Faja kis gép
Szöveges ítélet
Olasz importból származott, az előző tulaj rendesen bánt vele, csak azt titkolta el hogy törött volt. Mondjuk nagyon tisztességesen megcsinálták, soha semmi bajom nem volt vele. Túrázásra használtam, a beletett kilométerek legalább kétharmadát két személlyel teljesítette. Eleinte Continental Road Attackot használtam rajta, ez 10-12ezer km alatt elfogyott hátul. Azóta vegyesen van rajta Pirelli és Dunlop, ezek kicsit jobban bírják. Az első gumi 15-17ezret is kibír. Mikor megvettem kapott egy karburátor szinkront, ezt kb 25km múlva a flansni cseréjekor megint megkapta, nagyon hálás volt érte. A szervizkönyv szerint 42000-nél szelephézagot kell ellenőrizni, kb 4 pogácsát kellett cserélni. A vezérműlánc kb 45000km-nél kezdett hangot adni, 60000-nél lett kicserélve. A blokkban kopás nem volt mérhető.
A vásárlása teljesen racionális döntés volt. Egy megbízható, túrázásra alkalmas, két személlyel is használható olcsó motor volt a szempont. Minden tekintetben felülmúlta az elvárásaimat. Gondos karbantartás mellett az egyetlen műszaki problémám az volt amikor menet közben hadonászva kikapcsoltam a vészleállítóval. Egyetlen izzót kellett benne cserélni, a féklámpáét, és mikor egyszer 4 napig mentem esőben, megszorult a kitámasztó, és nehezen járt.
Az egyetlen bosszantó hiba, a tompított fényszóró minősége. Kicsi és a foncsor is borzasztó minőségű, viszont nekem jobban tetszik mint az újabb cica lámpás. A műszerfalon nincs óra, ami csak azért zavaró, mert a 2001 utániakon már van. Az újabb modellen az utas lábtartója kb 5 centivel alacsonyabban van, az kényelmesebb lábtartást tesz lehetővé számára. Az utasnak még kellemetlen, hogy az ülőlap nagyon csúszik, ezen egy 2000 Ft-os triboseat betéttel lehetett segíteni.
Nem egy sportos gép. 160 után hamar elfogy az ereje, gps szerint 200 fölé nehezen lehet felküzdeni. A gyári 110-es első gumikkal meglepően fordulékony. A fékje lehetne kicsit határozottabb. Viszont minden apró hibáját feledteti a megbízhatósága és gazdaságossága. Egyszerűen csak teszi a dolgát, -10 fokig bármikor indult (ennél hidegebben nem próbáltam) Kezdőknek és nyugodtabb motorosoknak tudom ajánlani, lehet vele gyorsan menni, de nagyon nyugodt, kezes gép. Simán megvenném mégegszer.
Hibalista
- Karburátor flansni előregedett és megrepedezett, kb 25k.
Ide hordtam szervizbe
Tmotor, Érd
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Yamaha Harmati, Budaörsi út
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | CB 900 | Következő motorja? | DL 650 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |