A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Fz6 2004 (600)

Fz6 2004 (600) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Cheapfighter

Szöveges ítélet

Használtan vettem, valaki ausztriából hozta be. Fel volt szerelve bukógombával és egy hókotrószerű hasidommal.

Az üléspozíciója rendkívül ergonomikus, bár maga az ülés nagyon keményre sikerült, ezért hosszabb távon semmivel sem kényelmesebb, mint egy versenyenduro ülése. A ráncfelvarrás utáni modellen ezt a hibát állítólag korrigálták.

A kiegyenesedett, laza pozíció segít átlátni a városi forgalmat, az erőforrás pedig kellően fürge, így könnyen lehet kerülgetni a kátyúkat és az autókat. A városi nyomulást csak az ész nélküli injektor próbálja időnként megzavarni, mert nagyon könnyen túlzott buzgalommal adja rá a gázt, a pilóta legnagyobb meglepetésére. Javítani lehetne rajta egy power commanderrel, de kérdéses, hogy egy ilyen "óccsított" modellre érdemes-e ennyit költeni. ( Én költenék, de ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz. ;) )

A városi mókánál ugyan jól jön az egyenes háttal üldögélés, de a kanyarvadászatnál nagyon nehezen tudtam megfelelően terhelni az első kereket. Itt az is kiderült, hogy a fék sem áll a helyzet magaslatán, ráadásul nagy erővel kell működtetni. Egy K6 GSX-R fékjeihez képest fényévekkel van lemaradva. Elkeseredésemben sokáig azt terveztem, hogy szerzek egy törött sportmotorból komplett állítható futóművet és fékeket. (Persze kiderült, hogy általában ezek a dolgok törnek el elsőként, így nem sikerült jó áron találni hozzá alkatrészeket.) Vérforraló pofátlanságnak tartom, hogy egy R6 blokkal dolgozó naked bike előállítási költségeit ilyen szánalmas módon nyirbálták meg. Ha a donor motor blokkja mellett az FZ6 a fékeket is megkapta volna, akkor a kemény üléstől eltekintve semmi panaszra nem lenne okom.

A felhúzott dobok, amely igazából egyetlen dob, egy hővédő burkolatot kapott, ezért képtelenség megégetni az utast, így nem csak jól néz ki a motor fara, de biztonságos is. Az utaskapaszkodók használhatók is, nem csak látványelemek. (Mert azoknak felettébb rondák.)

Gumiválasztás: sajnos elfelejtettem már, hogy hány km-t tettem meg, de annyi biztos, hogy három garnitúra gumival mentem, a legjobbnak a Sportec M1 bizonyult.

Sokan panaszkodtak a digitális műszerfalra, nekem ez kifejezetten tetszett, csakúgy mint a nagyszerűen működő automata szivató és az a rengeteg jópofa lekérdezési lehetőség, amelyet mindenféle megbontás nélkül a műszerfalról le lehet kérdezni. A net-en találtam egy alapos szervíz leírást, amelyben részletesen le vannak írva a lekérdezések módjai. Jó tudni, hogy nem csak azt lehet lekérdezni, hogy hány fokos levegőt szívott be a motor és mekkora szögben áll a pillangószelep, hanem azt is, hogy a motor hányszor volt eldőlve! Ha esetleg az eladó a "karcmentes, gyári, szalonállapotú" dumával jönne...

Összegezvén: a motorozási élmény és a könnyű karbantarthatóság részben feledteti az ócska féket, ezért szeretettel gondolok vissza rá.

Hibalista

- A TPS, azaz a throttle position sensor. Borzalmas fekete füstöt okádott (pedig katalizátoros a jószág), és nem volt alapjárat. Ezt kicseréltettem pénzért. 1 évvel később a Yamaha a TPS hibája miatt a következő modelleket hívta vissza garanciális cserére: YZF-R1, FJR1300, TDM900, MT-01, XV1700, XT660 és persze az FZ6. Hogy miért nem tudott egy évvel később elromlani?! Egyébként ez valami rém egyszerű potméter jellegű alkatrész, ami egyszerűen megszorul. A csere után más problémám nem volt. Úgy gondolom ez nem a konstrukció, inkább egy beszállító hibája.

Ide hordtam szervizbe

Nem a márkakereskedőhöz, hanem a Prop-tech szerviz és tuningműhelybe vittem (http://www.prop-tech.hu/), ahol elsősorban a kötelezőszervíz jellegű feladatokat végezték el rajta, mint olaj, szűrő, stb. csere.
Itt rakattam bele egy kapcsolható elektronikát is, amivel az 1-es és 2-es fokozatban jelentkező teljesítménykorlátozás kiküszöbölhető, valamint egy foggal kisebb első lánckereket kapott a "hardver".

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 4000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.