A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

XJR 1300 (2006) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Fél klasszikus ál-izom motor

Szöveges ítélet

2013-ban vettem az XJR 1300-ast, a 2013-as szezont teljesítettem vele, 13000km az eredmény. Korábban Hayabusa volt a motorom, 8 évig, azzal 80000km-t tettem meg. Azért vettem, mert hagyományos, motor formájú motor, gondolom ezt már sokan elcsépelték előttem. A formája, a szép sornégyes levegős blokk tetszik a magamfajta sokat látott motorosnak.
A teljesítménye, főleg Hayabusa után nem valami nagyon durva, inkább kellemes, nyugodt motorozásra való. Egyébként is lassulni akartam, erre pedig kiválóan alkalmas, a Busával ellentétben nem érzem azt, hogy 110-120 körüli tempónál állok.
A blokk járására a kifinomult a megfelelő jelző, minden mechanikus zajt mellőz, bársonyos a hangja.
A vázrendszer és a futómű amire kitalálták, arra tökéletesen alkalmas, nyugis 80-120 környéki motorozgatásra. Ha tempózni kezdünk, kanyarban az első villa hamar lengeni kezd, a lábtartókhoz hasonlóan nem szereti a húzós, mélyre döntött kanyargást. Legális tempóknál semmilyen probléma nem tapasztalható. A hátsó dupla rugóstag kicsit keményre sikeredett, főleg az aránylag puhább első villa párjaként sánta kicsit. Utassal és csomaggal viszont egyensúlyba kerül a motor.
A fékrendszer kiváló, egyujjas működtetésű, én fém fékcsővel nem tapasztaltam semmilyen változást az eredeti gumislagokhoz képest. A hátsó fék is nagyon finoman adagolható, ez azért is nagy jó pont, mert a gyártók általában hajlamosak ezt a rendszert nagyvonalúan kezelni. Oda minden 30 éves fékrendszer jó alapon.
A kinézet egyéni nyilván, a hozzám hasonlóan idősebb kollégáknak biztosan tetszik egy ilyen motor.
Szerviz tapasztalat nincs, magam szervizelem, semmi bonyolult nincs benne. Nincsenek idomok, egy alap olaj-szűrő-légszűrő cserés szerviz nagyjából félóra, célszerszám nem kell hozzá. Az alkatrész árakhoz annyit tennék hozzá, hogy egy első fékbetét szettet 48 000Ft-ért akartak adni egy meg nem nevezendő gyári képviseleten. A neten rendelve szállítási költséggel együtt 12 000Ft-ért érkezett az ugyanolyan gyári szett. Ezek tükrében talán érdemes lenne elgondolkodnia a meg nem nevezett képviseletnek, hogy ha esetleg nem 2-300%-os hasznot akarnának bezsebelni egy sima kopóalkatrészen, akkor esetleg nem kellene télikabátban ülniük a fűtetlen, kivilágítatlan szalonban... Mert elképzelhető, hogy valaki venne is valamit náluk.
A motor jó minőségű, kiforrottnak mondható, kényelmes és megbízható. Negatívumként talán a kissé ötletszerűen kivitelezett elektromos rendszert lehetne említeni, ahol az összes valaha kitalált csatlakozó fajta szerepet kap, mondhatni már már művészi összevisszaságban. Mindezek ellenére egyenlőre hibátlanul működik. Szintén kicsit szokni kell a szívatót, ami leginkább a régi Skoda-k on/off szívatójára emlékeztet. Teljesen rányitva azonnal indul a motor és rögtön úgy 4000 környékén kezd forogni. Magyarán, aki sokáig akarja használni az XJR-jét, nem baj ha gyors reflexekkel van megáldva.
Gumiból én a Michelin Pilot Road 3-at használom, 15000km után éppen kezd látszani némi kockásodás, 20000km minden gond nélkül meglesz vele.
Érdemes egy kicsi plexit feltenni, a motor stílusát rontja ugyan, de ha autópályára téved az ember, akkor a méretéhez képest sokat számít, hogy van rajta.
Frissítés 6 év és 50 000km után.
A hibalista nem túl hosszú, a motorban 80 ezer van jelenleg. Amiket eddig szerelni/cserélni kellett:
40 ezer környékén szelephézag állítás, szelepfedél tömítés csere. A szelepfedél tömítést valaki HERMETIC-el!!!! rakta fel. Mondanom sem kell, nem volt egyszerű lekapargatni a maradványait. A gyári új tömítéshez semmit nem kell kenni, fel kell rakni, előírt nyomatékra lehúzni és kész. 6 darab lapkát kellett cserélni a szelepeknél.
42 ezernél első villa szimmering és olaj csere. Ugyanekkor kapott új gyertyákat,Iridium közép-elektródást.
59 ezernél új láncszett és fékbetétek.
72 ezernél kuplung fedél tömítés csere.
79 ezernél megadták magukat a szívócsonkok (típushiba, repedés, vetemedés) és két karburátor is túlfolyt. Új szívócsonkok, karburátor felújító készlet, gázbowden.
Új gyertyák, 40 ezret mentek el a régiek.
6 ezer km-enként olaj, olajszűrő csere,légszűrő tisztítás, szinkron és nagyjából ennyi.
Érdekesség, most esedékes a gumicsere, kopásjelzőkig 6-7 tized milliméter van. A gumikban 5 év és 30 ezer km van!

Hibalista

- Alsó kuplung munkahenger

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 34000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Hayabusa Következő motorja? Brutale 920
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.