Erő demonstáció
Szöveges ítélet
Ez egy muscle bike! Az erő megtestesítője, mikor a parkolóban letámasztja az ember sokan jönnek irigykedve és csodálva a gépet, látni a tekintetekben hogy sokak akarnának ilyet de nincsen bátorságuk hozzá, inkább vesznek egy turamotort vagy valami szürke hétköznapit.
A vmaxal nem olyan egyszerű motorozni, leginkább csak egyenesen lehet gyorsan menni, a kanyarokba nem szeret bemenni, úgy kell bekényszeríteni, fékek is csak lassulásra képesek, és nem intenziv fékezésre, a futómű inkább kényelmes (jól elkeni az úthibákat) kevésbé ráz a kereszt irányú meggyűrődéseken. Sajnos a váz gyenge a nehéz és igen izmos motor bolock magában hordásához (csőből készített bölcső váz, régi motorok váza sajnos ilyen, ez a motor is 1984es tervezésű), ha az ember álló helyzetben a kormányt keresztben vágja a váz megremeg mint a kocsonya.
Yamahán nincsen motor olaj nyomás jelző műszere csak olaj szint mérő, míg az előírt 10W40es olajjal jártam keményebb gyorsulások alkalmával felvillant az olaj szint piros lámpája, nem valami jó úgy tépni a motor szarvát hogy ég egy piros lámpa a motoron :/ Egy jó szakember ajánlotta hogy próbáljam ki a motul 10w50-es olaját azt szeretni fogja a Vmax. Azóta nem fogy az olajam és nem is folyik el az olaj a szintjelzőtől mikor gyorsulunk lámpától lámpáig :)
Hidegben nem szeret felmelegedni a motor, de kánikulában szinte mindig a piros határán billeg a mutató. Télies vagy alpokos időben meglepően megnyúlik az étvágya gondolom mert nem tud üzemi hőmérsékletre felmelegedni simán tud 10litert fogyasztani.
A Vmax viszonylag kényelmes motor hosszú távon, nem panaszkodhatok, szélvédelme ill. eső elleni védelem nincsen de ez a meztelensége miatt nem lehet hibája. 2000 méter felett már érezhetően csökken a teljesítménye és ez még feljebb csak rosszabb lesz.
Még az ésszerűség határán használható izmos bika, nem túl nagy a fentartási költsége, amit olvastam a Vmax 2ről az alapján az nagyon pazarló lehet, nagy fogyasztás benzinből gumiból, nehéz az 1,7es motor miatt és a súly lóerő arány nagyon hasonló a régiével, de hát egy Maximum feliratot csak a a kor maximumára lehet feltenni! Vajon megéri gazdaságilag egy Vmax 3-at kiadni és fenntartani?
Hallottam egy kis tuningot a maxihoz, így még fickósabb lehet, hogy v-broostot ki kell venni belőle és egy sima csövet kell helyére tenni (így a fogyasztás szállhat el) de lehet hogy csak a villanymotornak elég adni egy szál dróttal egy stabil 12v-t amikor örült gyorsulást akarunk már 6000fortulat alatt is :)
Hibalista
- Eddig:
- egy yuasa akkumlátor, egy pár fékbetét hátra, hidró kuplunkg felső karmantyú alsó karmantyú, egy hátsó gumi, teleszkóp villa szimering (nem gyári hanem egy kicsit passzosabb mert a gyári méretű valamiért áteresztet)
Ide hordtam szervizbe
Én szerelem
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | vs 600 | Következő motorja? | FJR |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |