A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Yp 250 Majesty 1995 (250)

Yp 250 Majesty 1995 (250) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Csak megy, csak megy, csak megy...

Szöveges ítélet

Munkába járni "vettem". Előtte volt erre a célra egy Piaggio Sferam, azon kaptam rá a robogózásra, pedig mindig is próbáltam "távol tartani" magamat az "ilyen" szerzetektől. Tudod, robogót, choppert SOHA! Nem "férfinak valók"! Egy motornak minimum 200 km/h az utazó! Meg egyéb baromságok!
Aztán úgy alakult az életem, hogy kellett valami gazdaságos munkába járó. Kocsi kilőve, nem gazdaságos. Amúgy is a mindenem a motorozás. A garázsban álló "nagysportmotort" viszont nem akartam erre koptatni. Hát olcsón hozzájutottam a kis Sferahoz. Mentek bele a kilóméterek becsületesen (bár ez másik történet), de rájöttem, ez így életveszélyes: 31-es főút, műszakváltásokon kívűl is életveszély (nagy a forgalom, szar utak), a robogó 40-es utazótempója meg csak rátett erre: percenként legalább 5 jármű előz. Voltak is "érdekes" helyzetek. Nagyon tetszett a praktikuma, nem lettél tiszta retek, ha vizes az út, nagybevásárlást hazaviszed, még az asszony is szeretett vele helyben szaladgálni. De kellett valami gyorsabb. Aztán egyszer elkeveredtünk a Wilker Hondához, Fótra. Istenigazából nem is akartam akkor ott velük "bizniszelni", csak brahiból kérdeztem meg, hogy beszámolnák-e valamelyik garázsban álló motoromat. Nagy meglepetésemre 1 óra múlva már a papírokat töltöttük. A Super Ténérém lett az áldozat.
Forgalombahelyezés, stb, után már használhattam is frissen szerzett 250-es Majestym.
Eleinte inkább csak közlekedési eszköznek tekintettem rá, arra nagyszerű, gondoltam. Ha nagyobb motorokhoz vagy szokva, bizony eleinte nagyon, nagyon, nagyon kevés lesz a power az üleped alatt. Főleg miután a haverok sem szívesen hívnak magukkal "motorozni", mert mindig lemaradsz, vagy csuklófájalmat okoz nekik a CBRGSXRZXRRRR-en a Te tempód (80-90 az ideális tapasztalataim szerint, innét még 2 személlyel is tud előzni). Aztán (ha "normálisabb" gondolkodású vagy) átlendülsz ezen, és elkezded élvezni a robogást. Hiányérzetet okoz továbbre is, hogy nincs a lábam között tank, amibe akár lehet "kapaszkodni" rosszabb utakon, vagy nagy szélben. Megszokást igényel, hogy nem kell váltogatni. Zörgősek a műanyagok. A tank lehetne nagyobb (kb. 10 L). A kis kerekek okozta bajokra rátesznek a rugózó elemek rossz beállításai, nagyon kemény eleje-hátulja. Néha első-hátsó kerék egyszerre ugrik el az útról :) Utassal javul a helyzet. Sűrű szervízintervallumok - 3000 km. De ezekkel szemben ott áll a rengeteg pozitívum: nagyon-nagyon alacsony költségek karbantartási, fenntartási (adó, biztosítás) és alkatrész árakban (ha kicsit konyítasz technikai dolgokhoz, mindent megtudsz otthon csinálni, bár az alkatrészekhez hozzáférni nem mindig egyszerű, sokszor kell sok mindent szétbombázni. Ma már egy tankkivétel szelepállításhoz kb. 10 perc), alacsony fogyasztás, 3,5 l/100 km. Jó szélvédelem (196 cm magas vagyok, a gyári szélvédő elég magas). Könnyű vezethetőség, még nők számára is. Jó üléspozíció, soha többet csutkakormányos motort! MEGBÍZHATÓSÁG! (soha nem merült fel, hogy első fordulatra ne induljon el). TARTÓSSÁG! (42000 km volt az órában vételkor, 1,5 év alatt közel 20000 km-rel lett több, azóta sem fogyaszt egy csepp olajat sem, pedig fullszintetikus van benne). Teljesítménye városi közlekedésben bőven elég, országúton elég, autópályára már nem igazán való. Az utasok is imádják. A kopóalkatrészeken kívül csak egy izzót, és egy főtengelyszimmeringet cseréltem.
Összeségében NEM bántam meg, hogy hozzám került. Ha tisztában vagy vele, hogy ez csak 250-es és nem akarsz vele pályacsúcsokat dönteni, élvezni fogod a robogást minden percben.
Ezek után számomra már csak robogók jöhetnek számításba, ha sokáig marad még a Maja, akkor sem fogok szomorkodni.

Hibalista

- első izzó - főtengely szimmering - 350Ft

Ide hordtam szervizbe

SK

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 42000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? XTZ 750 Super Ténéré Következő motorja? FJS 600
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.