Big Brother
Szöveges ítélet
Eloszor is ez egy Europaban nem forgalmazott Yamaha DT 200R.
Mivel nem volt ennek megfelelo hely, ezert beraktam a 25osok koze..
Japan.Amerika,Ausztralia azt hiszem ezek a fobb piacok ahol volt.
Szep emlekek fuznek a DT-hez.Regi nyaralas a regi szerelemmel
a Gorog szigeteken.De jo is volt es milyen kis harcias jargany volt
az a 125 DT amit ott bereltunk kirandulni,strandokat keresni..
Mar szinte el is felejtettem azokat a szep 90-es eveket amikor egyszer csak
felbukkant a nagyteso az E-bay-en.
Tortent hogy a sors Ausztraliaba vetett de a motor orulet megmaradt otthonrol.
Kellett egy jargany ami megkonnyiti a munkaba jarast,ami tortenetesen egy erdoben van.Tehat kb 3.5 kilometert kell murvan,homokon es folduton motorozni hogy elerjem a melot.Van egy VFR-em is(Arrol majd egy masik iteletben irok) de az nem szereti ezt a szakaszt es hogy megkimeljem a megrazkodtatasoktol ezert kerestem egy mindenest.
Tehat felbukkant a 200 R es azonnal kesztetest ereztem hogy megszerezzem.
Itt rengetegen vesznek endurokat a farmjukhoz, szaladgalni,korbe jarni, allatokat terelni.Ezert rengeteg, kis futasteljesitmenyu ilyen motor kaphato.Surun latni pl Yamaha WR 250 R-t,WR 450f-et 8-10 evesen 1500-3000km-el.Ezek a farm motorok onnan ismerhetok fel hogy mindegyikrol hianyoznak a gyari matricak,esetleg index es tukor is.Vannak karcok es hasznalati nyomok,voltak mar mindket oldalukon de motorikusan epp hogy csak be vannak jaratva es mivel penz van, ezert jol fel is vannak extrazva.
Nos ilyen farm bike a nagyteso is.
3450 kilometer volt benne amikor megvettem,ez semmi egy DT-nek.
Gyari matricak lekopva de lett helyette egy modernebb szett.Minden mas hibatlan, a vaz karcmentes,fobb reszek mind kivaloak,minden tartozek megvan,rozsda sehol.
Jott formas tukor,index az ebayrol,mert a gyari nem tetszett, na es persze rendszamozas,regisztralas,biztositas.
Menetkesz lett a gep es boldogan elkezdtem hasznalni.
Amikor eloszor megrangattam a fulet, nem akartam elhinni hogy mekkorat megy!
Egy kis info a nagytesorol az adat trolloknak:
Displacement: 195cc
Bore and stroke: 66X57mm
Transmission: 6
Starting: Primary Kick
Ignition: C.D.I.
Brakes: front and rear disc ( 1989 and newer)
Compression ratio: 6.4:1
Horsepower:33@8500rpm
Torque: 23.5 N-m (17.4 lb-ft)@7500 rpm
Standing quarter mile: 14.73 seconds @ 138.46 km/h (86.04 mph)
Top speed: 162 km/h (101.25 mph)
Carburetion: One Mikuni TM28SS
Ignition: CDI magneto
Suspension Front: Telescopic front fork; air adjustable; 270mm travel
Suspension Rear: single shock swingarm;adjustable preload and compression dampening;270mm travel
Ground Clearance: 315 mm (12.4 inches)
Dry Weight: 108 KG (238 lbs)
Fuel capacity: 10 L ( 2.2 imperial gallons; 2.75 US gallons)
Oil Tank Capacity: 1.2L;(1.1 Imperial quarts; 1.38 US quarts)
Azt hiszem hogy ezek a szamok mindent elmondanak :)
5000nel nyit a power szelep es meg sem all a rohanas 9500ig.
Szoval eleinte nagyon elveztem amit muvelt de aztan szep lassan ra kellett jonnom nem ez az amire feltetlenul szuksegem van.
Ertsd: fenntartas.Fogyasztas: 4,5- 8 literig /100km
Plusz a draga olaj ,en full szintetikus Motult tettem bele aminek literje itt
35$/kb 6500FT,ez 1200 km-re eleg.
Nem csak folduton,hanem aszfalton is kell mennem,sot autopalyan is.
Sajna be kellett latnom hogy ezt a mocit nem arra teremtettek hogy a kis 10 literes
tankjaval heti 6-700km-eket menjen nyelen. Jol birta a palyat szo se rola 110es utazo nem volt gond,a 140es orat is siman kiakasztotta, de volt itt meg valami.
Nem birtam megbaratkozni a tennyel hogy allandoan buzlok tole.
Ez ellege zavaro volt,barhova mentem a varosban ugyintezni, baromi kellemetlen volt hogy bementem valahova es olyan szagom volt mintha epp egy MX versenyrol,vagy Százhalombattarol erkeztem volna.
Vegul az eszervek gyoztek es lecsereltem egy 4 utemu Honda CRF-re.
Osszegezve:
Ez egy nagyszeru gep,nagyon megbizhato es baromi szorakoztato :)
Batran ajanlom a 125-os verziot otthon mindenkinek.
El kell fogadni hogy keri a jo olajat es a jo sok benzint a ha kuldod neki.
Szerintem ez inkabb egy hobbi motor, persze lehet ingazni is vele rovidebb
tavokat de nem ez a fo profilja.A terepen erzi jol magat meg ha nem is egy verbeli krossz motor.A gumit a lancot is nagyon eszi az aszfalt,foleg a 200-ason a 33 loval.Nehez visszafogni magad :)
A Bridgestone Trail Wingek baromi jol fognak de 3000 km alatt becsokolta oket.
Javitani szinte semmit nem kellett rajta.Csak egy kis elektronikai dolog volt(Muszerfal vilagitas,index kabel)de ez szerintem jellemzo majdnem minden 90es evekbeli motorra.
Dt-t mindenkinek, csak sikeruljon egy megkimeltet talalni!
Ez sajnos otthon egyre nehezebb,a rendszamos az meg mar maga a csoda.
Ha tobb idom lett volna terep turazni akkor biztos hogy megtartottam volna.
Hibalista
- Az utolag felszerelt index kabele lett kontakt hibas. - Muszerfal vilagitasban izzo csere.
Ide hordtam szervizbe
Close motorcycles SydneyEleg dragak de profik es gyorsak.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Magam
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 3450 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | VFR | Következő motorja? | CRF 250 L |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |