Csupasz darázs
Szöveges ítélet
Második motorom. Előtte egy Kawasaki 6f (2006) volt. Szerettem, semmi gond nem volt vele. 7000 Km-el vettem 13000-el adtam el.
Tervben volt egy motorcsere. Idomos vagy naked mindegy volt a stílus és kategória volt fontos. És jött az fz8 óriási engedménnyel, újonnan(2015-ös). Nem hagyhattam ki. Elolvastam egy csomó tesztet, 2. generáció az fz8-asok között. Az r1-es butított blokkja van benne. A Kawa 2 nap alatt elment én meg elmentem a Yamaha-ért. Megnéztem, kipróbáltam. Tökéletes külső, műszaki tartalomra sehol semmi negatívum.
Így 5300 km után a tapasztalat:
Egyenletes járás, 6-osban 2000-es fordulatról is megindul, dadogás nélkül. Egyenletesen húz minden tartományban, nincs lyuk sehol. Lineáris a nyomaték leadás. Könnyedén 170 km/h magasságokba érhetünk, úgy hogy észre sem vesszük. 6000-es fordulat környékén kapunk még egy adag nyomatékot, úgy hogy kapaszkodni kell. 6-osban simán járhatunk vele lakott területen belül is 50-60 között, nem gond neki. Minőségi anyagokból készült, sehol semmi sorlya, rossz illesztés stb. Az ülés pozicó agresszívnek mondható, kicsit rádőlős. Az ülés nem kényelmetlen, de nem egy hosszabb túra kategória. 120-130 km után meg kell állni lazítani és utána 100 km-ként ismét. Az első villák állíthatók, én nem nyúltam hozzá, nem láttam értelmét kísérletezni. A hátsó tagot azt feltekertem az utolsó előtti fokozatba, keményen szeretem a másik meg nincs kedvem állítgatni ha viszek valakit. Két személlyel már kicsit kényelmetlen, főleg ha az utas tartósan rám csúszik. Tartani kell magunkat egyedül is az ülés pozició miatt két személlyel még inkább. Rakattam rá utaskapaszkodót.
A fékek tökéletesek. Az elsők nagyon jól adagolhatók, fognak ahogy kell. A hátsó is van annyira erős, hogy be lehet bokkoltatni. Az elsővel kombinálva tökéletesen rásegít a megállásra. Az abs egyszer lépett működésbe, nem is blokkolt az első kerék.
240-250 között van a vége, ez a magasság nem is esik neki jól. 210-220-ig kényelmesen megy, hosszabb távot is, de nem használom ilyen magasságokban.
5-5.3 l/100km vegyesben ha normálisan közlekedünk, lakotterületen kívül nem visszük 130 fölé. Ha hajtjuk akor 6.0-6.4 l/100 itt már 170-180-as kinti tempót megyünk elég sűrűn. 130-as tempó felett érzem úgy, hogy most már hajolni kéne a menetszél miatt. Üzemi hőfok 25 Celsius külső fok alatt 73-75 fok, 25 felett 83 fok környéke 100-as tempónál. A ventillátor 103 foknál kapcsol be és 92-ig viszi le, ott kapcsol ki.
Két negatívumot tudok említeni a benzinszint kijelző nagyon csalóka, ez már az első szériában is hiba volt, itt is megmaradt. 6 egységre van osztva a szint jelző és kb 25-30 km-ként megy le egy osztás, nagyon zavaró. Az utolsó osztás ami nagyon sokáig ég és utána kezd el villogni, ilyenkor megjelenik még egy km számláló ami mutatja, hogy a villogás után mennyi km-t mentük, kb 50-60 km-t lehet még menni. Tankoláskor a napi számlálót kinullázom és onnan egy 300-320 km a megtehető táv, normál közlekedéssel. a tank 17 l-es. Ami még hiányzik belőle az egy fokozat kijelző.
Az 5300 km nem sok, de a leírtak már ennyiből is leszűrhetőek voltak.
A vásárlás előtt a Z800e-n gondolkodtam, de kb annyiért vettem ezt mint amennyibe az került volna.
A fogyasztás és a teljesítmény az fz8 mellett szól a z800e-n az ülés poziciót én már egyszeméllyel is fárasztónak találtam. Még előredőlősebb mint a Yamaha.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Nyíregyháza, Yamaha Karsai
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kawasaki, Miskolc
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | er-6f | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |