A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Fjr 1300a 2001 (1298)

Fjr 1300a 2001 (1298) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Brutális kilométerfaló

Szöveges ítélet

2 évnyi Honda MTX125-tel és 7 évnyi FJ1100-zal (´84-es évj.) való csodálatos motorozás után kis kihagyással 2006. augusztus elején vettem egy 2 éves FJR1300A-t. A választás az FJ után egyértelmű volt. Bizony a 20 évnyi fejlődés első pillanatban érződött. Félő volt, hogy itt is továbbvitték a tervezők az FJ1100-ról az FJ1200-ra fejlesztés (legalábbis számomra) egyik hibáját , t.i. a laposabb villaszög alkalmazását a nagysebességű stabilitás fokozása végett, mely kis sebességnél nehézkes kormányzást eredményezett. Hála istennek ezt a stabilitási kérdést oly módon oldották a tervezők meg az FJR-nél, hogy kis sebességű hegyi szerpentineken majdnem olyan könnyű terelgetni, mint az 1100-ast, míg nagy sebességnél a stabilitása hibátlan. Sokan kritizálták a topcase-el felszerelt motor 180 km/h fölötti imbolygását, de ki a fene akar túradobozokkal száguldozni, és különben is mutassanak ilyen körülmények között jobban viselkedő motort. Túradobozok nélkül (kizárólag németországi autópályákon, persze) érezni, hogy a motort a hipergyors túrázásra tervezték, a sebesség növekedésével a motor járása kisimul, tökéletesen selymessé válik (az általános kritika -a 6. fokozat hiánya- ezáltal értelmetlenné válik, egy fokozatkijelző viszont elkelne). Az eszetlen száguldozás 250-nél ér véget, ahol elfogy a szufla.
Mellesleg a vibrációk sehol sem mutatnak zavaró mértéket. A 200 körüli hosszútávú utazást 9-10 liter közötti fogyasztással honorálja (normális tempónál az átlagfogyasztás 6-6.5 l körül alakul). Ilyenkor fellép egy számomra új és meglepő jelenség, a felemelt szélvédő mögött keletkező csökkent légnyomású térben az ember füle "bedugul" és a motorról leszállva előfordult, hogy egy órán át nem állt helyre a hallásom világbajnok túrasisak használata után. Apropó szélvédelem, 193 cm testmagassághoz nem terveznek sajnos motort, ezért még a kappa túraplexi is, annak legfelső állásában pontosan a nyakamra tereli az örvényeket és az így "élvezhető" fejfájós, fülsértő zaj hamar elfáraszt. Az előző tulaj átlagos testmagasságával nyitott arcrészű sisakkal beszélgetett velem 160-nál a próbakör alatt! Ez tehát nem tervezési hiba, semmi gond. A Feleségem említése szerint nagy tempónál az utas üléskényelme és szélvédelme nem javult lényegesen az FJ1100-hoz képest. Továbbá az oldalsó dobozok felszerelése az utas lábát kb 10 cm-re előbbre kényszeríti a lábtartón, ami sztenderd üléspozíció (hátul kapaszkodva) mellett kb. 15 percen belül fogcsikorgató csípőtáji fájdalmat eredményez!!! DURVA TERVEZÉSI HIBA!
Van még:
Kardánhajtás: hibátlan, a világ legjobb találmánya fújkáljon láncspray-t, cserélgesse az idő előtt elnyúlt, elrozsdált láncot, takarítson felnit aki akar, nekem inkább jöjjenek (az egyébként itt érzékelhetetlen) kardánreakciók és a gondozásmentesség örök élettartammal, erről ennyit.
5 fokozatú váltó: mint említettem volt, elég a nyomatékhegyek és a 10.000-es fordulatszám mellé az öt fokozat. A váltó nagyon finoman, kis erővel kapcsolható.
Bivalyerős, kultúrált motor: A 145 lóerő és 120-on akárhány Nm utassal, teljes terheléssel is több, mint elég, ez (és a nagy tömeg) a gumik gyors kopásában is tetten érhető. A motor járáskultúrája legendás, hangja, mint a Doxa (kis elfogultsággal). A motor hangja alapból hihetetlen finom - legalábbis számomra, nem feltétlenül szükséges nyitott kipuffogóval javítani a hangzáson, mondom ezt úgy hogy mindig is a hangos motorok szerelmese voltam - vagyok.
Blokkolásgátló: Az ABS, szerintem, miden túramotor kötelező tartozéka, itt kicsit durván, lassan és hangosan kapcsolgat.
Szupernehézsúly: teletankoltan kb. 260 kg-nál áll meg a mutató, egy cementeszsák igazán leugorhatna róla(Dobozokkal felszalad talán 290 kg-ig is!). Hál´ Istenenk ez a súly nem érződik menet közben nagyon zavaró mértékben. Keveslem viszont a 180 kg terhelhetőséget, melyet a telitank megpakolt tanktáska és 3 doboz + utas összeállítással mindíg bőven túllépünk, és ezt a hátsó rugóstag is erősen megérzi. Ez, legalábbis feltételezésem szerint, nagy sebességű kanyarban erős imbolygást, és izzadó tenyeret eredményez.
Időtlen szép design: Ez pedig az én véleményem.
Még annyit, hogy az előző Tulaj megajándékozot a motorba szerelt 2 db "ízléses kék színű" TESCO gazdaságos helyzetjelő LED-del , melyeket a következtő nagyszervízig nem tudtam visszacserélni, mivel a motor teljes fejidomzatának lebontását igényli, melyhez képest egy előzőleg meg nem pillantott rubik-kocka lábbal való kiforgatása sötét szobában gyerekjáték. Próbálkozásaim eredményeképpen legalább elhagytam egy rosszul visszapattintott gyári idomrögzítő bolhát. (Később beláttam, hogy "nőgyógyászkézzel" cserélhetők az izzók az idomok bontása nélkül is)
A motort, eredeti terveim szerint, nagyon hosszú időszakra vásároltam.
...
FIGYELEM!
Időközben történt egy incidens: Rossz minőségű úton való rázkódástól a gyári topcase tartó platni (31 e ft) elfáradt és a bő 200.000 ft-os üres(!) doboz megelőzött menet közben és széttört. Javaslom figyeljetek oda, sűrűn ellenőrizzétek, esetleg cseréljétek ki azt a gagyi kis lemezt, mert kellemetlen perceket okozhat az anyagiakon túl is (pl. ha egy arra közlekedő autós, motoros, kerékpáros, gyalogos megkapja az arcába 100-zal a kb. 10 kg-os dobozt!) Összességében elmondható, hogy a gyártó a túradobozok tervezését elnagyolta, méltatlanul egy ilyen nagy céghez, főleg, hogy más típusokhoz is ezt árulja.
Egyelőre ennyi, jó motorozást, széles utat és gumifákat mindenkinek!
Üdv:
Donát

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

debrecenbe, szakszerelőhöz

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 33000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.