A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Jog 1985 (50)

Jog 1985 (50) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gyorsulóbajnok

Szöveges ítélet

Yamaha Jog CY50, 1991 (Artistic Special)

A motort 2003-ban vásároltam egy barátomtól, akinél már legalább 3-4 éve porosodott a garázsban. 2 percnyi rugdosás után azért szépen elindult, ekkor már tudtam, hogy mindenképpen megveszem, a hangja kiváló állapotról tanúskodott. Kis bemelegítés után kb 200 méter elég volt, hogy rájöjjek: lényegében gyári állapotú a gép, 12 évesen. Még a gumik is gyáriak voltak rajta, közepes kopottsággal, így a kb 3400 mérföldes futásteljesítmény reálisnak látszott, a gyári akksi volt benne (persze ez már teljesen lemerült). Kaptam hozzá egy eredeti angol nyelvű használati útmutatót is. Szóval mintha a szalonból gördítettem volna ki, olyan megkímélt volt, azonnal el is hoztam, a hazaúton pedig már tudtam, hogy ez a motor hosszú ideig nálam marad.

Általános adatok, jellemzők:
A gép menetkész tömege 65 kg, fordulóköre kisebb, mint a teljes hosszúsága, hasmagassága kb. 8cm, az ülése 710 mm magasan van a talaj felett – ez még a régimódi robogó, nem olyan nagytestű, mint a maiak.
A benzintankja 3,5 literes, de ebből sok a tartalék, kb 1 l. A hatótávolság ennek következtében talán 150 km, több biztosan nem.
Az elektromos rendszere bombabiztos, minden izzója gyári (!) 16 évesen, van tompított és távolsági fényszóró is. A lámpák fénye jó, éjszakai motorozásra kiválóan alkalmas. Ide tartozik, hogy a motor megvásárlása után vettem bele gyári akkumulátort, mely azóta is hibátlanul üzemel. Télre célszerű kiszerelni és fagymentes helyen tárolni.
A felnik 10 collos átmérőjűek, a kátyúkat bírják, mert elég masszívak.

Motor, erőátvitel:
A 3YE1 gyári kódú motor van benne, 49 cm3, állítólag 6,3 le a teljesítménye, de ezt nem írja a kézikönyv. Ha ez így van, akkor az 126 le / liter teljesítményt jelent (Honda s2000: 120 le/l. igaz, hogy a kétüteműeknél nagyobb fajlagos teljesítmény érhető el, mint a négyüteműeknél)! Az erőátvitel egy fokozat nélküli automata, csak húzni kell neki.

Fékek:
Elöl hátul dobfék dolgozik. Igazából olyan erősek, fáradásra nem hajlamosak, hogy nem érzem szükségét tárcsaféknek.

Menettulajdonságok:
Korábban hallottam róla, hogy milyen jól mennek a Jog-ok és kíváncsian próbálgattam még a kezdetekben, hogy mit tud. Meg kell mondani, nagyon jól megy. Az órát kiakasztja, ami csak 60 körüli sebesség, 65 gps-szel, bár ez az 5 km/h lényegtelen, mert nem hajtom így. Valószínűleg az új és ezért kicsit nagyobb átmérőjű gumik miatt van. A mai robogók azért ennél lényegesen nagyobb végsebességet tudnak. A gyorsulása az igazán meglepő, a motor és az erőátvitel is olyan jól összehangolt, hogy nincsen olyan forgalmi helyzet, amikor ne tudnék kilőni egy pillanat alatt. Álló helyzetből is keményen megindul, nem egy alkalommal egykerekeztem vele, de azt hiszem, hogy én lepődtem meg ezen a legjobban. Mindenféle súlypontáthelyezés nélkül könnyedén felkapható egy kerékre. Az álló helyzetből való gyorsulásról csak annyit, hogy egy tuningolt Aprilia SBK 51-essel (2005-ös évj., remélem, jót mondott a cimborám) versenyeztem, 40-ig egy kicsit el tudtam menni (!), utána 50-ig kiegyenlített, afölött pedig már elhúzott az Aprilia, amelynek a vége 102 volt. Szóval, 16 évesen is nagyon lehet vele haladni. Hozzáteszem, hogy általában nem így hajtom, egyszerűen sajnálom csutkagázon erőltetni. Az utazósebessége 50 körül van, harmadgázon. A motort nem tuningoltam, az teljesen gyári állapotú, ennek ismeretében rendkívül jó a gyorsulása, állítólag tuninggal még ezt nagyon fel lehet javítani.

Fogyasztás:
Hajtástól és helyzettől függ. Országúton, hosszú távon, tartós 50 körüli sebesség: 2-2,5 l. Város, ami 1-2 km-es utakat jelent, tehát a szívató sokat megy, 3-3,5 l-re lehet számolni. Kétütemű motorolajból (félszintetikus, kb 2500 Ft/l) 100 km-enként kb 1 decit fogyaszt, a 8 decis olajtartály 7-800 km alatt ürül ki.

Használat:
Gyárilag 2 tárolórekesz került beépítésre: az egyik a kormány alatt kisebb felszerelések számára, a másik a sisaktartó az ülés alatt. Ebbe bármilyen típusú sisak belefér, kb 6-8 l űrtartalmú.
Van még egy csomagtartó is gyárilag, de az már extrafelszerelés, nem mindegyik Jogon látok ilyet. Nem néz ki valami jól, viszont tároló dobozt lehet(ne) rá erősíteni. A lakatot lehet rajta tárolni.

Szerviz:
Évente, kb 2-3000 km-ként hordom szervizbe, ahol légszűrőt, gyertyát, és olajat cserélnek. Ezeken felül néha fékbeállítás volt, kitisztították, ill. egyszer lefestették a kipufogót. Ezek mindig 8e Ft alatt maradtak. Egy alkalommal görgőcsere, kb 10e Ft

Összegzés: igazi városi motor. Keveset fogyaszt, teljesen megbízható, kényelmes, dinamikus, eddig nem lopták el, stb, stb.
Városon kívül már kevés a végsebessége, terepre ne nagyon menjünk vele. Ezeken kívül talán nincs is gyengéje a gépnek. Jó választás.

/A pontozás értékei (pl: teljesítmény: 10) a kategóriájához lettek viszonyítva !!./

2007. okt 15.: Egy márkatárs említette a hideg időben (5 fok alatt) jelentkező gyengélkedést. Elfelejtettem írni, de nálam is megvan a "probléma". A motor bemelegedése után (kb 1 perc, vagy 4-500 m) teljesen eltűnik, ez a "szokása" már a megvásárlása - több mint 4 év - óta megvan. Tipp: vagy teljesen melegre járatom a motort elindulás előtt, vagy alig húzom a gázt, amíg fel nem melegedik - addig nagyobb gázdásra úgyis csak fuldoklik, de érdekes, hogy az alapjáratot nem zavarja, tehát lefullasztani nem tudom.

Hibalista

- valamilyen görgők

Ide hordtam szervizbe

Helyi

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 5500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.