Feltűnést keltő adrenalinbomba!
Szöveges ítélet
Üdv mindenkinek! A motor amiről itt most szó van, az egy limitált szériában gyártott Yamaha R46 Rossi Replika. 3000 db cirkál belőle a világon, ebből is 2000 db-ot importáltak Európába. Replika mivolta kimerül egy gyönyörű festéssel - ez szubjektív - és egy gyári Termignoni trombitával. Őszintén bevallva, már az első métereken éreztem, hogy ő kell nekem. A kényelme igencsak sportos, hiszen Speed-ről beszélünk, ellenben egy Debrecen-Budapest táv egy seggel lemotorozható vele. Pakolhatóság szempontjából a tanktáskánál kimerül minden, de nekem még azt sem volt szívem ráaggatni... Marad a hátizsák.
A fékek harapósak, de finoman lehet velük lassítani, ha megszokta az ember!
Amire használtam, használom mind a mai napig, az laza túrázgatás a haverokkal, egy kis kanyarvadászat, meg munkába járás. Nekem erre tökéletesen megfelel, habár a pesti utak nem tesznek jót a csuklónak, de ez nem a motor hibája.
A motor: 600 ccm, 127 Le, leginkább magas fordulaton éled, vagyis 8000-es fordulat alatt, nemigen akar maradni a fordulatszámmérő, bármennyire is próbálom... :D
Szélvédelme egész jó, nekem 170-nél kell a tankra hasalni, igaz nem vagyok egy égi meszelő...
A váltó pontos, könnyen kapcsolható, nem recseg, nem ropog.
Nagyobb sebességnél, kanyarból kijövet, a kormány hajlamos a csapkodásra, de megfelelő testtartással és a súlypont előrehelyezésével ez kiiktatható, persze nem árt egy kormány-lengéscsillapító, ha valaki nem bízik magában, vagy túlzottan feszgeti a motor képességeit.
Összességében, egy nagyon szerethető, gyors, kezes motor, de egyet tudomásul kell venni.
Mégpedig: tisztelni kell a motort és észben kell tartani - bár tudom nem könnyű - hogy sohasem fogjuk tudni kimotorozni belőlük közúton azt az erőt, amivel ezek a motorok bírnak. Ha nagyon kíváncsiak vagyunk a saját és motorunk képességére, akkor húzzunk ki valamelyik pályanapra és eresszük el a lovakat... :)
Elnézést, ha nagyon eltéretem a témától, de szerintem ezekkel a dolgokkal együtt kel motorra ülnünk!
Mindenkinek rövid telet, széles utat!
Ja, és a motort semmiképpen sem ajánlanám első motornak, csakis szigorúan a fentebb említett dolgok betartásával!!! Akkor no para, sohasem fog cserben hagyni, hacsak el nem dobod! ;)
Hibalista
- Szerencsére semmi sem romlott el rajta, de így, közös 12800 km után be is ba..na :)
Ide hordtam szervizbe
Yamaha márkaszerviz, nem olcsó, ellenben gyors, megbízható és nem árt az a pecsét a szervízkönyvbe.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12800 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |