A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Srx 600 1985 (600)

Srx 600 1985 (600) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ego motor egoistáknak

Szöveges ítélet

Japán belpiacos vasként vettem meg, első magyar tulajdonosa voltam. Persze a tank belseje tiszta rozsda a tengeri szállítástól, és a vázon is kivirágzott itt-ott a rozsda, de ez e kor Yamaháin természetes, pocsékminőségű a váz festése, főleg a hegesztési varratoknál. A forma nagyon eltalált, jó utámérzése egy Café Racernek. A blokk az Xt600-ból származik, de eltérő váltóáttételezéssel, és alapból olajhűtővel szerelve. Inditómotor nincs, de a dekompresszorral legalább olyan könnyű berúgni, mint egy kis ETZ-t. Innen üzenem az SR400-ast szidó motorostársnak, hogy ésszerűen használva a dekompresszort, gyerekjáték beindítani, és nem is tud visszarúgni (pl a nagy ETZ nem egyszer visszarúgott, ez soha, miután megtanultam használni azt!). Az inditásprocedúra egyébként egyszerű, de nekem 3 hét kellett hogy rájöjjek erre, addig görbére tapostam a berúgót, és alig akart indulni. tehát hidegen: benzincsap kinyit, szivató ráhúz, majd berúgókart lenyomva és kicsit de nem teljesen felengedve apró rúgásokkal átforgatom addig, míg fel nem keményedik (ugyanis a berúgókar egy bowdennel működteti a dekompresszort, ha lenyomod a kart, akkor kinyitja azt, de ha egy picit is visszaengeded, akkor rögtön kiiktatja a dekompresszort). Na ekkor kart visszaenged, gyujtás ráad, és egy erősebb rúgással beindul a vas (már ha minden jól van beállítva). melegen persze a szivató nem kell. A motor hamar bemelegszik, rezonanciája szerintem, mint nagy ETZ-n szocializálódott motorosnak, elviselhető annak ellenére, hogy kiegyenlítőtengely is van a blokkban. Milyen lenne, ha a kiegyenlítőtengelyt elhagyták volna a japó mérnökök? A tank keskeny, az ülés szintén, de meglehetősen kényelmes városon kívül. Városban a nagyon alacsonyra került kormánycsutkák miatt meglehetősen fárasztó lesz rövid idő után a motorozás. Viszont idom nélkül is lehet tartani az autópályatempót, kisebb gyakorlás után pedig a tartós 160 sem lehet akadály, effölött azért már tényleg nagyon tép a szél. Elméleti végsebessége az enyémnek 210 volt, de 194-nél elfogyott belőle az erő (figyelem, 600-as egyhengeres, 44 lóerővel, idom nélkül!), viszont a kénylemes utazója 110-140 között van. Fogyasztása csekély, városban 4,5L, autópályán 4,2 körül alakul, de tartós 160-nál sem evett többet 5-nél. Maga a motor meglehetősen keskeny, bicikli módjára irányítható, dönteni egyik kanyarból a másikba valami gyönyör, mert hogy ez a lételeme, a szerpentin. Bár az első teleszkóp, amit ugyan némi levegővel felpumpálva (max 0,4bar!) lehet csak elviselhetően jónak mondani (puha, mint minden japó belpiacosé, hiába ott a pilóták alulról ütik meg a 40kg-t), a két hátsó gázos csillapító viszont nagyon jól teszi a dolgát. A motor 2500-5500 között van elemében, igazi élvezet mikor kanyar előtt 2-vel viszakapcsolva megcsúsztatja a hátulját, és az ív első harmadától erőteljesen kigyorsítva jól kontrollálhatóan csúszik a hátsú gumi újfent. Perzse a súlypont nagyon előre sikeredett, az egykeréken kigyorsulás sem emiatt, sem a kissé erőtlen blokk miatt sem lehetséges, de ez nem is arra készült! Ezzel élvezni lehet a motorozás minden percét, annak ellenére hogy nincs high-tech futóműve, nincs sok hengere sokszáz lóerővel. A túraalkalmassága kimerül a hátsó ülésre kötözött csomaggal, merthogy utast szállítani hosszabb távon kínzás annak ellenére, hogy az 1Jk modell változat a legkényelmesebb, a 90 utániak már tényleg tökéletes kínpadok. Valamint a kisméretű tank sem támogatja a túrázást, merthogy mindig marad benne kb 2 liter, amit sehogy sem lehet kiszedni belőle, utas nélkül kb 250 km a hatótávolsága autópálya üzemmódban (országúton kényelmesen csordogálva 3,2-ig is lemehet a fogyasztása). Még egy apróság: az én motorom áttételezését a japó bűvésztulaj kicserélte, merthogy 5.-et a megszokott 60 helyett csak kb 90-től viselte el, de a gyári 170 helyett 210 volt a vége (ugye csak elméletileg, valójában 190 felett tudott, de 170-től már erő nem volt, csak lassan kúszott felfelé erőlködve a sebességmérő mutatója). Összegezve: EGO motor egoistáknak, csak a motorozás puszta élvezetéért érdemes tartani!

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

saját

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1986
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 14000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.