Csak megy, csak megy, csak megy...
Szöveges ítélet
Munkába járni "vettem". Előtte volt erre a célra egy Piaggio Sferam, azon kaptam rá a robogózásra, pedig mindig is próbáltam "távol tartani" magamat az "ilyen" szerzetektől. Tudod, robogót, choppert SOHA! Nem "férfinak valók"! Egy motornak minimum 200 km/h az utazó! Meg egyéb baromságok!
Aztán úgy alakult az életem, hogy kellett valami gazdaságos munkába járó. Kocsi kilőve, nem gazdaságos. Amúgy is a mindenem a motorozás. A garázsban álló "nagysportmotort" viszont nem akartam erre koptatni. Hát olcsón hozzájutottam a kis Sferahoz. Mentek bele a kilóméterek becsületesen (bár ez másik történet), de rájöttem, ez így életveszélyes: 31-es főút, műszakváltásokon kívűl is életveszély (nagy a forgalom, szar utak), a robogó 40-es utazótempója meg csak rátett erre: percenként legalább 5 jármű előz. Voltak is "érdekes" helyzetek. Nagyon tetszett a praktikuma, nem lettél tiszta retek, ha vizes az út, nagybevásárlást hazaviszed, még az asszony is szeretett vele helyben szaladgálni. De kellett valami gyorsabb. Aztán egyszer elkeveredtünk a Wilker Hondához, Fótra. Istenigazából nem is akartam akkor ott velük "bizniszelni", csak brahiból kérdeztem meg, hogy beszámolnák-e valamelyik garázsban álló motoromat. Nagy meglepetésemre 1 óra múlva már a papírokat töltöttük. A Super Ténérém lett az áldozat.
Forgalombahelyezés, stb, után már használhattam is frissen szerzett 250-es Majestym.
Eleinte inkább csak közlekedési eszköznek tekintettem rá, arra nagyszerű, gondoltam. Ha nagyobb motorokhoz vagy szokva, bizony eleinte nagyon, nagyon, nagyon kevés lesz a power az üleped alatt. Főleg miután a haverok sem szívesen hívnak magukkal "motorozni", mert mindig lemaradsz, vagy csuklófájalmat okoz nekik a CBRGSXRZXRRRR-en a Te tempód (80-90 az ideális tapasztalataim szerint, innét még 2 személlyel is tud előzni). Aztán (ha "normálisabb" gondolkodású vagy) átlendülsz ezen, és elkezded élvezni a robogást. Hiányérzetet okoz továbbre is, hogy nincs a lábam között tank, amibe akár lehet "kapaszkodni" rosszabb utakon, vagy nagy szélben. Megszokást igényel, hogy nem kell váltogatni. Zörgősek a műanyagok. A tank lehetne nagyobb (kb. 10 L). A kis kerekek okozta bajokra rátesznek a rugózó elemek rossz beállításai, nagyon kemény eleje-hátulja. Néha első-hátsó kerék egyszerre ugrik el az útról :) Utassal javul a helyzet. Sűrű szervízintervallumok - 3000 km. De ezekkel szemben ott áll a rengeteg pozitívum: nagyon-nagyon alacsony költségek karbantartási, fenntartási (adó, biztosítás) és alkatrész árakban (ha kicsit konyítasz technikai dolgokhoz, mindent megtudsz otthon csinálni, bár az alkatrészekhez hozzáférni nem mindig egyszerű, sokszor kell sok mindent szétbombázni. Ma már egy tankkivétel szelepállításhoz kb. 10 perc), alacsony fogyasztás, 3,5 l/100 km. Jó szélvédelem (196 cm magas vagyok, a gyári szélvédő elég magas). Könnyű vezethetőség, még nők számára is. Jó üléspozíció, soha többet csutkakormányos motort! MEGBÍZHATÓSÁG! (soha nem merült fel, hogy első fordulatra ne induljon el). TARTÓSSÁG! (42000 km volt az órában vételkor, 1,5 év alatt közel 20000 km-rel lett több, azóta sem fogyaszt egy csepp olajat sem, pedig fullszintetikus van benne). Teljesítménye városi közlekedésben bőven elég, országúton elég, autópályára már nem igazán való. Az utasok is imádják. A kopóalkatrészeken kívül csak egy izzót, és egy főtengelyszimmeringet cseréltem.
Összeségében NEM bántam meg, hogy hozzám került. Ha tisztában vagy vele, hogy ez csak 250-es és nem akarsz vele pályacsúcsokat dönteni, élvezni fogod a robogást minden percben.
Ezek után számomra már csak robogók jöhetnek számításba, ha sokáig marad még a Maja, akkor sem fogok szomorkodni.
Hibalista
- első izzó - főtengely szimmering - 350Ft
Ide hordtam szervizbe
SK
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | XTZ 750 Super Ténéré | Következő motorja? | FJS 600 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |