Elővárosi japán
Szöveges ítélet
Kisebb (végülis úton nem hagyott sosem) megbízhatósági problémákkal küzdő, azonos évjáratú Aprilia Scarabeo 200-as helyére kerestem utódot, nagymotor (Yamaha FZS600) mellé napi használatra. Az olasz paripa után elhatároztam, hogy csak japán robogó jöhet, elővárosi közlekedés miatt kicsit lehetőleg erősebb: mivel nagyon tetszett a kanapérobogó design, ezért lényegében 2 típus között válogathattam a kitalált, 500.000,- Ft + átírás keretből:
Suzuki Burgman, vagy Yamaha Majesty 400-as modellek között keresgéltem.
(a Honda robogóiból nem nagyon volt kínálat (pl. Honda Jazz robogó), vagy még túlságosan drágák (Silwer Wing), a Kawasaki Kymco származék robogóját szintén 1 mio Ft körüli áron találni; Piaggo csoportot pedig kizártam)
A Suzuki ellen szólt, hogy ezért a vételárért csak a korábbi "Merci-lámpás" verzió jöhetett szóba, viszont a 2007-es verzióktól tökéletesebb a műszaki tartalom, míg a Majestynél semmilyen természetű típushibák, gondok nem ismertek (legalábbis mindeddig nem találtam, és nem is tapasztaltam).
Rövid válogatás után találtam Sopron mellett, Kópházán egy szép állapotú 2004-es modellt: a próbakör meggyőző volt, és a tulaj is szimpatikus, valamennyi gyári kulcs megvolt, + egy GIVI hátsó doboz extraként.
A motor egy pápai kereskedésen keresztül került 2011-ben hazai forgalomban olasz származással, de a 3 éves hazai problémamentes futás, ill. az új Michelin Power Pure gumiszett meggyőzött, hogy ez lesz az én motorom.
A vásárlás óta napi használatban van, és a kötelező szervizeket (vásárlás után, ill. most tavasszal) leszámítva kizárólag az indexkapcsolónál merült fel hiba: elég tetemes áron sikerült beszerezni, de mivel a motorral elégedett vagyok, ezért nem kísérleteztem bontottal, egy kis kedvezményt sikerült a listaárból elérnem.
Gyenge pontja igazán nincs a motornak, amit észleltem hátrányként:
- a futóműnek kicsit kemények a hazai útviszonyok + kis kerekek kombinációja,
- légszűrők: 3 db (!) található a motoron: gyári szett kb. 15.000,- Ft, viszont ez nedvesített, hasonló szett HIFLO Filtro típusból kb. 8.000,- Ft, viszont porszáraz,
- gyorsulásban helyenként kisebb robogók is megverik, ez talán a görgősúly következménye, úgy vettem észre hogy inkább a jobb fogyasztás, magasabb menetteljesítményre optimalizált a jelenlegi szett: probléma nélkül fut a motor 120-130 km/-h-val.
A pakolórekeszek fantasztikusak, 2 teljes sisak + kesztyűtartók állnak rendelkezésre (egyik zárható): 1 karton (6x2l) ásványvíz, nagyobb kenyér, és felvágott kényelmesen elférnek egymás mellett.
GIVI nagyplexi, és Tucano Urbano lábzsák, ill. kézvédők mellett 5 Celsius fokig tökéletes jármű.
Mindenkinek ajánlom a típust, aki egy megbízható robogót szeretne elővárosi közlekedésre, és képes együttélni a konstrukció sajátosságaival (üléspozíció, futómű).
Hibalista
- Indexkapcsoló: először csak akadozott, vagy nem akart leállni, és sajnos tisztítást követően sem javult - az új kezelőszerv (komplett műanyagház, kapcsológombok) 80.000,- Ft...
Ide hordtam szervizbe
Yamaha World - alaposak, gondosak, gyorsak.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Scarabeo 200 | Következő motorja? | T-MAX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |