Halhatatlan japán harcos
Szöveges ítélet
Nulla motoros tapasztalattal indultam neki a vásárlásnak. Számtalan hirdetést átnéztem neten is, újságokban is és nem volt könnyű olyat találni, ami már a hirdetés alapján is jó lett volna. Végülis az egyik közelben hirdetett példányt néztem meg. Kicsit kellett köszörülni, mire beindult, de előtte több hetet állt, utána viszont szépen járt és a próbakörön is kifejezetten meglepett, milyen jól húz. 70.000 ft-ért az enyém is lett, sisakkal és kézzel írt adásvételivel. :) Gyorsan kötöttem rá biztosítást, és jött az első "nagyobb út". Nekem akkor még nagy volt. 15 km a szomszédos településig. Ott megtankoltam a kis 3 literes tartályát és irány haza. Fülig ért a szám, annyira tetszett, hogy 30-nál húzom a gázt jobban és erőből gyorsít.
Sérült volt az idom rajta és a kormány is ferdén áll nagyon kicsit, mivel az előző tulaj esett vele. Könnyen egy kerékre lehetett húzatni, szóval gondolom ezt gyakorolta, csak nem sikerült a mutatvány és ekkor sérült a motor.
A megvásárlás évében, 2005-ben a kilométerspirál elszakadt. Ez kb 1.000 ft-ba került és magamnak ki tudtam cserélni 1-2 órás munkával. Azóta is jó és meglepően pontosan mutatja a sebességet. Minden műszere működik, ide értve a műszerfalvilágítást is a "speed" villogót is. Olyan ez a kis motor, mint a videojátékokban, vagy a filmekben. Egyszerűen működik és úgy, mintha sose romolhatna el. Bejártam vele a környéket számtalanszor, minden évszakban hajtom. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a legjobb minőségű szintetikus olajat veszem bele, amiből egyébként keveset fogyaszt (1 liter kb 1.000 km-re elég), benzinből is mindig kúton tankolom, néha 98-assal, hiába kétütemű motor, megérdemli a kényeztetést. Ja és persze kicsit járatom indulás előtt, hogy terhelés nélkül legyen átolajozva, valamint 35 km/h-nál gyorsabban nem nagyon hajtom. Egyrészt a kis 10-es kerekei minden úthibát kommunikálnak, másrészt hobbiból vettem, így nem sietek vele sehova rendszerint. 60 km/h-t is megy, igaz olyankor már szinte fel akar szállni, meg szerintem 5-10 így megtett km után megsülne a motorja.
Nagyon tetszik benne, hogy külön olajozású és ha nagyon alacsony az olajszint az olajtartályban, felvillan egy lámpa a műszerfalon, ami erre figyelmeztet. Bár én magamtól is megnézem az olajszintet és nem várom meg, hogy figyelmeztessen a motor, de nagyon jó, hogy ilyen van benne.
Bowdenes működtetésű dobfékei vannak, amik kellően jók, sosem volt még hiányérzetem a fék miatt sem.
Azt elmondhatom róla, hogy soha sehol nem hagyott ott, könnyen beindul, ahogy írtam, mindene működik, klassz sisaktartója van és semmi fejfájást nem okoz az egész gép. A fenntartási költsége mindössze az éves biztosítás, ami 3.500 ft körül van, szóval semmiség. Minden elvárásomat felülmúlta és eszem ágában sincs eladni, mert - annak ellenére, hogy zömmel autóval járok már - fillérekből fenntartható és néha kifejezetten pihentető menni vele egy kört a környéken. Az biztos, hogy motorból csak Yamahát vennék ezután is. Ezt a jogot meg annak tudom ajánlani, aki csak járni szeretne a motorjával, az nem érdekli, hogy hogy kell javítani. Ehhez nem kell hozzányúlni, mert csak megy és megy és megy és megy...
Hibalista
- Első és hátsó izzók kiégtek, de összesen kb 3 db a 9 év alatt. Igazából nem tudom hány éves és mennyi km-t mentek vele előttem, nálam 22.000 km után kellett egy motorfelújítás (új dugó, gyűrűk, szimering, hajtókar). Szíjat 2x cseréltem, röpsúlyokat egyszer, és a kuplungrugót is egyszer cseréltem, mert eltört a gyári kb 18.000 nálam megtett km után. Ezek 9 év alatt jöttek össze, és összesen több, mint 36.000 km-t hajtottuk már, szóval ez normális kopásnak számít.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 7800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | YBR 125 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |