A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

Xt 125r 2005 (124) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Fürge bokorugró

Szöveges ítélet

Nyáron úgy döntöttem, hogy előző motorommal való rengeteg vesződés, s magas szervízköltségek után új motor vásárlására adom a fejem. Mivel még csak Akorl. jogsim van, ezért a jogosítvány keretein belül vettem motort. Sajnos az új Yamahák között nem volt 125ccm-esnél nagyobb motor, ami még belefért volna, így maradt a 125ccm-es kategória. Már csak azt kellett kitalálni, hogy a 3 típus közül melyik legyen, az YBR-et bár korrekt volt az ára, stílusa miatt hamar kilőttem. Az enduro mellett döntöttem végül, mert számításaim szerint sokat fogom majd használni. Így is lett a motort elég gyakran használom terepen is, mind homokon, mind fekete föld talajú mezőgazdasági utakon.
A kényelem, először is előző naked bike-om után mennyei volt aszfalt úton a rugózása. Persze ennek megvan a hátránya is, érezni, hogy relative nagyobb sebbeségnél kevésbé stabil a kanyarokban, de nem is erre tervezték.
Az amit nagyon szeretek benne, hogy össz-vissz 1 mázsa a kislány, ami nagyon jó stabilitást, s kezelhetőség eredményez. Így ideális városi cikázásra, s a terepen a gyors manőverekre.
Pakolhatóság, gyárilag csak egy hátsó dobozt lehet rá tenni, jelenleg a dobozom még szállítás alatt van, de nyeregtáskával kiegészítve, szerintem pár napos túrára is ideálisan pakolható.
Sebesség, kis köbcentiből, a négy ütemből adódóan, nem nagy sebességre tervezték, de a 90-es utazót simán tartja, végsebessége alattam eddig 105Km/h volt.
Pont ennek a kis köbcentinek, s a négy ütemnek köszönhető a kis üzemanyagigény, ami 2,5-3,5 Liter között mozog használattól függően.
Összefoglalva a motor, egy hűséges mindennapi egyetemre járásra( nekem :) ), hétvégi kiruccanásokra teljes mértékben megfelelő járgány.
18600km: 2007 novembere: letettem a motort, majd tavasszal folytatódik a kilóméterfalás.
Változások, tapasztalatok 2007-ben:
Megvettem a hátsódobozt, és a nyeregtáskát, amihez konzolt is csináltunk, így nagyon sok mindent fel lehet pakolni a motorra. Ezen a nyáron 95%ban utassal mentem, a menetdinamika csak kicsit csökkent, a motor még mindig nagyon hálás, és megbízható. Ezen a nyáron sokat túráztunk és zokszó nélkül viselte, csak ment és ment. Egyszerűen tökéletes, nem tudok rosszat írni róla, egyedül a lóerők azok amelyekben nyújthatna többet. Terveztem, hogy eladom, de nem volt szívem megválni tőle, úgyhogy következő tavasszal kap két oldaldobozt, egy plexit és tervben maradt a tuning(gari után,150cm-es hengerszett az USA-ból+kipuffogó rendszer)
Tavasszal jön a 20eKm-es szervíz, ami olajcsere, gyertyacsere, gyertyapipacsere(folyton lelazul az utóbbi 3e Km alatt), lánszett csere, akksi csere(én hibám) és még vennem kell egy garnitúra gumit is rá. Az egész cakkom-pakk 65e Ft lesz+munkadíj.
Végszóként egy kis sebességrekord: Pestről hazajövet Gödöllőnél 128km/h volt utassal enyhe lejtőn! :)

Tuning:
Jelenleg az optikát fejlesztem, kapott Accel sportkormányt. Yamaha szervízben kicsit megpiszkálták a dobot, amitől öblösebb hangja lett. Motortuningot a garancia lejárta után tervezek.

Update:
2010.03.16.
Egy jó ideje nem írtam ide, de ez nem jelenti azt, hogy nem történt volna semmi a kicsivel. 31e Km-hez már nagyon közel, csak pozitívumokról számolhatok be, mindenhová elvitt, akár egyedül mentem, akár utassal, legyen az Debrecen-Velencei tó, Debrecen-Hollókő, Debrecen-Kékestető :) Igaz nem a leggyorsabban, s sokszor kényszerültünk kompromisszumokra, mint pl: a 88-el haladó teherautó követése egy bő félóráig, személyautós előzések, de lelke van, csak hálás lehetek neki.
2010.03.20, szezonkezdet, kapott 2 új papucsot, Heidenau K60, eddig 500km van benne, egy kicsit bütykösebb, mint a gyári, de mint egy álom, úgy lehet dönteni, a gyári már "kockásra" kopott.
A hátsódobozba beleműtöttem egy régi övtáskát, így ebben található az EÜ csomag, a sisakháló, a láthatósági mellény, s sikeresen applikáltam bele egy elemes, ledes lámpát, így sötétben is látom, mit pakolászok a dobozban. A plexit még tavaly megkapta egy MRA enduro plexi. Ami még extra az a 10e Ft-os markolat fűtés, és polisport "kézvédő" bár ez inkább csak szélterelésre jó.

Hibalista

- Mivel új a motor, ezért semmi nem romlott még el rajta, csak a saját hibámból bekövetkezett esések alkatrészárát tudom leírni. - Első fékkar 5000Ft, tükör, 5000Ft, indexbúra 1700Ft - Az eltelt idő, s megtett kilóméterek alatt, csak kötelező szervízem volt, ami a munkadíj és 1l 10W40-es olaj. 16e km-nél eltört az első féklámpakapcsolóm, ami 2500Ft lett volna , de garanciában cseréltek. Biztosíték ment ki egyszer. - Update: - Izzó elölre 35/35W-os, 500km-el ezelőtt került bele a harmadik - Kábelkorbács, komplett csere szezonkezdetre, a gyári ár 78e Ft(horror), 30E Ft-ért sikerült szerezni új gyárit, köszönet öcsémnek.

Ide hordtam szervizbe

Yamaha Máthé Debrecen

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Öcsém, aki még mindig a MAMI-ban tanul, csak azért nem 10, nehogy elfogult legyek, ja még néha elfelejt apróságokat :)

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30875
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? GSF250 Következő motorja? XTZ
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.