Az örökzöld Virago...
Szöveges ítélet
Egy Honda Rebel 250 után szerettem volna egy valamivel nagyobb, de még nem túl nagy gépet venni, így aztán a jó ára és megbízhatósága miatt egy japán belpiacos, 400 köbcentis Virago mellett döntöttem.
Nagyon jó áron vettem, gyakorlatilag "szőrért szőrt", azonban volt vele jó pár gondom, de hát ez mindig csak utána derült ki. Az előző tulaj megüthette a villát, amin apró kis lepattogzások voltak így az olaj elfojt, és a motor folyamatosan, periódikusan remegett út közben. Nem volt veszélyes, azonban elég zavaró.
Villa csere, 120.000 HUF-ért, de még így is jó árban vagyok gondoltam.
Túráztam vele Magyarországon egy nagyot a feleségemmel, jól bírta az iramot és nagyon kellemes fogyasztott. Gyakorlatilag két emberrel a következőt mértem hosszú túráim alatt:
70-ig: 4.7
80: 5-5.1
90: 5.5
100: 5.8
120: 6.3-6.5
Azonban...mostanában kizárólag városban használom és bizony 6 litert mindig megeszi. Így aki ilyet akar venni, és sokat mászkál a városban készüljön fel h. van étvágya.
Végsebesség: Három gyűrű pozícionálásával a karbiban állíthatunk a teljesítményen. 1-es: Alacsony fogy., alacsony telj. 2-es: Közép, 3-as: Nagy fogy., nagy. telj.
Nekem kettesen van, így a végsebessége kb. 130 lehet, de 120-tól már igen lassan mászik felfelé a mutató. Írtak itt 140-150-es végsebességeket...én ezt nem tudom megerősíteni.
Irányíthatóság: Nagyon jó, lehet döntögetni, a motor rugalmas, cruiser-léte ellenére pörgős, lehet forgatni ha kell.
Kényelem: Jó üléspozíció, hátsó utasnak pedig...nos elmegy.
Hátrány: Sajnos a Hondához képest ez a motor számomra nem volt olyan megbízható. Amikor elállítódott a karbi, és a fogyasztás a végtelenben konvergált semmit nem éreztem rajta és nyugodtan folytattam az utam...amíg egyszercsak megállt az autópályán a motor. Hatalmas szerencsémre még el bírtam egyszer indítani és pont volt egy kút a lehajtónál...na ilyen 1x van az életben.
Másik fontos dolog. Ennek a motornak a tankja 8.5 literes! Ez azt jelenti h. 100 km-enként jobb ha megállsz tankolni, így a hatósugara meglehetősen kicsi...mondhatnám azt h. bosszantóan kicsi. Érdemes olyat venni, aminek 13.5 tankja van.
Mit mondjak összegzésnek, nem rossz motor ha karban tartják jó szolga, de azért megvannak a bajai. Mondjuk legalább nem drága és mechanikus minden, szóval lehet bütykölni és tanulni rajta.
Terhelhetősége pedig hatalmas.
Hibalista
- 1. Egy gumidugó eltört a karburátorban, ki kellett cserélnem (kb. 20 euró). A probléma egyébként úgy jelentkezett h. kb. félgáznál a motor ledadogott és ha tovább próbáltam húzni elkezdett lefulladni. - 2. Karburátor elállítódott és mellette egy kis gyűrű eltört, szinkronizálni kellett (Szervíz, 120 euró). - 3. Defekt, de az bárkivel előfordulhat.
Ide hordtam szervizbe
Motorshop Gent-Eeklo.Nagyon rendesek voltak és mindent elmagyaráztak.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Honda Rebel 250 | Következő motorja? | Honda Shadow 750 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |