delfin (na jó, kardszárnyú)
Szöveges ítélet
9 év és 40000km GSX1400 után vettem, mert szerettem volna kényelmesebbet. N.o-ból hoztam első tulajtól, patent. Azt írták mindenhol, hogy nagyon nyomatékos a blokk, de csak ha nem ültél még GSX-en utána durván döglöttnek tűnik 100 alatt. Kis sebességgel rettentő nehézkes, fél év után is csak bohóckodok ha egy kétsávos úton meg kell fordulni (pedig többször direkt gyakoroltam). A fogyasztás ugyanolyan tempónál 1-1.5l-el magasabb. Az integrálfékkel nem lehet a hátulját olyan szépen fékezni. A gázreakció elég darabos. Ja, és jó drága is.
De ez nem azt jelenti, hogy nem szeretem, amiért megvettem azt tökéletesen tudja, apró termetemmel (193cm, 110kg) is marha kényelmes, míg a GSX-en 100km alatt durván összetörődtem ezen 300km után még jól vagyok (pedig azóta csak öregedtem). Vettem rá nemzeti plexit (V-Stream, a gyári csalódás volt), drága és rettentő ronda, viszont bármilyen tempónál elviselhető a szélzaj. Viszont az öltözködést újra kell tanulni, mert különben nyáron hőgutát kap az ember, cserébe már 10 foknál is nagyon klasszul használható. A markolatfűtés király, csak mindig elfelejtem, hogy van. Az ülés és a térdszög felső üléspozícióban ideális nekem is. Furcsa, hogy soha nem hallottam eddig egyetlen motoron sem motorhangot, ezen pedig a szélcsend miatt folyamatosan olyan az érzés mintha egy fogaskerékhajtóműben ülnék. Az ABS-re azt írják, hogy darabos, de nincs mással tapasztalatom, nekem nem zavaró és klassz érzés, mindig gyakorolok. Monnyuk eddig kétszer vészfékeztem és akkor óvatoskodtam mert elfelejtettem, hogy van. A motor sportos, igazából nagyobb fordulaton erős de kicsinél sem rángat. A motorteljesítmény ahogy már írtam kicsit csalódás a Suzuki után, de ez relatív, cserébe ez ott még megindul ahol a GSX gyengülni kezdett (150 felett). A kardán nem zavaró és marha komfortos. Régen kerültem az autópályát, ezzel nem fáj, hacsak az nem hogy nagyobb tempónál azért 10l fölött is behörpint. Az integrálfék összességében fasza, bármilyen tempóról kellően erősnek tűnik (de semmi több). Mondjuk egyszer a Falzarego-n minden előzetes jel nélkül lekoppant a fékkar vadiúj fékfolyadékkal! A Suzuki-n rosszabb volt a fékérzet de fokozatosan gyengült legalább. A motoros plexit baromságnak tartottam de most imádom. Összeségében nagyjából minden igaz amit írnak róla, a kategóriájában nagyon klassz motor. Majd összeszokunk... Ha kicsi vagy, rövideket motorozol és nem szereted a főtt tojást akkor viszont vegyél mást.
Hibalista
- állítólag nem romlik el azért nem BMW-t vettem...
Ide hordtam szervizbe
Harmati
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30500 |
Megbízhatóság | (0) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | SUZUKI GSX1400 | Következő motorja? | 1190 Adventure |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |