A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Bt1100 2006 (1063)

Bt1100 2006 (1063) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fékezett habzású V2

Szöveges ítélet

Első nagymotorként keresgéltem a szokásos 600asok között, de kipróbálva egyik sem volt jó. 35 évesen, 190cm magassággal ezek inkább kínzásként értelmezhetőek. Túra endúrót nem akartam, csak valami nakedet, 1000-eseket meg túlzásnak találtam. Végül mégis 1000 ccm körül nézelődtem, így akadtam bele a Bulldogba. Nem brutálisan erős, nyomatékos, és gyönyörű. Tesztek bel és külföldön egyaránt agyon dicsérték, így kipróbáltam, megtetszett, megvettem.
Kívülről igazi klasszikus gép, jól látható nagy V2, dupla kipufogó, kardán hajtás, ami fémek tűnik az fém is. A blokk hangja még a gyári kipuffantóval is gyönyörű, kicsit nyitottabb csővel pedig fergeteges. Remekül elfértem rajta, több száz kilométeres túrák alkalmával sem volt probléma a kényelmével.
A blokk kezdőként sem rémisztően erős, még a magas 90Nm nyomaték ellenére sem, simán el lehet kezdeni vele a nagy motorozást. Alulról azonnal húz, de ezt megszokni nem tart tovább 100km-nél.A nagy V2 alapból sem az a nagyon remegős fajta (ellentétben sok más V2-vel), a lábtartók és a kormány is gumiágyban vannak, így nem kell félni a végtagok zsibbadásától, ültem olyan sor 4-es gépen, ami jobban vibrált. Fékek teszik a dolgukat, szépen megfogják. Futómű inkább lágy, az enyém valószínűleg el is volt már használva, kanyarokban tudott imbolyogni, de ennek ellenére jól irányítható kezes járgány. Világítása alapból sem rossz, én betettem egy emelt fényű Osramot, az utolsó 10.000km-et azzal csináltam végig, ki nem égett az addig jó lámpát kifejezetten jóvá változtatta. Ráadásul sima H4, könnyen cserélhető, szerintem javasolt upgrade. Ami még érdekes jó tulajdonsága, hogy naked létére van az ülés alatt tároló. Persze nem kell sokra gondolni, de szerszámok, tárcsafékzár, defektjavító kényelmesen elfér.
Fogyasztása kifejezetten jó. Agglomerációból jártam sokat Budapestre napi 40km-t, egészen a fagyokig, még ilyen használatban is kihívás 6,5 fölé vinni. Ausztiai túrán hozta eddig a rekordot, a Glossglokneren 4,5l-vel közlekedtem lehetőség szerint nyélgázon. Ez a 20l-es tankkal jellemzően 350km feletti, túrákon simán 400km-es hatótávot jelent.
Az egyetlen komoly negatívuma a motornak a blokkja. Az egy dolog, hogy viszonylag gyenge 65 ló nem tépi fel az aszfaltot, ezzel még együtt lehet élni. A valódi probléma vele a nagyon szűk fordulatszám tartomány. Kb. 3500-tól húz erőből de 6000 alatt ez már el is fogy. Nálam ez egy társasággal lenyomott hegyi túrán végül váló ok lett. Előzések, kanyarokból kigyorsításoknál állandóan leforog, úgy pattog az ember a váltón, mint valami steptáncos. Bárki bármit mond, ezt nem lehet kompenzálni a nyomatékos karakterrel.
Úgy hiszem, hogy összességében ez egy nagyon jó bringa. De fel kell tenni vásárlás előtt egy fontos kérdést, és ha erre igen a válasz, akkor nem szabad megvenni. A kérdés pedig, hogy akarsz-e játszani / vadulni a motoroddal. Amennyiben nemleges a válasz és csak suhanni akarsz, akkor egy stílusos, olcsón fenntartható, megbízható kényelmes gépet kapsz. Ha játszani is szeretnél, akkor nagyon hamar cserén fogsz gondolkozni. Nem véletlen, hogy szinte minden tesztben megjegyzik, a neve ellenére ez nem egy kemény bulldog, inkább egy labrador.

Hibalista

- Kizárólag kopó alkatrészeket kellett cserélni.

Ide hordtam szervizbe

Posta autó, Zugló.
Az első nagyszervízt csinálták meg, szelephézag állítással, összes folyadék cseréjével ill. kormánycsapágy cserével együtt. Pénzt kértek érte, de jó munkát végeztek. Az összes panaszom, hogy mindez a szezon legvégén is két hónapig tartott egy félreértés miatt, így hóban vittem haza a gépet.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Viszonylag egyszerű szerkezet lévén egyszerűbb feladatokat mint olaj ill szűrők cseréje, gyertyacsere, karburátor pucolás, kerék csapágy cserék, otthon sk végeztem el. Nem igényel speciális szerszámozottságot. némi kézügyeséggel jól karbantartható gép.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 28000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja? Tiger Sport
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.