Easy rider light
Szöveges ítélet
Chapter 1
Német beszerzésű, 25kW-ra fojtott darab (fojtatlanul 29kW). Nem egy atomerőmű. Városban bőséggel elég, pályán kevés. Nagyon. Fojtáskiszedés tervezve, de nem 1szerű. A Yamaha importőr (Budaörs) konkrétan nem rendelkezik infoval (ami érthetetlen, nekem nettó felkészületlenségnek tűnt), a Yamaha Kovács (Bp. III.ker) szerencsére jónak tűnik felkészültségben, ott megmondták a franakót, ami viszont elkeserítő (=drága).
Kényelemre megfelelő, nem kell nyújtózkodni, karikára hajlani. Egyenes törzs, derékszögre hajtott láb, enyhén nyitott kar. (168 cmmagassággal) Cruisin´ feelin´. Easy ridin´.Szerintem ez a motorozás.
Nem tudom, hoigy a fojtás miatt-e, de 110 felett annyira rezonál, hogy egy nő könnyen elélvezne rajta. Pláne a trepni. Kényelmetlen, 2 perc után elviselhetetlen.130 nál többet nem tudtam kihozni, igaz, nemi is lehetne, de akkor majom a köszörűkövön érzés volt, plexi ellenére (fojtatlanul is 140 a Vmax). Szóval nem egy Hayabusa. A menetdinamikája amúgy városban tényleg elég, 60-80-ig veri a kocsikat, ami untig elég, meg tekitélye is van, hiába no, "csopper". a sorok között is lehet vele menni jól, igaz, nem egy pengesziluettű sportgép. Nekem sok percet spórol.
A súlya pont akkora, hogy kezdők is megszokhassák a csopperezést. Könnyű kezelni, kis odafigyelés kell, s az ember a határait is megérzi. Tologatni nem jó, még ha a 168 mellé mokány is vagyok. De filigrán csajoknak is ajánlom, egy 160-as barátnőm ráült (a gépre), s nem tűnt elveszettnek.
Az első fék, just all right, a hátsó pedig az első kiegészítőjeként pont elég, egyxedül meg finom lassításokra épp jó. De azért nem árt előre tevezni, mikor mit csinl az ember. A fordulókör nem kicsi, de odafigyléssel nem gond a belváros sem. A felfüggesztés kicsit sprőd, pattogó, magyar utak, ugye. A hangja, ha húzom, kicsit üveg. Lehet hogy kívülről durrog eléggé, de azért ezen lehetne javítani.
Összegezve: kezdő motornak is pont jó, a súly/lóerő arány miatt nem áll vele fejre az ember, menni azért lehet vele, innen könnyű továbblépni. addig meg lehet szeretni. én szeretem, ha le(het)ne benne + 15-20 Le, el se gondolkodnék a cseréjén. így viszont, olyan mint egy nő: szép is, jó is, de pnt nem vele élném le az életem. végül is, csak egy kis teljesítmény hiányzik. de az pótolhatatlan, mint a hozomány.
Chapter 2
Mindent amit írtam, fenntartok. 2 szezon mentem le vele, kb április-október között használtam. Mivel nem szeretek szerelni, és nekem ez nem csak hobbimotor hanem napi közlekedési eszköz, értékelem ha a géppel ( egyébiránt más autó, motor, miegymás viszonylatban is) nem kell különösebben foglalkozni. Ez is ilyen, ráülök, megyek, leszállok. And again. Bügelfrei.
A hátsó gumi kb 13-14e Km után cserére érett, tán még egy ezres fér bele. A többi kopóalkatrész nem mutat semmi különöset.
Még 1 dolog. Erősen gondolkodom a továbblépésen, xvs950 vagy xvs1300 midnight star. De pont pár napja néztem meg mindkettőt a szalonban. ESZTÉTIKÁJÁT ILLETŐEN, A FASORBAN SINCSENEK A KISSÁRKÁNYHOZ KÉPEST...
Hibalista
- még semmi :o)
-
- 2 év távlatából fenntartom. igaz, a garázsból most fogom elővenni (2009 március) , de talán a tél nem rontott el semmit rajta.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Kovács, Óbudán, ami megszűnt. oda is csak a 10e km-es szervíz meg a táskatartó felszerelése végett. más miatt nem kellett szervízbe menni, 2 szezont kihúzott minden gond nélkül, napi városi használat meg kis túrázgatás mellett.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 6800 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |