Gondolatolvasó
Szöveges ítélet
2015 áprilisban vettem 36000 km-rel. Persze ez tájékoztató jellegű egy 20 éves motornál, később a Yamaha Németh-ben megkaptam, hogy ez már legalább egyszer körbefordult. Fogalmam sincs mennyi lehet benne valójában, viszont az olajat nem eszi és 9000 km alatt ha nem is problémamentesen, de mindig sikerült eljutni oda ahova szerettem volna.
Nem teljesen gyári kialakítású. A hátsó rugóstag egy FZS600-é, miután az eredeti megadta magát, valamint széles túrakormány lett rászerelve. Az egész kicsit magasabb és a tengelytáv rövidebb ezek miatt (centikről beszélünk). Nem tudom, hogy ezért-e vagy eleve ilyen, de haverom Kawasaki ER-5-jével összehasonlítva szinte kitalálta a gondolataimat. Továbbra is inkább túrázásra használom, a lábtartókoptatáshoz csirke vagyok.
Fehér színű, ami nem eredeti szín, az előző tulaj festette újra. Akkor bevettem, hogy azért mert neki így tetszett, de persze megtaláltam rajta később egy csúnya esés nyomait. De örülök, hogy így lett, és nem hagytam ott. Szépen ki is lett javítva. Még extraként egy 2013-as GSX-R kipufogója van rábűvölve, ami... rohadjak meg de tetszik rajta. egy időre visszatettem a gyárit (képeken azzal), de télre ismét felkerült ez. A túrakormány további előnye, hogy egyszer véletlenül leültem vele. Tökéletesen megállt a kormányon, első keréken és hátsó lábtartókonzolon, még csak poros sem lett (na jó, az index bura és a kuplungkar legvége letört, de lehetett továbbnemmi). Ezenkívül még doboztartó lett ráhegesztve (szó szerint) ami felbecsülhetetlen a túrázós lelkem számára.
Én nem tudom hogy mennek emberek 150-et vele, én ~130-ig szoktam forgatni ami óra szerint 6000-6500. A fogyasztás 120 felett hirtelen felugrik 3.5-ről 4.5-re, de 100-ig simán elközlekedik 3.7l-ből, akárhogy téped neki. Hosszabb szerpentinezés után volt hogy 3.2-es átlag jött ki.
A legnagyobb negatívum számomra, hogy tisztítani nagyon macerás. De ez minden léghűtéses naked-re igaz.
Szintén Kawasaki Er-5-tel összehasonlítva azonos fordulaton egyáltalán nem gyorsul rosszabbul. Persze azt lehet húzni 10000-ig, itt pedig igazán 3000 és 6000 között van a használható tartomány. Ez azt jelenti, hogy 50-nél 3-as, 70-nél 4-es, 90-től 5-ös. Tehát ahol a Bandit 400 végigmegy ötödikben, ott ezt folyamatosan pakolgatni kell.
Nem tudom lejött-e a beszámolóból, de egyébként imádom. Most már nem annyira vérpezsdítő a gyorsulása mint korábban, de csak mert megszoktam. Szerintem nagyon jól néz ki, de mint kiderült a csajok az idomos Gixxerre buknak inkább. De ha ez a fő cél akkor egy Mazda MX-5 úgyis üt mindenféle motort, még ki is jön a jogsi+ruha+motor árából. Ez egy tökéletes társ városban, ami erőlködés nélkül megy magabiztos autópályatempót is, vagy bármilyen közlekedésre a jelenlegi vonatjegyár feléért tankolva.
Hibalista
- Indítómotor, de elég volt szérszedni, kifújkodni a koszt és újra összerakni. - - Üzemmeleg állapotban 1000-1400 RPM között valami fémesen csattog a motorban. Szelepbeállítás, vezérműlánc kizárva. Nincs hatással semmire, csak zavar. - - 9000km alatt 3x játszotta el, hogy menet közben leállt. 5 perc pihi után mindig újraindult. 1x esőben, 1x szárazon, 1x hóban (...), a közös az hogy mind hűvös időben volt, viszonylag hosszabb út során. Hallottam korábbi esetről, ahol a gyújtásjeladó teketcs hibája okozta ezt, de ott sokkal gyakrabban történt. - - 2x szakadt el a kuplungbowden, de mindkettő saját trehányságomnak hála. Az elsőt ausztriában sikerült pótolni egy bicikli fékbowdennel kemény 5Euro-ért, kb. 2500km-t bírt aztán az is elszakadt hál' istennek pont Budapesten. A gyári 12000HUF, ~7000-ért gyártottak bele nekem bowdenházzal együtt a Reno udvari bowdenszervízben (Bp). - - Ez inkább megszokandó dolog, de olajcserekor nem addig öntjük ameddig a nívópálca kéri, hanem előre kimérjük az olajt és beletöltünk annyit amennyit a szervízkönyv kér. Az enyémben legalábbis a nívópálca össze-vissza mutat mindent. Néha beszívja az olajat, ami (feltehetően) a karterben marad, ezért lejjebb esik a tartályban az olajszint. Ellenőrzöd, frászt kapsz hogy eszi az olajat, rátöltesz, majd gondol egyet és visszaköpi az egészet a tartályba, ami úgy tele lesz hogy ha lecsavarod a nívópálcát egyből kifolyik az olaj. Ez főleg olajcsere után, vagy rövid hideg üzem után van. Olajszintet csak úgy nézz rajta ha hosszabb úton jártál előtte, és alaposan bemelegedett. Ha nagyon nincs benne akkor pedig csak ésszel rátölteni, mert sok lehet.
Ide hordtam szervizbe
MirekMotors, Yamaha Németh Várpalota1-szer 1-szer voltam mindkettőben. A Mirek-ben kifogott rajtuk az egyik kipufogó szelepsapka levétele, rendeltettek velem újat és ki akarták vetetni az egész blokkot, a Yamaha Németh-ben viszont mágikusan leugrott azonnal. Viszont ott azt is mondták, hogy a Mirek-ben túl nagyra állították a szelephézagot, ezért van csattogó hangja (nem ezért volt/van), és random rátöltöttek 20w50 olajból, mert azt hitték eszi (nem eszi csak melegen kell nézni az olajszintet, így túl lett töltve, és nem is ilyen kell bele). A Yamaha drágán dolgozik, mirekben pedig horror időpontot kérni, és még nem is voltam megelégedve.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Gáspár Miklós Biatorbágyon (mikebike.hu). Nagyon jól ismeri a típust, előbb gondolkodik és utána csinálja, jó áron dolgozik, mindig van időpont, alapos és nagyon segítőkész, bármit kérdezhetsz tőle. A saját motor javításos programja pedig szonyúan szimpatikus nekem. Bátran ajánlom, lehet hozzá komolyabb motorokat is vinni.Jó tapasztalatom volt még a Bp-i KékHold Gumiszervízzel is, de ott csak gumit cseréltek.Megjegyzendő, hogy sokmindent könnyen meg lehet csinálni rajta otthoni szerszámokkal is, elég egyszerű teremtés.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | TDM900 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |