Hevimetal
Szöveges ítélet
Nos, gyakorlatilag Simsonrol ultem at ra, kellett par honap mire osszecsiszolodtunk es nem feltem tole:) a motor nagyon eros, oriasi nyomatekkal meg alacsony fordulaton is. nagyon csipem, hogy nem kell valtogatni 30-tol folfele 5. fokozat es johet akarmilyen hegy.
3000-es fordulatig is szepen tol barmilyen fokozatban. eloszor csak ezt a tartomanyt hasznaltam, a forgalmat igy is konnyeden tartotta.a meglepetesek 3000 felett kezdodnek, 160-ig szinte megallas nelkul gyorsul, folotte mar kevesbe, de ott is szepen huz.angliaban laktam es ott hasznaltam minden nap majd ket evig szinte teljesen problemamentesen.-csak az a rohadt eso...:))
Mas motorokkal nincs sok tapasztalatom, de talan jellemzo meg, hogy egyszer mentem egy sv 650-el, es elkepedtem, h az FJ mennyivel jobban huz! tudom csak a fele, de akkor is meglepett, hogy ekkora a kulonbseg! -bocsanat az Suzukisoktol jo kis gep az is csak mas kategoria...
van hozza egy turaplexim ha azt is feldobom akkor nagyon jo a szelvedelem akar komoly temponal is, csak nem valami szep, igy mindig visszacserelem:)
a markolatfutes egy alom kotelezove tennem! az ules is nagyon kenyelmes, de azert hosszu tavon nekem kicsit tul "sportos" a testtartas.
a rendszamtabla mogott van egy lancolajozo tartaly, igy nem kell a lancot allandoan fujogatni es nem is frocskolodik az olaj,( a karbi vakuumja szivja az olajat), nagyon praktikus tobb ezer km-t kibir egy feltoltessel!
meg lehet ramolni rendesen, mentem mar vele kb 100kg cuccal. az uzemanyagjelzo es az ora is nagyon klassz, izig-verig turamotor.
fogyasztas: -csak varos 7,5 lityi-, -110-130 korul 5,5l-, -borzalmas magyar utakon docogve-mert sajnaltam:) 50-70 korul 4l-t mertem! egyebkent szerintem pont azert lehet ilyen takarekosan hasznalni,mert nem kell porgetni.
negativumok:
-nekem nehez a gep.ha tologatnom kell, es nem sima betonon all akkor nagy izzadas varhato. a kanyarokban is megerezni a sulyat, de azert ha megy mar nem gaz.
-a rossz utakat nem szereti eleg jol dobal
-a muanyag burkolat szetreped idovel es zorog is-igaz 21 eves:)
- ha nagyobb tempoval halad az ember folyamatosan, eszegeti az olajat egyebkent normal temponal ez nem szamottevo,de egy tempos 1000km-es tura eseten erdemes ezzel szamolni.
-sokaktol hallottam, h a kettes fokozat kidobalasa tipushiba. ezzel talan szerencsem van mert semmi gond a valtoval, talan csak annyi ha az ember 1-ben nagyon kiporgeti akkor nem lehet berantani 2.-be hirtelen.-erdemes nyugisan valtani.
- hidegben 5C alatt nem szeret indulni, trukkozni kell a szivatoval es a gazzal.
hibak:
- a kuplung egy idoben csuszkalni kezdett, ezt konnyen orvosoltuk az FJ club javaslatara beraktunk meg egy rugot a regi tetejere. igy mar semmi gond csak eleg ferfiasan kell kezelni a kuplungot:)
-a kuplung hidraulikus reszen van egy szimering es ezt erdemes lecserelni kb. evente, mert ha nagyon elfarad akkor kiengedheti az olajat, bar ezt en sosem vartam meg.fel oras munka.egyebkent nem tul draga hozza a cucc es erdekes, h meg mindig lehet hozza eredeti japan alkatreszeket rendelni!
-a hatso fektarcsa vetemedett-csere
Osszessegeben nagyon szeretem, szerintem az arat magasan megerte es meg abbol az idobol van amikor igazi minoseget gyartottak. ha egyszer elviszik biztos leiszom magam banatomban:)
Hibalista
- hidraulikus kuplung, fektarcsa
Ide hordtam szervizbe
magam szerelgetem
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |