A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

Nano Spark 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

délkelet-ázsia elpusztíthatatlan kétkerekűje

Szöveges ítélet

Észak-Thaiföldről írom az első népítéletemet. A 'teszt' alanya egy Yamaha Nano Spark. Bár robogóból egyre több van, ezek a körváltós motorok még mindig a legnépszerűbbek errefelé. A Honda Wave / Dream ennek a kategóriának az abszolút favoritja, a körváltós motork kb. 90%-a ez a típus, nem véletlenül. A maradék 10 % yamaha, suzuki, illetve ezek kínai klónjai. A Honda nálunk is ismerős lehet innova néven, a többi típus európában teljesen ismeretlen.

Ezeket a motorok a szó valódi értelmében igáslovak. Az utasok száma tetszőleges, bár Thaiföldön 3-nál többen nem szoktak utazni vele. Ellenben bármilyen mennyiségű csomagot szállítanak vele, oldalkocsit szerelnek rá, ami akár egy komplett leves árus stand is lehet gázpalackkal, edényekkel, mindennel, vagy csirkesütő faszenes grillel. Opcionálisan kézikocsit is húznak vele, amiben a terménytől kezdve élő disznóig bármi lehet.

Műszaki szempontból ezek a motorok igen hasonlóak. 110-115 cm3-es négyütemű, léghűtésesek, 4 fokozatú (kör)váltóval és automata kuplunggal. Csak érdekességképpen, itt ezeket manual-nak hívják. Elöl tárcsa vagy dobfék (az új motorokon is!), hátul dob. Az új modellek gyakorlatilag már kizárólag injektorosak.

A kis bevezető után a motoromról konkrétan: 12000 valós kilométerrel vettem. Olaj, légszűrő, gyertya és gumiabroncs cserét követően egyből használatba vettem. Viszonylag kényelmes, még úgy is hogy 190 cm vagyok. Az elöl lévő kosár nagyon praktikus bevásárláskor, illetve túrázáskor. Zárható dobozt itt senki sem használ. Miért? Mert senkinek eszébe nem jut hogy ellopja ami benne van, legyen az bármi... Munkába járásra, illetve kisebb-nagyobb túrákra használom. Utazó sebességnek a 70 tökéletes, megy 100-al is, de akkor már szenved nagyon. Itt északon nagyon sok a hegy, otthoni viszonylatban hihetlen emelkedőkkel, ami felfelé a motort, lefelé a fékeket igencsak igénybe veszi. Eddigi rekorom Pu Chi Fah 1700m-en, utassal, csomagokkal. Felment, de az út nagy részén 1-es sebességi fokozatban...

Ez a Yamaha Spark még a korábbi modell, a fresh motorját kapta, ami nem egy mai darab. Karburátoros, önindító nincs. Mindig első rúgásra indul, olajfogyasztása nincs. Nagy fordulaton rezonál, de pörgetni egyébként is felesleges, a 110 cm3hez képest 'viszonylag' nyomatékos. A megadott fogyasztási adat nem valós, mivel 3 volt a legkisebb, amit meg lehetett adni. A VALÓS érték 2 liter ALATTI!!! Mindezt úgy hogy a benzin (gasohol) literje 200 Ft átszámítva.
A körváltót meg kell szokni, illetve tanulni JÓL használni, és akkor a legjobb dolog. Érdekes módon a helyiek jelentős részének fogalma sincs hogyan kéne használni (visszaváltáskor gázfröccs mint a normál motoroknál, elindulás lehetőleg 1-ből és nem 4-ebsől, stb..)
A fékek teszik a dolgukat, az első tárcsa kifejezetten jól fog.
Futómű: Csillapítás jó, úttalan utakon elmegy.
Olajcsere 2000 km-ként esedékes (szűrő nincs benne).
Előírt olaj 8 dl SAE 30 viszkozitású (ha valakinek mond még valamit az egyfokozatú olaj, ez az, cserével együtt 120 baht))

Összességében: Ennél igénytelenebb, megbízhatóbb és minimális költségből fenntartható motorom még nem volt. (Korábbi motorok: etz 250, yamaha xz, yamaha rd 350, yahama majesty 250, honda transalp 600, malaguti ciak 100) Ha hazamegyek, mindenképpen szerzek egy ilyet otthonra!!!!

Hibalista

- - A dzsungelben egy vízmosásban hegyre felfelé menet elszakadt a lánc - a következő faluba begyalogolva (2 óra) a helyiek elvittek egy másik faluba ahol volt szerelő. Szerencsére volt lánc szettjük, kulcsot odaadtam, ketten motorral elmentek a helyszínre, a motort megcsinálták és megjavítva visszahozták. Mindezt vasárnap délután, anyag + munkadíjra 300 bahtot kértek.
- - A hátsó rugóstag nagyobb gödrökben felütött, kicseréltem utángyártottra, amivel még rosszab lett. A boltban szó nélkül kicserélték, vettem inkább gyárit, azóta nincs vele gond (800 baht/ pár, gyári yamaha)
- - Defekt.. sokszor. Egy új belső cserével 100-120 baht, foltozás 30 baht.
- - Fékkar csere egy kisebb esés következtében (utángyártott, 65 baht)
- - A berugókar rendszeresen lelazul (önindító nincs)
-
- 1 baht kb. 8 Ft.

Ide hordtam szervizbe

Szerelő a legkisebb faluban is van, nagyon olcsón dolgoznak, vannak trehányok is, de általában jó munkát végeznek.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

A legtöbb márkakereskedésben is van szervíz, nem sokkal drágább mint az útszéli szervíz.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2011
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 12000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Malaguti Ciak Következő motorja? Spark 115i
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.