Hétévessel próbáltad már?
Szöveges ítélet
Szóval kezdeném onnét, hogy ´98-ban eladtam az akkor még éppen (el)menő GS450E-met ami jó alap volt a nagymotorokhoz kisgyerekeknek. Azóta eltelt kilenc év, mire ismét úgy éreztem, hogy nemárt ha kevesebb lesz két kerékkel nekem is és elkezdtem keresni v.mi sportos újrakezdő motort. Elsősorban hatkilós gixxert elsetleg K1-es 750-est szerettem volna de nem akadt olyan amit nyugodt szívvel vettem volna meg és elkezdtem nézelődni más márkák terén is. Mint újrakezdő motorra nem akartam egyből több milliót költeni (pontosan azt sem tudva mi a nekem való) ezért keresgéltem 1-1.5 milla körül. Végül egy R6-osnál kötöttem ki , ami műszakilag nagyon egyben volt csak sportmotorhoz méltó módon ezzel is csúsztak és bizony bukógomba nélkül. 35600 km (vagy igaz vagy nem) vezetett szervízkönyv (pecsét legalábbis) és korrekt tulaj, jó láncszett, elfogadható állapotú BT002-es gumik... Szóval megvettem azzal az enyhe kétséggel, hogy ha baja van az nálam úgyis kiderül hamarosan mert le nem szállok róla amíg vízhólyag nem keletkezik a seggemen. Egy hét próbálgatás után irány az M7 zsír új, pár napja átadott szakasza és B.boglár- Siófok 267 km/h-val. Bírta! Vissza 240-260, bírta! Másnap szintén... Kb. hatodszor mehettem át a 70 milliárdos völgyhídon, mire feltűnt, hogy alattam van :-) Ekkor sem evett többett 9-10 liternél egyébként beérte spórolva 6-tal is , de én jobban szeretem úgy használni, hogy a 8-at felülről súrolja. Ami már a próbaúton is feltűnt az a néha akadó váltó, de ez kb. 500km/alkalom és nem okoz gondot. Az üléspozíció meglepően kényelmes, simán 5 cm-rel magasabban vannak a kormánycsutkák mint egy Suzukin ezért hosszabb utakon (400 km/nap) sem kényelmetlen, ha hasalni kell mert 200 felett jobban érzed magad, akkor meg ezen is azon is a tankon fekszel és sasolsz a plexi mögül. Zárójelben annyit, hogy 192 cm vagyok amivel viccesen mutatok egy ilyen vason, de én jól érzem magam és ritkán motorozok tükör előtt :-) Az első meglepetés úgy másfél hónap után ért amikor 190 km/h-nál kigyulladt az olajlámpa... Kuplunk, pánik, de mire leesett a fordulat már el is aludt és utána nem jelentkezett de nyugodni sem hagyott. Még aznap elmentem vele Taszárra a köztársaság kupa gyorsulásra (más talán egy szervízbe ment volna de istenem szombat volt és jó idő...) Kategóriában mindenkit lenyomott + zsír új Kawa Z750-et meg Honda CB900-at meg egy párszor egy leáttételezett SRAD 750 stb... Ez ugyan betette a kiskaput az olajnak és hazafelé már csak hatvannal tudtam menni úgy, hogy ne világítson de a kupa itt van azóta is. (11.786/402m) Full-Gas Bogláron bemérte 110 Le és 64.5 Nm a hátsó keréken. Olvastam róla, hogy nem árt rá egy kormányteló. Nekem nincs és az előző tulaj feleslegesnek tartotta (le is zúzta bár nem tudom, hogy volt-e összefüggés), de már sikerült előidéznem 2. ban kanyarban lenyelezve olyan kormánycsapkodást, hogy beszrtm... Szóval a télen kap egy szexi kormánytelót meg új gumit, mert a régi (és azóta egy újabb hátsó is) csúnyán lekopott, igaz némi füstöltetés is közrejátszott. Még nem tudom, hogy BT14-et vagy BT002-est kap de v.mi jót az biztos ezen nem szabad spórolni! Mit írjak még, ha eddig nem untad meg a szar mesémet!? Sokkal szebb, mint a többi hét éves modell. Mondják is, látom is meg így van!!! Rohadtul jól pörög és ezt élvezem. Autóban is élveztem az amerikai CRX-em 7500-8000-es hangját ez meg 16.000-et tud. Most úgy érzem, hogy csak azért fogok elköszönni tőle, mert a tesóm is kedvet kapott hozzá és neki is jól jönne nemsokára egy ilyen tanuló vas én meg tudom már, hogy csakis Yamaha csak egy picit erősebb ,de nem R1 mert az még túl sok. Mondjuk egy újabb használt R6R úgy két guriga körül két évesen már most is van jónéhány aztán a power comanderrel majdcsak megizmosítjuk ha azt is kinövöm. Végül egy jótanács, amit nem én mondtam, hanem talán a Harmati Árpád : MINDENKI A TUDÁSSZINTJÉNEK MEGFELELŐ MOTORT VEGYEN! Én ezt tettem és cseppet sem gáz egy hétévessel (rossz az, aki rosszra gondol), ebbe még az is belefér, hogy elcsúszol vele és nem azzal jön egyből a biztosító, hogy biztosan ebből akarod állni a törlesztőket szűkösebb napokon és még te sem kapsz sírógörcsöt más keménytökü motoros gyerek között a hülyeséged láttán... Egyébként még sokáig fognak gurulni ezek a paripák mert tényleg nagyon megbízható, korszerű és van hozzá már bőven bontott cucc is. Remélem, még sok örömem lelem benne és nem fogok az út mentén kihűlni! Én vigyázok magamra, te légyszíves vigyázz rám (és másokra) akkor talán Ő is vigyázni fog mindannyiunkra!!!
Hibalista
- 5000 km alatt még semmi csak egy olajcserét kellett s.o.s. elvégezni miután bevillant az "R6" lámpa. (kis piros led a fordulatszámmérőn az R6 felirat mellett valami Aladdin lámpával...)
Ide hordtam szervizbe
Haveri kör megoldotta.
Köszi Jani és Gyuri!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 35600 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |