Elnyűhetetlen nyugdíjas
Szöveges ítélet
Sziasztok. Az én gépem pontos megnevezése, Yamaha XJ650P, mely rendőrségi motort takar. 1987-től 2005-ig állt szolgálatban, majd a leselejtezését követően szerencsés módon került hozzám. Megláttam egy szerelőnél, aki elmondta, hogy teljesen át kell alakítania, pirosra festenie, idomokat, dobozokat ledobnia, stb., melytől én elszörnyűlködtem. Ezek a típusok még eredeti rendőrmotornak készültek, nem utólag pakoltak rá dobozokat, lámpákat stb., így a véleményem az volt, hogy nem lenne szabad megváltoztatni. Az azonnali szerelem másik oka pedig az, hogy 1993-1996-ig volt szerencsém rajta több rendezvénybiztosítást és szolgálatot végig "lovagolni", így Isteni közbenjárásnak ítéltem meg a találkozásunkat. Körbeudvarolva az új "tulajdonost" sikerült a gépet megvennem 220.000 Ft-ért. Mivel lehetőségem adott volt utána néztem és megtudtam, hogy a Rendőrség az előző évben lecserélte a karburátorsort, az első fékeket, a vezérműtengelyt, a raktárból kaptam két bontatlan kipufogó csövet és egy benzincsapot, így egész jó indulás volt a motor újraélesztéséhez. Boldog voltam, mert sikerült egy igazi rendőrségi motort megmentenem, a kéklámpák, sziréna lent pihen a pincémben. (Ha egyszer végleg nyugdíjba vonul visszaszereltetem őket és majd az unokáimnak mesélek a közös kalandokról) Egy dolgot, a váltóját kellett egy lendülettel a kukába dobni, mert az sajnos teljesen szét ment. Megtudtam, hogy nem a konstrukcióval volt a baj, az utolsó használója BMW-re szeretett volna átülni és széttaposta. (Megmondtam neki a véleményem, nem tartom igazi motorosnak). Jelenleg motorikusan teljesen kész, csodálatos hangja van, nem hajtom, 90-100 között utazgatunk, a fogyasztás 4-5 liter között megállt. Alkatrész gond nélkül beszerezhető hozzá, eredeti Yamaha alkatrészek kerültek a blokba. Rendkívül stabil, könnyű vele lassan, araszolgatva menni, bár hosszútávon ilyenkor melegszik. A kardán hajtásával nem nagyon kell törődni, én nem szeretem a láncos motorokat a kenegetés miatt. A felújítás óta 1000 km-t mentem vele, most ismét olajcsere következik, illetve a gyárival megegyező, teljesen új festést kap. Összességében én teljesen elfogult vagyok a géppel szemben, hisz a fiatalságom egy kis darabját, emlékeit, élményeimet kaptam vissza és adhatom majd át a fiamnak és remélem unokáimnak.
Hibalista
- Teljes felújítás alatt áll a hosszú, strapás használat miatt.
Ide hordtam szervizbe
Egy lajosmizsei motorszerelő, de áldjuk a kezét és a hozzáállását. Hiába, Ő is motoros :-)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |