elsőnek ideális tanítómester
Szöveges ítélet
20 évig motoroztam, végigjártam a szamárlétrát: riga16-simson1-simson2-etz250 (amíg el nem lopták vagy 10 éve :-( Hiányzott már a motorozás - és sikerült a két fiút megfűzni, hogy "ők akarják a motort"... Mivel nekik semmi gyakorlatuk nem volt a vizsgán kívül, nem akartam vese-donort csinálni belőlük - így maradt a 125-ös kategória (néztünk egy leharcolt 250-es bandit-ot is) Már a lányok is kacsingatnak felé, az udvarban és mellettünk egy zsákutcában elindult a gyakorlás... (6 lurkó van összen)
Kompromisszum persze a motor, de ha ezt tudja az ember, akkor nagyon hűséges társ! Első motornak ideális - könnyen kezelhető, és mindent tud amit egy "nagy" rendszámos mocinak tudnia kell! Városban tökéletes, bár néha van olyan érzésem rajta, hogy egy nagy robogón ülök. Csak amikor utolérek fél fordulaton, negyed gázzal egy csutkáig húzott üveghangon forgó robit, akkor megnyugszom, hogy nekem még van 5-6 LE tartalékban :-)
A 2007-es modell már befecskendezős - nem találtam a benzincsapot :-) - és ez meg is látszik a fogyasztásán, kb 10-30%-kal kevesebb, mint az előzők! Szabályozott katalizátor a környezetért. A hangja a méretéhez képest szuper, sokkal öblösebb motort sejtet... Gyári oldaltámasz - ami leállítja a járó motort, ha kint felejtődik és sebességbe teszi valaki a váltót - ötletes, biztonságos.
A lámpa tényleg tragédia - hogy a manóba nem tudnak egy normális geometriájú tükröt csinálni ?? Menet közben nem nagyon kellene le-föl állítgatni:-((
A csomagtartó kicsi (mint a motor...), de az oldaltartókon van két-két pöcök, amikre a "pókokat" lehet akasztani.
Először a gyerkőc csúszott el vele - és a legmagasabban levő "műszerfal"-borítás tört el - de hogyan ért az le a földre ??? 5eFt :-( Ennél nagyobb baja se embernek, se a motornak (se másnak!) ne legyen... A második az enyém volt: egy, a Cigány Önkörmányzat vezetőjére szavazatot leadott állampolgár (ez így PC ugye!? ) fittyet hányt a STOP táblájára és kijött elém. 5 centire álltam meg a földön csúszva a kocsitól, el kellett fektetni a motort. Kéztörés. Mire a rendőrök kiértek, ők meg elszeleltek a BMW-vel. De a motorról van most szó: ötletes az indexlámpák szerelése, mert kipattannak a helyükről - nem is tört össze egy sem!
A fékek jól adagolhatók, de azért hozzá kell szokni, meg kell tanulni, mert az első hajlamos a blokkolásra.
Valahol olvastam-jó, hogy van az ember lába között valami (gyk: a tank...), nem egy mozgó hokedlin ül az ember :-)
A 2007-es modell kapott egy kis optikai tuningot, fekete műa borítás itt, kis festés ott - szebb lett mint a régebbiek.
És a végére a legfontosabb, van ybr-125-ös fórum!
Sziasztok!
Hibalista
- Egy év alatt még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Szeged, Yamaha. A vasárláshoz kicsit lassan állt-jött össze a motor, de a kötelező szervíz már gyors, pontos volt.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |