Drága profi kurva
Szöveges ítélet
99´ es R6 ról ültem át a nagy 2005. augusztusi áreséskor. Korrektül beszámitották a 600-ast, és a kereskedőről alkotott pozitv összképpel hoztam el az ezrest. Első utam a brünoi motogp-re vezetett. Majd belehaltam a 36 fokban az autópályán a tötymörgős bejáratásba, de mindenképpen megéri. 100 km-ként emeltem a max fordulatszámot 500 -al. 80 km-h ról indult.....szerinted? Ami feltünő volt az r6 hoz képest ( a teljesitményt leszámitva ) a sokkal gyorsabban melegedő motor, a másodi piros lámpánál már 105 fok és megy a ventillátor. Az r6 ost nem sikelrült soha 96 fok fölé vigyem. Nameg az ülés alatti kipufogó, amely lassú nyári üzemben kínszenvedés olyan meleg. De ha legalább 80 - 90 kmh lehet menni akkor egyik sem jelentkezik. Váltója pontos, a szélvédelem és üléspozició hihetetlen jó, csak ca 500 km túratempó után kezd kényelmetlenné válni. A féke ugyan radiális, de én szerintem messze nem a legharapósabb amit a piacon kapni lehet. lehet hogy egy garnitúra ferrodo jót tesz neki. A teljesitménye bőven elég. A megjelenése egyenesen káprázatos. A kidolgozottsága már már művészi. A gyári dobokat hosszas vacilálás után lecseréltem egy pár martin -ra. Meghalgattam más motorjain a yoshimurától a micronig az összeset, de két csővel egyik sem szólt igazán szépen. nameg az áruk is 200 000 körül van. A marin féle kidolgozottsága osztályon felüli, a hangja meg mint egy forma 3000 -esé. 10 000 fordulat felett 3. ban erekciógyanus elengedni a gázt. Túrázni , pályázni tökéletes, bár én nem vagyok egy nagy pályaördög. Kritizálják a nyomatékszegénységét, ... hát nem tudom. Lehet hogy más motorok máshogy muzsikálnak. Szerintem a yamaha teljesitménye lágy és barátságos, mégis baszott erős. Igy utólag azt mondom , anyagi és ép-ész szempontjából nem éri meg újat venni, mivel 3 millió az kva sok pénz, de azért 0 km -el átvenni egy ilyen csodát az azért örök életre egy élmény marad. ( mi öröm lehet egy tucat ,árértékarányos , kpogósműanyagos opel-suzuki -daewoo-kiat - újonnan átvenni? amikor 1 -2 éves ca 100 000 db van az országban eladó ? ) Ennek ellenére soha többé nemveszek új motort, mert lehet találni korrektül bejáratott és karbantartott darabokat 400 - 500 000 -el olcsóbban. Azért hangsúlyozom a bejáratást mert sokan 0 ft befizetéssel rápattannak a gépre, és másnap már gyilkolják a pályán. aztán persze egy év múlva elfogy a stex, és áriulják mint boltbajáró robogó.
8000 km nél nagyszerviz, de már itthon mivel lejárt a 2 év. R4 Olaj + szűrő 10 000.-. A légszűrő tisztitható. Bowdenek átnyomva spray-vel. Exup megkenve, kitisztitva
A legzavaróbb a motoron az első fék. Hatása gyenge és nem is harapós. Vettem rá egy garnitúra új Spiegler fém fékcsővet. 56 EUR az E-Bayen. Semmi hatás. Aztán kicseréltem a betéteket Ferrodo ST -re. Igy érezhetően jobb lett, de a honda vagy kawa hasonló tipusainak fékhatását még most sem éri el. Kicseréltem az első lánckereket a gyári 17- ről 16-ra. Na ez volt eddig a legjobb és legolcsób módositás. Egész más motort kap vissza az ember. Persze a Km óra csal igy egy kicsit felfelé. Kapott egy állitható LSL kormánygátlót mert a gyárival néha kissé csapkodott. Illetve egy LSL Tour Match kormányszettet. Ezt komolyan át kellett szabni mert nem fért el az idom alatt. Most sokkal szélesebb , ca 2 cm -velmagasabb és lényegesen nyagyobb szögben állnak a csutkák.
A fék problémáit egy Magura Radial 195 főfékhengerrel próbáltam orvosolni, s ha már lúd , legyen kövér , mindjárt a legnagyobb 20 mm -essel. Rossz döntés volt. Igaz hogy a nagyobb dugattyú egységnyi elmozdulással több folyadékot présel, ergo nagyobb a fékrendszerben a nyomás, de aránytalanul megnő a működtetéséhez szükséges erő. A megoldást egy kissebb főfőkhenger alkalmazása jelentette. Akit érdekel a pontos típus ( E-bayen használtan 100 - 130 eur körül lehet venni ) az írjon a weber@betonyt.hu ra. Olyan fékhatás lett a bringán, hogy a próbakörön kishijján elestem. Akkorát harap a tárcsákba hogy szinte összekoppan az eleje.
Most hogy összeállt végre úgy ahogy kell, új gumikat dobtam rá: Conti Race Attack. Irány Semmering. Az első húzós kanyarban sikerült eldobjam a vasat. Bizonyára én vagyok fasz hozzá, de még sosem estem el ilyen okból. Gumi??????Telefonálás ...várakozás...tréler. Most vakarózás. nem baj a szezonnak úgyis vége. Télen meg olcsóbbak az alkatrészek, szép csendben összerakosgatom.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Komáromi , állitólag yamaha szerelő..... hagyjuk
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Már itthon szerelem
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |