Fat Boy fíling negyed áron
Szöveges ítélet
Az én drágaságom az előző tulaj jóvoltából totálisan kiégett egy garázzsal együtt. Ez még a híradóban is benne volt. Akkor láttam először a gépet. Hetekig nyomoztam, hogy kié lehet, míg végre megtaláltam a tulajt, aki eladta nekem egyévesen 300 ezerért. Képzelheted az állapotát, ha ennyiért megkaptam és én voltam az egyetlen, aki ilyen sokat ajánlott érte. Borzasztó volt, de elsőre láttam, hogy a blokknak semmi baja. Minden másnak viszont igen... Elmentem a kaposvári yamahába, hogy megnézzem mibe kerülne rendbehozni. Ott 680 ezret mondtak csak az elektronikára és ez csak az anyagár volt!!! Megkérdeztem, hogy ez miért ilyen sok, mert ha súlyra lemérem, akkor is többe kerül, mintha ugyanekkora tömegű arany ékszert vennék. Erre azt mondták: Mer japán. Erre mondom, hogy az elégett vezetéken az van írva, hogy made in China. Erre nem szóltak. Nem vettem semmit náluk. Az Ebay-en vásárolgattam meg a cuccokat hozzá. Elég nemzetközire sikeredett a motor. Van abban alkatrész Riótól kezdve Németországig mindenhonnan. Az elektronikát én javítottam, de az immobilizerrel (ami szintén megsérült) nem bírtam. Ekkkor lépett a képbe Tomi a hegesztő. Szerelésről nincs papírja de nem is kell neki. Ő egyszerűen szerelőnek született. Ez abból is látszott, hogy annyira megbízott az általam megjavított elektronikában, hogy átvezetékelte a teljes motort. Elszalajtott, hogy kérdezzem meg mennyi lenne az immobilizer ha újat tennénk be. Elmentem a yamahába megint. Azt mondták anyagárban 149000 Ft, de akkor még tanítani kell a kulcsot a rendszerhez (persze nekik) meg hasonló okosságokat mondtak. Visszamegyek a Tomihoz aztán mondom neki, hogy az idén nem lesz erre pénzem és majd jövőre folytatjuk a motor összerakását. De ő nem érte be ezzel. Azt mondta, hogy hozzak neki egy Daewo, Skoda vagy valamilyen más autóba való olyan műanyag gyűrűt, amely az indítóegységet veszi körül. Tudtam szerezni egy Daewo-ét. A Tomi addig forrasztgatta és igazgatta milliméterenként, amíg egyszer csak elindult a motor. Életem legnagyobb élménye volt a pillanat. Volt vele munka, de megérte. Átírással együtt van most kb. 600 ezerből egy hibátlan gépem. Senki meg nem mondja, hogy ez egy kiégett motor volt nem is olyan rég. A kaposvári yamahától egy 2000 Ft-os alkatrészen kívül semmit nem vettem. Nem is fogok.
Csak érintőlegesen tartozik ide, hogy amikor még nem volt motorom szerettem volna kipróbálni egy ilyet. El is mentem a kaposvári kisbetűvel yamahába, mert nyílt napot és tesztvezetést hirdettek. Mondom, hogy mi a szándékom. Erre azt mondják, hogy fizessek be letétbe pár százezret, mert hátha valami baja lesz a motornak. Nehezen hihető, de éppen nem volt nálam pár százezer. Tehát nem próbálhattam ki a motort, ami nagyon is bántott, annál is inkább, mert ezt az újsághírdetésben nem közölték. De voltak ott tesztvezetők, akiktől nem kérték a pénzt. Ezt azzal indokolták, hogy őket ismerik. Mindegy ma már. Van egy szuper gépem és ezek a rablók nem tudtak lehúzni pénzzel. Ti se hagyjátok magatokat!
Hibalista
- Semmi. Volt egy olajcsere és kész.
Ide hordtam szervizbe
H. Tomi. Nekem a szerelők apostola. Nélküle a motor nem menne. Ha a yamaha szakszerviz oldja meg a problémámat, akkor ma új Harley áron lenne egy használt yamahám. De hála Tominak, apró pénzből összehozta. ÖRÖK HÁLA ÉRTE!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kaposvár Yamaha
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |