Egy kétkerekű briliáns
Szöveges ítélet
2008 öszén vettem. Külföldről, unión kívül, de magyar papírokkal, magyar rendszámmal, a piaci érteke 50% -a alatti áron.
Nagyon gyönyörű, egy ékszer. Mivel 124 ccm nem sokat vártam tőle. Igaz majd 15 Lóerő, de mérete, és súlya nagyobb motorokkal vetekszik. Megvásároltam hozzá az összes gyári extrát, A-Z ig az elejétől a végéig. Első sárvédő keret, nagy Puig plexi, ( a pick mintás markolat már rajta volt) bukókeret, sysibár ( háttámla tartó konzollal), oldaltáska tartó, 2*15 liter Moto Detail bőr oldaltáska , és a végére a hátsó csomagtartó. Ezekkel, még sikerült pár kilót rátenni a 159 kg-os gyári súlyra. Sokak szerint a plexi is ront a menet teljesítményen, és a fogyasztáson is. Az én véleményem szerint, meg áramvonalasabb, mint a " vitorlaként" kifeszülő motoros. Így fullosan már ( alapból is szép volt, de a gyári extrák sokat dobtak rajta) teljes mértékben hozza a Cruiser filinget, mindenhol megnézik. 50-60 km/h órás utazó sebesség mellett, még teljesen elviselhető, csendes ,vibráció mentes az utazás, nézelődés, 80 km/h felett, már túl hangos, nagyon pörög, ekkor már nem egy szép " pöfögős" chopper hangot hallat.
Nem rég egy parkolában , 1100-as Dragstár mellé álltam, nem látszott a 10X -es különbség. A gazdája is csak hitetlenkedett, hogy ez tényleg összesen 125 ccm:-)
Kisvárosi forgalomban, vidéki mellékutakon élmény vele a közlekedés. Egy-, és két- számjegyű főutakra, autópályára a menetteljesítménye alapján, már életveszély vele felmerészkedni, a sok előzgető leszorítós, centizgetős autós miatt.
A geles akkumulátor összel egy hét alatt lemerült, s ez a halálát is jelentette. Áprilisban vettem bele egy gondozásmentes, teljesen zárt savasat , a geles ára harmadáért. Ezt majd a "téli álom" alatt töltögetni is szabad
( a geles-sel elentétben) így remélem többet bír ki. Érdekes , hogy 15 celsius fok alatt, csak szívatóval hajlandó üzemelni, a dúsítás hiányában azonnal leáll. Lehet, hogy a "német" származása miatt, mert arra a piacra, csak " folytott" példányokat szállított a Yamaha. Engem végül is nem zavar, mert húsz fok felett, hidegen-melgen szívató nélkül " pöc-röf" indul. Farmernadrágos, pólós élménymotorozásra meg a 25 fok vagy melegebb a megfelelő hőmérséklet:-)
Megérte az árát! ( főleg amit én fizettem érte ) Éves adója, biztostása együtt: 5000 Ft alatt van. Hobby célra tökéletes. Aki közlekedési eszközt szeretne kettő személy részére, az a 800 E Ft, vagy feletti piaci áron inkább egy 650-est vegyen, igaz ott már az adó és a biztosítás is jelentős, de aki sokat közlekedik annak biztosan megéri.
Hibalista
- Zselés akku
Ide hordtam szervizbe
még nemkellett
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |