Egy igazi túragép - kezdő szemmel
Szöveges ítélet
Mint kezdő motorost többen próbáltak lebeszélni erről a típusról, mondván nagy köbcentis sorkettes, nagy nyomaték, nagy motor tapasztalatlan kezdő alatt = korai halál. Emiatt eleinte tartottam tőle, de így utólag csak áldani tudom az eszem, hogy nem hagytam magam lebeszélni róla. Egy nagyon kezes és szelíd jószág, de ésszel, kellő önuralommal kell kezelni, mert harap. A gépet egy olasz leányzó feneke alól sikerült megvásárolni, aki láthatóan vigyázott rá, de azt is látni lehet, hogy neki nagy volt, eldőlés nyomai itt-ott felfedezhetők. Az óra szerint huszonhatezer-párszáz km volt benne, ez a különböző alkatrészek kopásából, elhasználódottságából ítélve helytállónak tűnik.
A motor nagyon nyomatékos, alacsony fordulaton viszont sajnos beráz, 50-60-as tempóval nem kényelmes poroszkálni vele ötödikben. 184cm magas vagyok, a gyári plexi szinte semmilyen szélvédelmet nem nyújt, gondolkodom egy túraplexin, de a tapasztaltak szerint az sem fog sokkal többet nyújtani. Túraendúrónak van kikiáltva, de nem szereti a földutakat, jobb vele nem letévedni az aszfaltról, de ez a magas felépítésből is adódik. Több negatívumot ennyi használat után nem is tudok mondani. A súlypontja elég magasan van, nagyon jól döntögethető, kezes a kanyarokban. A motorfék elég hatékony, ritkán kell a kézi, vagy lábfék használatára szorulni. Alacsony fordulatról is jól húz, bár itt kicsit kellemetlen a berázás. 5000 körül szinte rúg egyet és nagyon megindul, 8000-nél már pirosban is a mutató. Nekem az ülés és annak pozíciója is kényelmes, igaz 200km-nél többet eddig még nem volt alkalmam egy fenékkel végigmenni. Végsebességet nem próbáltam, a 150km/h egy kényelmes utazótempó, csak az a fránya szélvédelem... Ilyenkor kicsit rá kell hasalni a tankra és már rendben is van minden, de így nem az igazi motorozni.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szeret túrázni és egy jól pakolható, két személynek is kényelmes, nyomatékos és megbízható igáslovat akar!
Hibalista
- El nem romlott semmi, de 35 000-nél illett cserélni kormánycsapágyakat, vezérműláncot, gyertyát, volt karburátor szinkronizálás és kellett a szelepeken is állítani, mert varrógép hangja volt nagyon. :)
- Első kerék visszarakásakor vigyázni, mert a kilométeróra jeladó mágnes fülei könnyen letörnek és 10e HUF az új!
Ide hordtam szervizbe
Szilárd, Gödöllő
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 25700 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |