Ez a motor él alattad..
Szöveges ítélet
Kissé lelakott állapotban került hozzám a motor, ritkasága, kellemes hangja, valamint fara (hátulja) a dupla kipufogójával a szívembe lopta magát, hát megvettem (plusz a legolcsóbb volt akkoriban a kínálatban).
Tudni kell róla hogy az első szériás volt, így ezen gyárilag spriccelős karburátor volt (amellett hogy CV, azaz membrános), '96-tól már a butább karburátorokkal szerelték.
A vásárlás télen volt, tavasszal elvittem egy szezon előtti szervízre, addig nem is használtam a gépet. A szervíz először egy megelőző állapotfelmérést csinált aminek folyamán csak úgy "ömlöttek ki a csontvázak a motor szekrényéből, múltjából.."
A főtengely csapágy kimozdult a helyéről, azon kopásnyom volt látható, a vezérműlánc nyúlott, a két karburátorból csak egy ment és az elektromos kábelvezetékben is volt kókányolás, a hűtő be volt nyomva, lamellái elgörbülve, és a váz egy támasztócsőve elrepedt, a hengerfej nyomáspróbán átengedte a vizet, azon szintén repedés volt, cserélni kellett, stb, stb.. (ezek a hibák nem feltétlenül látszódtak külsőre, 'hangra' stb.). Még megtaláltam az internet bugyraiból a kettővel előző gazdáját, akit el is értem telefonon, elbeszélgettünk a motorról egy kedélyes órát, mesélte, hogy még ezen tanult meg egykerekezni, meg bár pályára sose vitte, pár mondattal arrébb említette hogy a Hungaroringen ütötte a 180-200-at.... Szóval sikerült belenyúlnom a tutiba....
Nos, az első tavaszi motorozásból a jövő év lett, elhúzódott a felújítás. Alkatrészeket mind magam szereztem be, hol innen, hol onnan, ebay-ről, facebookról, Magyarországról pár főbb jó állapotú használt alkatrészt, valamint újakat a Magyar Posta Yamaha képviseletéből. Utóbbi 'cég' beszerezőjének ezúton is hálás köszönet! Az alkatrészeket gyorsan, normál áron szépen be tudtam szerezni, rendszeresen szállítottam a szerelőhöz ahogy kezembe kerültek. Egy ilyen volumenű felújításnál mindenki más eléd kerül a szervízlistán - hozzá teszem majdnem mindegyik szervízben, ezt elmondhatom.. De a végére, többszöri nekifutásra hibátlanul megcsinálta a szervíz a gépet és sok sok várakozás után mikor végre mehettem vele az nagy mosolyt csalt a számra.. Gyári kipufogóval is szép volt a hangja, idősen, ilyen felújítás után teljes nyugalomban leforgathattam az 5.-iket, nulla szélben megvolt végre a 220, és a motort mintha kötélen húzták volna, rezzenéstelenül ment, miközben gyári volt rajta minden. Jó ezzel a típussal motorozni!
Talán csak annyi van vele, hogy szigorúan gyorsaságis szemmel nézve picit magasan van a súlypontja, forszírozott, térdkoptatós kanyarodáshoz ez megszokást kíván, de lássuk be, ez túramotor elsősorban és annak kiváló - már akit nem zavar hogy 'él alatta a jármű' - (Sor 2, nagy hengerek, 270 fokos főtengely eltolás, 2 dörmögő kipufogó...) és nem egy vajpuha Honda CBF 600 sor 4..
Az utast nyugodtan (és végérvényesen) felejtsük el, mert csak jelképesen van rajta hátsó ülés - engem vittek ezen a saját motoromon utasként, hát majd beszartam, csúszkáltam azon a semmi ülésen össze vissza, életemben nem féltem annyira motoron mint azon a rövid távon amit hátul tettem meg..
A TRX eleve nem volt sosem gyakori típus, a túraenduró testvére (TDM 850) sokkal jobban ismert, az is egy világból kimenős fajta, a blokk és sok egyéb egyezik a kettő között.. Mindezzel együtt ajánlani tudom, akinek nincs baja a 2 hengerrel kedvelni fogja.
U.I: Sokan kifogásként említik hogy vibráció így, légkalapács hasonlat úgy, csuklózsibbadás, fenék elfáradás és társaik, hát üzenem ezeknek a kifogásolóknak hogy akkor tegyenek egy próbál valami nagy egyhengeres enduróval, aztán kifogásolják a TRX-et.. Engem utóbbi sem zavar nemhogy a TRX finom életjelei.. :-D
Hibalista
- Ez egy lelakott, nem kímélt, idős motorkerékpár hibalistája...
- Főtengelycsapágy, vezérműlánc, karburátor, hengerfej, hűtő, elektronika, karburátor
Ide hordtam szervizbe
Kawaszati
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (0) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.6/10) |