészt 13 euroért. Szintén sufnituning master volt az, aki kékre festette a féknyergeket: a dugattyút elfelejtette lemaszkolni, ezért fél napig kapargattam róluk a festéket, hogy fékbetét cserekor vissza tudjam őket nyomni. Többet már nem akartam a gépen szerelni, pedig az elmaradt karbantartások miatt lett volna még pár apróság.

A legjobb ezzel a géppel a krúzolás. Az első gép, amivel határozottan élveztem autópályázni. A széles, puha ülés, a kormány, az egyenes háttal ülés és a jó térdszög maga a megtestesült kényelem. A szélvédelem hiánya miatt pedig 120 fölött úgysem akar az ember hosszasan menni. Pedig a motor bírja, 180-nál még bőven volna hova pörögni és a futómű is stabil, csak alkar kérdése a száguldás. Erőben sincs hiány, alsó fordulaton is indul, felül pedig kapaszkodós a gyorsulás. Viszont a fogyasztáson gyorsan meglátszik a csukló súlya, nyugodt tempóban kicsivel hét alá még éppen be lehet hozni, de folyamatos 150-nél már a nyolcat is képes becsapni, olyankor pedig a 21 literes tank is kevés a 300 km-hez. A futómű össze-vissza állítható, én sokat nem vacakoltam vele, csak élveztem, ahogy a fekvőrendőrökön szinte átsuhan. A szűk, tempós kanyarokban eleinte szoknom kellett – a VFR-hez képest elég hosszú a tengelytáv – pedig ott is szépen fordul, kis tempónál viszont sokkal könnyebb terelgetni, mint egy csutkakormányost. Igazán élvezetesen lehet vele motorozni, csak városba nem ajánlom, a léghűtésű blokk ontja magából a meleget.

És a formája... na az az igazi. Persze ízlés kérdése, de aki a klasszikus formát szereti, annak ez simán etalon. Láthatóan bejött az utca népének is, ennyien még soha nem dicsérték meg a gépemet, az meg pláne korábban elő nem fordult, hogy vadidegen csajok odajöjjenek megkérdezni, hogy csinálhatnak-e róla képet. Lehet csalódtak is kicsit, amikor rájöttek, hogy nő a sofőr :).

Sajnos csak pár hónapot vezethettem, a kiküldetés lejártával el kellett adnom, hazahozni egyszerűen túl drága lett volna. Így marad egy szép emlék és itthon hajtom tovább a VFR-t.

Hibalista

- Olajszűrő delki eltörött

Ide hordtam szervizbe

Magam szervizeltem.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? VFR 750 Következő motorja? VFR 750
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.