Egy valóra vált álom
Szöveges ítélet
Tudom, ez kissé közhelyes, de szerelem volt első látásra még 2004-ben egy márkakereskedésben. Akkor még csak álom volt, és 10 évig az is maradt. De elhatároztam, csak ilyen motorom lesz (mint a filmbe:"vagy Impala, vagy semmi" :D ), semmi más. Véletlennek köszönhettem a vásárlást, nekem pont volt pénzem, az eladó meg épp váltani akart. Igazából nem is értem miért vette meg, hiszen azalatt a 4 év alatt, míg nála volt nem ment 1000 kilométert sem. Én meg 1,5 után 18k-nál tartok. :)
Úgy vettem meg, hogy előtte sose ültem Bulldogon, de tudtam, hogy jó lesz! Első utamon, amikor hoztam haza, bőrig áztunk - és ez az eső "bevonzás" azóta is megmaradt. Jó párszor eláztunk már.
Hogy mi fogott meg rajta? A formája, a két kipufogó dob...És igen a hangja. Gyári dobbal is nagyon szépen szól, de a sporttal valami csodás. Rengeteg videót megnéztem a youtube-on az évek alatt, sok fórumon olvasgattam róla (külföldin, mert itthon nem sok van belőle). Szóval már fel voltam készülve rá, hogy mit kell nézni vételkor, mire kell vigyázni használatkor...stb.
Én szinte mindennap használom, és sajnos csak ritkán hosszabb túrákra. Nagyon könnyen kezelhető a városban is, kényelmes. Igaz, hogy 250 kg, de ha már mozog, akkor észre sem vehető ez a tömeg. Itt minden fém, ami annak látszik. Nekem eleve eldöntött tény volt, hogy V2-es legyen ezért nem is gondolkoztam másban. Igaz, nem pörög 10-15 ezret, csak 3-4 ezer körül, de én ezért tudom használni télen-nyáron. Olyan -4-5 fokig használom, vagy ha nincs hó.És ehhez kapcsolódik a gumiválasztás is. Tavasszal egy Michelin PR4 szettet kapott, ami nagyon jó választás volt, mert hidegben és esőben is jól tapad. Igaz, hogy a "standard" típusnál nem volt hátra a gyári méret, ezért a 180/55-ös méretet kellett felrakni, de semmi átalakítást nem igényelt. Persze és nem vagyok egy kanyarvadász, és a körforgókban sem döntögetem - mert nem szeretnék elcsúszni egy olaj, vagy benzin folton, ahogy sokan.
A teljesítményéről. Többektől hallottam, hogy kellene bele egy 6. sebesség is, mert 150-160 körül már üvölt a motor és 5.500 körül pörög. Nem tudom, mert én nem szoktam hajtani, az utazóm 110-120 körül van, és akkor a fogyasztása is 5 liter/100 km, vagy kicsivel kevesebb. A szélvédelme is kb. addig megfelelő nekem (181 cm vagyok), bár raktam fel rá egy Givi plexit (kaptam hozzá), amivel jobb volt, de a városban megsültem, mert semmi levegőt nem engedett hátra. Meg nem is tettszett úgy - ezért csak pár napig használtam. Szóval nem egy sport gép, és szerintem ez miatt váltak meg sokan eleinte tőle. Mert a kinézete abszolút sportos. de tudni kell róla, hogy egy közel 30 éve kifejlesztett blokk hajtja, ami legutoljára az XVS1100-as Drag Star-ban volt és minimális változtatással került a Bt 1100 Bulldogba. Szóval inkább nyomatékos, de nagyon jól gyorsul még két személlyel is. Ehhez kapcsolódik, hogy ha ész nélkül rángatod a gázt, igen gyorsan leeszi a hátsó gumit. Ami az előnye (hogy nem egy átlag motor), az a hátránya is, mivel elég kevés kiegészítő kapható hozzá, de legalább jó drágán. :D De szerintem így tökéletes, nem is akarok változtatni rajta.
Az olajról. Ez mindig is vita tárgya minden fórumon. És először Motul 20W50 ásványit, másodjára (mivel hidegben is járok) 10W40 félszintetikust raktam bele. Nem tudom, melyik a jobb. Talán az első, mert halkabb volt a váltó. De a felhasználói könyv a "vékonyabbat" ajánlja 10 fok alatt. A szintetikus olajat szinte sehol sem ajánlják, mert csúszhat tőle a kuplung - és szokott is, aki azt rak bele. :)
Összességében azt kell mondanom, hogy egy csodás motor, minden napi használatra. És még ma is, amikor rácsukom a garázsajtót - megcsodálom a hátsóját. :)
Kép a motoromról és egy videó a Raptor dobokkal. :D
https://www.youtube.com/watch?v=aTjBjL0M1GA
Hibalista
- Szabadonfutó- sajnos ez típushiba. Gyári horror árú (300k körül van), ebay-ról 50k-ért vettem.
Ide hordtam szervizbe
Kecskemét, Yamaha szerelője (Dakó kft) Sokan ekézik a kereskedések szerelőit, de én semmi rosszat nem tudok róla mondani. Sőt!!! Nem állt nála hetekig (hónapokig) a mocim. Amikor megvettem a motoromat, kellett tisztítani a porlasztókat és egy szinkronizálást is. Reggel bevittem, este elhoztam. És ugyanez volt a szabadon futó cseréjekor is.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | F12 | Következő motorja? | Megtartom!!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |