A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

XJ 900 Diversion 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Férj, feleség, és a megbízható, mindig akcióra kész harmadik.

Szöveges ítélet

Három éven át volt hű társunk. A 24.000 közösen megtett km-er túlnyomó részét utassal, csomagokkal teljesítette. Sajnos relatív öreg motorok már, így egyre nehezebb jó állapotú példányt kifogni. Az enyémen az óra vásárláskor 23 ezer körüli értéket mutatott. Ez akár igaz is lehetne, amint a papírjaiból kiderült, a megelőző 1.5 évben egyáltalán nem használták, ki volt vonva a forgalomból. Ezen felül, mikor hazavittem észrevettem, hogy az újnak tűnő gumik bizony közel tíz évesek, azaz, majdnem egyidősek a motorral. Az utolsó évjáratok egyike volt, 2003-as gyártás, 2004-es forgalomba helyezéssel. Az állásból eredendő problémák, mint az elöregedett tömítések, villaszár szimmeringek, és társai már az első néhány km-er után jelentkeztek. Ezt orvosolni kellett. Várható volt, nem is lepődtem meg rajta, valamint nem volt nagy összeg, és nem kellett tréleren hazahoznom ezek miatt. Kicsit pipa voltam, mikor az Ausztriai túrán elkezdett szivárogni az üzemanyag a karburátorból, a frissen javított tömítés mentén. Ezt a szerelő rovására írom, aki miután reklamációban visszavittem sem cserélte ki, hanem körbekente valamilyen pástétomszerű anyaggal, de így már nem szivárgott a drága nedű. Így jártam vele évekig, az eladás előtt cseréltem ki a tömítést. Ugyanezen a túrán szorult meg a hátsó fék, és égett le a féktárcsa (túlhevült, elszíneződött, repedezett). A leírt hibák ellenére végig toltuk vele a túrát, felelőtlenség volt tudom, de egész évben erre spóroltam, tartogattam a szabadnapokat. Később vettem rá használtan hátsó fékmunkahengert, és tárcsát, valamint felújító szettet a féknyereghez, és természetesen új fékbetétet. Egyszer hagyott cserben. Az utolsó közös szezon végén, az utolsó egy napos gurulásunk közben megadta magát az akkumulátor. Természetesen a túra legtávolabbi pontján. Igazából ezt sem a motor számlájára írtam. Otthagytam a parkolóban, másnap visszamentünk érte, vittem másik akkumulátort, és vígan hazajött. Igazából, az előttem írók, már majdnem mindent kiveséztek a típussal kapcsolatban. Egy ősrégi konstrukció, MEGFELELŐ KARBANTARTÁS MELLETT ÖRÖK DARAB. Nehéz, és ezt érezni is. Vezetés közben folyamatosan visszaköszön a súlya. Viszont két főre, ebben az árkategóriában nem tudok jobb túramotort. Pontosan ezért is vettem, ennyi pénzt szántam akkor motorra, és főként utassal jártam. Az adott helyzetben ma sem tudnék másként dönteni. Egy alkalommal hazalátogattunk osztálytalálkozóra a haverommal. Ketten egy nagyon kis csomaggal meghaladtuk a 200 kg-ot. Egy kicsit tartottam is a közel ezer km-es távtól, amit kettő nap alatt kellett abszolválnunk, de az XJ erre is tökéletes célszerszámnak bizonyult. Szinte észre sem vettem vele, hogy a hátsó ülésen ott a 100+ kg.
Többször megjártuk vele Ausztriát. Szerbiát, Boszniát, Montenegrót, stb. Csak ment, és ment. Olajfogyasztást nem tapasztaltam, igaz kb. ötezrenként cseréltem is. Nálam többnyire 6 liter felett fogyasztott. Egyszer sikerült vele öt liter körüli értéket produkálni, közösen gurultunk Roland haverommal, kinek a „nagy” motorja szervizbe került, és egy 250-es gépsárkánnyal vezette a csapatot, hááát…az alacsony fogyasztás ellenére sem kívánom azt a tempót, dinamikát. 
Összegzés: Bátran megvehető darab, ha valaki két főre is alkalmas, szöghajtásos túramotort keres. A magas futásteljesítménytől nem kell megijedni, egy karbantartott többet futott darabbal lehet, hogy kevesebb probléma lesz, mint egy sokat állt, nem használt példánnyal (lásd az én példámat). Nem egy kanyarvadász masina, ezt le kell tisztáznia magában a leendő tulajnak, de távol attól, hogy nem lehet vele tempósan kanyarogni, csak hatványozottan több energiát igényel ilyenkor a vezetőtől. Legnagyobb ellensége, mint a többi használt motornak is a tulajdonosa. Azaz, ha nem cserélik a kopó-fogyó alkatrészeket, ill. nem szakszerűen javítják.

Hibalista

- Villaszár szimmeringek, hátsó fékmunkahenger, a karburátor úszóház tömítése.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 23000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? VT750 Shadow Spirit Következő motorja? R1200ST
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.