Édes Yam
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem, talán az elején...
Ahogy sikerült a totalcar népi kezdeményezése, talán az elsők közt szereztem meg a "B125" kategóriához tartozó jogosítványt, amihez már csak egy hozzám illő motort kellett találnom... Előtte pár évvel egy simson s51-et restauráltam (megjegyzem egy barátom segítségével egész szépen) és használtam/használom, csak hogy megtanuljam a motorozás alapjait. Ezek után én is éreztem, hogy illene váltani valami erősebbre, szebbre, nem robogóra, négyüteműre (elegem volt a kétüteműek birizdálásából, ha az ember munkába akar menni lehet nem akar tökig olajos lenni...), tehát valami olyanra volt szükség, ami megállja a helyét a városban és akár hétvégi kisebb kiruccanásokhoz is elég és mindezt a 125-ös kategóriában, úgy hogy mellette legyen kiállása is a gépnek és ne is fogyasszon sokat. Mondja valaki azt hogy könnyű minderre találni valamit is! Ugyanis a kétüteműekből tele van a hasznaltauto.hu, de rendes használható négyütemű váltós 125ös gép szinte nincs is, már szinte új vásárlásán gondolkodtam amikor megtaláltam Őt. Gondolkodás nélkül megvettem első gondos gazdájától, amit a szervizkönyve és a szervizt végző szerelőműhely külön is igazolt. Végül-is "ha van pénzed majomra, legyen pénzed banánra is" elv alapján mindent megkapott a kis Yamaha amire szüksége volt. És ugyanúgy megkapta tőlem is, amit aztán meg is hálált... A történethez annyi hozzá tartozik, hogy a gép relatíve sokat futott, de hát ha valami jó azt használják, ennél a típusnál, nem kell félni a futástól, ugyanis a blokk röhögve teljesíti a kategória korlátait, emiatt kellően le van fojtva, ami szinte széthajthatatlanná teszi! Nem tudok rossz tulajdonságot írni róla, ugyanis nem lehet...
Futóműve, motorja, váltója és fékjei (brembo) messze a legjobbak a kategóriájában (talán a KTM Duke 125 hasonlítható hozzá, ami szerintem azért szebb, de hát nem ugyanaz a sportág, nem ugyanaz a műfaj, az naked bike ez supermoto). Japán, össze sem hasonlítható valami kínai furcsa márkával. Szinte érezni a minőséget minden porcikáján a gépnek, élmény reggel vagy este átvágni vele a városon. Motorja nyomatékos és pörgős is egyben, hangja kicsit "kalapálós" ahogy a Yamaha szervizben hívták, de nekem tetszik. Szervizt csak olajcserekor és lánccserekor látott! Tényleg fantasztikus gép! És a fogyasztást még nem is mondtam: 2,7l-ha húzom neki.
Aki teheti ne hagyja ki!
Mindenkinek Yamaha WR125X-et!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Németh - Győr
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | s51 | Következő motorja? | mt06 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |