Bakkecske
Szöveges ítélet
Egy éve vettem, első motorom. Előtte sosem motoroztam. 200 cm vagyok, így valami nagyot akartam és olyat, ami többet nyújt a személyautónál. Földutakon, és szántókon akartam vele poroszkálni. Túrázni, hegyen-völgyön. És amint megláttam egy ilyet az utcán, rögtön tudtam, hogy nekem EZ a motor kell. Megmentett a hosszas keresgéléstől, a "milyen motort vegyek" hosszas érlelődésétől. Megláttam, azonnal megszerettem és kész. Elolvastam a teszteket róla, és néztem az apróhirdetéseket. Hamar rájöttem, hogy nehéz dolgom lesz, évente 2-5 db van eladó használtan. És akkor jött az isteni szerencse. Egy mélygarázsban tartott, első tulajdonostól, kevés kilométerrel, szinte sérülésmentesen. Azonnal megvettem alku nélkül 1.300.000-ért.
Szerencsére pár héttel korábban kezdtem a gyakorlati vezetést, így már volt bátorságom elhozni a gépet, és utána gyakorolni vele a jogsivizsgákra.
Azóta egy év alatt 10.000 km-t mentem vele, ami szerintem nem rossz. Egyszer sajnos sikerült fejre is állnom vele, de csak a plexi tartó műanyag csavarok törtek le, meg egy tükör. Ja, és ami drága volt, a fejidom vékony csőváza is elhajlott. Sajnos olyan bonyolult elemről van szó, hogy a visszahajtás szinte lehetetlen, vettem is egy új csővázat 50.000-ért. Ez kicsit húzós volt, de tanulópénz. A telónak semmi baja nem lett, ez a jobbik hír, mert azért kapott rendesen az is.
És a bevezető történet után pár objektívebb tapasztalat:
kététeres magasságnál már eléggé hajlított lábakkal kell ülni rajta, viszont álló helyzetben kényelmesen leér a lábam.
48 lóerő 130-as utazótempóra még tökéletes, dobozokkal.
Viszont 0-100-ig a gyorsulás pazar. Tökéletes túragép országutakra! Földúton pedig bőven sok a nyomaték. Sokszor még egyesben is a kuplunggal kell játszani, ha terepezünk.
Vibrál. Főleg 3-4000-es fordulaton, kicsit zavaró, de nem vészes. Pályán a lábamon érzem, de több óra után sem okoz zsibbadást, teljesen elviselhető.
Menetszél a plexi miatt leveszi a mellkasomról a terhet, pályán nem fárasztó.
Kényelmes, egyenes háttal lehet ülni rajta.
Könnyen szervizelhető.
Hogy szidjam is:
A műanyagok és a festékek gagyik. UV kikezdi őket.
Összességében elég igénytelenül elkészített gép. Műszaki/mérnöki szemmel nézve. Ugyanakkor ez a piacon még jónak számít.
Összegezve: imádom, azóta sem tudok jobb motort számomra, és tökéletesen tud mindent amit elvárok tőle. Ha terepen is akarsz bóklászni, és magas vagy, ilyet vegyél!
Hibalista
- Eddig semmi. Fékbetét, lánc, olajszűrő, légszűrő.
Ide hordtam szervizbe
Magam szervízelem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 12700 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |