Egyszerűen nagyszerű
Szöveges ítélet
Yamaha XJ 600 Diversion (1992)
Még sokat nem tudok regélni róla, nem sok km-t mentünk együtt, de az alapvető tulajdonságait kiismertem.
500 ezer forintom volt motorra, nem sok pénz, de válogatni a különböző típusok között, arra elég. Sokat gondolkoztam, érdeklődtem, hogy milyen is legyen életem első nagymocija. GSX-F 750? Szép, de minek nekem a 110 ló, meg a 200 ennyi mennyi végsebesség. CBR? Nem, túl sportos. A ZZR gyönyörű, csak annyi pénzem nem volt. Így került a képbe az XJ, ami után elkezdtem érdeklődni, a neten hasonló írásokat keresni. Végül megállapodtam, és találtam is egy szép példányt, amit sikerült a fent említett összegért megvennem. A kilóméter biztos, hogy nem valós benne, a járművek órájának 80 %-át visszatekerik kis hazánkban. Nem is ez volt a döntő. Nem füstöl se hidegen, se melegen, indul mindig, nem rángat, nem durrog. Persze ettől függetlenül még zsákbamacska a vétel. Nem fiatal motorról van szó, de a megbízhatóságáról különösen híres ez a gépezet. Szóval első dolgom volt lecserélni az olajat (Motul 10W-40) és csak menni vele. A teljesítménye nagyszerű a kategóriájához képest. Nem kell szétpörgetni, ez nem arra való. 2000-től már jelentkezik az erő, 6000-nél még rádob egy lapáttal. Én, ez utóbbi fordulatot nem szoktam elhagyni, esetleg előzésnél, ha már szorul a hurok. Akkor jól jön a tartalék szufla. Gyönyörű hangja van a gyári dobokkal, és nagyon szépen mutat rajta a két kémény. A kuplungkosár zörög, de semmi probléma vele. Leghosszabb utam a Kékes volt még, ez 500 km-t jelentett aznap. Nagyon kényelmes az ülése. Mögöttem még nem ült senki, az utaskényelemről így nem tudok nyilatkozni. Szépen teljesített, és nagyszerűen evett. Nem az a falánk fajta, nyugodt tempóval 90-110 km/h 3,7 liter/100 km. A városban sem tudtam még 4,7 fölé vinni a fogyasztást. Az 5000 km alatt nem evett egy csepp olajat sem. Szerintem ez magáért beszél. Egyszóval aki kedveli a túrázást, ennél jobb motort nem fog kapni ebben az árkategóriában. Írásom folytatom, ha egyszer végre jó idő lesz.
Nos eltelt egy kis idő, és mint korábban írtam, a km tényleg nem volt valós, ezt be is bizonyította a váltó. Sajnos cserélni kellett, ami azt jelenti, hogy bőven túl van a 100 ezren a gépezet. Még mindig hiba nélkül teszi a dolgát, motorikusan semmi gond nincs vele.
Akinek van valami kérdése a mocival kapcsolatban, nyugodtan írhat ide: makimi@invitel.hu
Hibalista
- váltó cserére szorult, meg a kormánycsapágy is.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | XL 125 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |