Élménymotor
Szöveges ítélet
Pont az évenként szokásos motorcserén agyaltam (Honda CBF, BMW F800 után) amikor megjelent a típus. Nem tudtam ellenállni neki. A kis tömeg, kompakt méretek, áradozó tesztelők teljesen behülyítettek. Úgy rendeltem meg, hogy nem is láttam élőben.
Az enyém volt talán az első az országban, 2014 április elején vettem át.
Én az ABS verziót rendeltem, ami nem rossz ötlet. Néha a határozottabb visszaváltás és a viszonylag érzékeny hátsó fék együtt már sok tud lenni, ilyenkor nem árt, ha valaki gyorsan megakadályozza a kicsúszást.
Zseniális motor. Olcsó és ez pár helyen meg is látszik rajta, de nem lóg ki a lóláb. Pl a Honda egyszerű zártszelvényeket alkalmaz az olcsó motorok hátsó lengővillájánál. Itt is lemezből van préselve, de bárki festett öntvénynek nézi. Nekem tetszik ez a fajta hamiskás többnek látszani akarás. Így nem fáj annyira...
A nyomatékról már mindenki írt, tényleg baromi jó. Minden fordulatról megindul. Nagyon. Ne tévesszen meg a csak 75 lóerő. Sok komolyabb motoros állított már meg, miután megkergettem a szerpentinen, hogy hadd nézze már meg, mi ez.
Mert a nem túl gyors szerpentin az ő terepe. Könnyen lehet dobálni egyik kanyarból a másikba, lábtartótól lábtartóig karcolgatni az aszfaltot. Hatalmas móka.
Városban is jó, kicsi, kezes, fordulékony.
Autópályára nem érdemes menni vele (mondjuk egyik motorral sem). Elzsibbad a nyakad, leszakad a karod. Két személlyel el sem tudom képzelni, gyakorlatilag nincs is hátsó ülése. Pakolni bele nem lehet, de rá sem. Doboz felejtős mert ronda. Egyszerűen nem túramotor.
Ülés kényelmetlen. Gumik gyárilag Michelin PR3-asok, tökéletesek rá. A futómű nem nagy szám, fékezéskor süllyed az eleje. Tank kicsi, elvileg 14 Literes, de a gyakorlatban 11 Litert nehéz beletölteni. A fogyasztása nagyon jó, 4 Literrel el lehet járni, így a hatótáv 250 km fölött van.
Tartósnak tűnik a gép, az eddigi 2.5 szezon alatt szinte semmi nyoma kopásnak. Természetesen nem is hibásodott meg. Szerelési útmutató van hozzá, nem is egy űrtechnika, így házilag sem gond a karbantartása.
Hangügyileg csatlakozom az előttem szólókhoz. A gyári prüntyögő egy vicc, én is az Akra-t választottam, de vettem bele katalizátort és bent hagytam a killert is. Nekem így kellemes a hang és tiszta a lelkiismeretem a katalizátor miatt.
Kiváló gép elővárosba-peremkerületekbe járni és hétvégi őrültködésre. Nekem nagyon bejött.
Hibalista
- Gyári tartozékként vásárolt rendszámtábla tartó eltört. Garanciában cserélték, de borzasztó lassan. Persze kaptam egy ugyanolyant, pedig típushibás...
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Zakar, Cegléd.
Korrekt társaság, gyorsan van időpont, fővárosi áraknál alacsonyabbak.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Saját magam.
A legjobb, akivel valaha találkoztam.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | F800 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |