Fürge bokorugró
Szöveges ítélet
Nyáron úgy döntöttem, hogy előző motorommal való rengeteg vesződés, s magas szervízköltségek után új motor vásárlására adom a fejem. Mivel még csak Akorl. jogsim van, ezért a jogosítvány keretein belül vettem motort. Sajnos az új Yamahák között nem volt 125ccm-esnél nagyobb motor, ami még belefért volna, így maradt a 125ccm-es kategória. Már csak azt kellett kitalálni, hogy a 3 típus közül melyik legyen, az YBR-et bár korrekt volt az ára, stílusa miatt hamar kilőttem. Az enduro mellett döntöttem végül, mert számításaim szerint sokat fogom majd használni. Így is lett a motort elég gyakran használom terepen is, mind homokon, mind fekete föld talajú mezőgazdasági utakon.
A kényelem, először is előző naked bike-om után mennyei volt aszfalt úton a rugózása. Persze ennek megvan a hátránya is, érezni, hogy relative nagyobb sebbeségnél kevésbé stabil a kanyarokban, de nem is erre tervezték.
Az amit nagyon szeretek benne, hogy össz-vissz 1 mázsa a kislány, ami nagyon jó stabilitást, s kezelhetőség eredményez. Így ideális városi cikázásra, s a terepen a gyors manőverekre.
Pakolhatóság, gyárilag csak egy hátsó dobozt lehet rá tenni, jelenleg a dobozom még szállítás alatt van, de nyeregtáskával kiegészítve, szerintem pár napos túrára is ideálisan pakolható.
Sebesség, kis köbcentiből, a négy ütemből adódóan, nem nagy sebességre tervezték, de a 90-es utazót simán tartja, végsebessége alattam eddig 105Km/h volt.
Pont ennek a kis köbcentinek, s a négy ütemnek köszönhető a kis üzemanyagigény, ami 2,5-3,5 Liter között mozog használattól függően.
Összefoglalva a motor, egy hűséges mindennapi egyetemre járásra( nekem :) ), hétvégi kiruccanásokra teljes mértékben megfelelő járgány.
18600km: 2007 novembere: letettem a motort, majd tavasszal folytatódik a kilóméterfalás.
Változások, tapasztalatok 2007-ben:
Megvettem a hátsódobozt, és a nyeregtáskát, amihez konzolt is csináltunk, így nagyon sok mindent fel lehet pakolni a motorra. Ezen a nyáron 95%ban utassal mentem, a menetdinamika csak kicsit csökkent, a motor még mindig nagyon hálás, és megbízható. Ezen a nyáron sokat túráztunk és zokszó nélkül viselte, csak ment és ment. Egyszerűen tökéletes, nem tudok rosszat írni róla, egyedül a lóerők azok amelyekben nyújthatna többet. Terveztem, hogy eladom, de nem volt szívem megválni tőle, úgyhogy következő tavasszal kap két oldaldobozt, egy plexit és tervben maradt a tuning(gari után,150cm-es hengerszett az USA-ból+kipuffogó rendszer)
Tavasszal jön a 20eKm-es szervíz, ami olajcsere, gyertyacsere, gyertyapipacsere(folyton lelazul az utóbbi 3e Km alatt), lánszett csere, akksi csere(én hibám) és még vennem kell egy garnitúra gumit is rá. Az egész cakkom-pakk 65e Ft lesz+munkadíj.
Végszóként egy kis sebességrekord: Pestről hazajövet Gödöllőnél 128km/h volt utassal enyhe lejtőn! :)
Tuning:
Jelenleg az optikát fejlesztem, kapott Accel sportkormányt. Yamaha szervízben kicsit megpiszkálták a dobot, amitől öblösebb hangja lett. Motortuningot a garancia lejárta után tervezek.
Update:
2010.03.16.
Egy jó ideje nem írtam ide, de ez nem jelenti azt, hogy nem történt volna semmi a kicsivel. 31e Km-hez már nagyon közel, csak pozitívumokról számolhatok be, mindenhová elvitt, akár egyedül mentem, akár utassal, legyen az Debrecen-Velencei tó, Debrecen-Hollókő, Debrecen-Kékestető :) Igaz nem a leggyorsabban, s sokszor kényszerültünk kompromisszumokra, mint pl: a 88-el haladó teherautó követése egy bő félóráig, személyautós előzések, de lelke van, csak hálás lehetek neki.
2010.03.20, szezonkezdet, kapott 2 új papucsot, Heidenau K60, eddig 500km van benne, egy kicsit bütykösebb, mint a gyári, de mint egy álom, úgy lehet dönteni, a gyári már "kockásra" kopott.
A hátsódobozba beleműtöttem egy régi övtáskát, így ebben található az EÜ csomag, a sisakháló, a láthatósági mellény, s sikeresen applikáltam bele egy elemes, ledes lámpát, így sötétben is látom, mit pakolászok a dobozban. A plexit még tavaly megkapta egy MRA enduro plexi. Ami még extra az a 10e Ft-os markolat fűtés, és polisport "kézvédő" bár ez inkább csak szélterelésre jó.
Hibalista
- Mivel új a motor, ezért semmi nem romlott még el rajta, csak a saját hibámból bekövetkezett esések alkatrészárát tudom leírni. - Első fékkar 5000Ft, tükör, 5000Ft, indexbúra 1700Ft - Az eltelt idő, s megtett kilóméterek alatt, csak kötelező szervízem volt, ami a munkadíj és 1l 10W40-es olaj. 16e km-nél eltört az első féklámpakapcsolóm, ami 2500Ft lett volna , de garanciában cseréltek. Biztosíték ment ki egyszer. - Update: - Izzó elölre 35/35W-os, 500km-el ezelőtt került bele a harmadik - Kábelkorbács, komplett csere szezonkezdetre, a gyári ár 78e Ft(horror), 30E Ft-ért sikerült szerezni új gyárit, köszönet öcsémnek.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Máthé Debrecen
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Öcsém, aki még mindig a MAMI-ban tanul, csak azért nem 10, nehogy elfogult legyek, ja még néha elfelejt apróságokat :)
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30875 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | GSF250 | Következő motorja? | XTZ |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |