Az Óperenciás-tenger-ig.
Szöveges ítélet
Jó pár év szocizás után gondoltam, hogy már ideje lenne valami olyan jószágot beszerezni két személlyel, agyonpakolva hosszú-hosszú km-en keresztül emelkedőtől függetlenül elvisz A-ból B-be, anélkül, hogy bármi technikai gondom lenne vele. Az alábbiak jöttek számításba (természetesen túraszempont ill. a pénztárca függvényében): GSX750F; VFR750; TDM850; Africa Twin; Transalp; NT650V és az XJ900S. A végén mellbedobással nyert a Yamaha. Miért? Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a kékruhás szervnél dolgozom és sokáig úgy tűnt, hogy jómagam is motoros rendőr leszek. Ergo elküldtek a spec. tanfolyamra és mitad isten egy ´99 -es XJ -t tettek alám. Elsőre, hú ez hatalmas (246 kg zárazon, feltöltve kb 260 kg). Lavírozzál vele a bólyák meg mittumén még, hogy hol, meg Mátra ill amit el tudtok képzelni. -Aztán néz már, néhány nap tréning után,de jól megyek vele.- Következésképp szokni kell.
Szóval nézegettem a netet, hónapokon keresztül, egyszer csak megláttam. A páciens eredetileg osztrák, behozták, jómagam már második MO -i tulaj vagyok. A vételkor kb 51.000 km volt benne. Jéghideg motor (febr. közepe, még -), kitol, pöcc röff, melegszik, kipróbál, örül, mint hülyegyerek a vatacukornak, gyorsan megvesz, hazavisz, símogat mert még hideg van gurulni. Olaj, levegőszőrő csere, stb. Ez nylvánvaló. Aztán március, nap süt, kék az ég, zölda pázsit, a tavasz hírnökei (motorosok) kifelé. Első nagyobb táv az új szerzeménnyel Mátra kör. A gyári plexi nekem nem jó, pont a sisakom közepére vágja a szelet (184 cm) -venni egy túplekót-. Sajna volt a fejidomon egy repedés, az előző tulaj a dőlő mocit pont ott tartotta meg, reccs,de nem vészes. Cimbora műanagheggesztő kb 15 perc munkával helyrerakta. Majd a télen fényezni, polír, stb. Ezt a szezont már kibírja így, legfeljebb nem túl esztétikus a heggesztés helye. Nem baj. Egy bibi van még vele, az üzemanyag-szinmérő nem jó, de szerencsére van egy külön lámpája ami jelzi, hogy tartalék. Más gépen még ez sincs. Ezen kívül semmi probléma.
És most a tények. A fogyasztás, őszintén szólva nagyon meglepődtem, az első tankolásnál, mivel 4,7 l -re jött ki. De azóta kapott már többször is inni, de kb minid e körül mozgott a fogyasztás. Szélső értékek, 4,5-5,9 l/100 km. Azt azért hozzá kell tenni, hogy nem nyúzom, kényelmes túratempó, lakott területen belül 50, ahol más korlát van ott annyi amennyi, de jó frankó országúton 110-120. Nem tudom, hogy minek köszönhető ez az alacsony fogyasztás, talán a hengerenkénti két szelep, vagy a gardán, de akkor is 900 ccm. Teljesítmény 94 le, sacc/kb 85 nm. Nekem több, mint elég. A csapatom akikkel járok túrázni főleg újabb, de kisebb gépekkel jönnek, vlük paliban vagyok. Ami tény a hegyi menetben nagyon élvezetes, viszont rendszeresen lemaradok, hiába ekkora súly egyik olalról a másik átemelni azért meló. Cserébe ne foglalkozz olyannal, hogy egy autó mögött milyen légörvény an, vagy, hogy oldalszél, ekkor tömeget nincs az a hurrikán ami kimozdít a helyéről. Fantasztikus az egyenesfutás, ha lábbal lehetne tolni a gát, nem is fognám a kormányt, a hosszú elnyújtott kanyarokat imádja, szűkeknél azért figyelni kell, de semmi ördöngösség. Motorfék hatalmas, hiába 900 ccm + gardán, ha ügyesen használod a többire csak a városban lesz szükséged. Apropó gardán, nincs lánccsere, láncolajozás. Ismerőseim panaszkodtak a fútóműre. Őszintén szólva nekem arra amire teljesen megfelel, senki ne várjon tőle 160 -nál lórúgást, viszont a teljesítményt villanymotor szerű egyenletességgel adja le. Amit hiányolok az a 6. -ik sebesség. A fogyasztást még lejjeb lehetne tolni. De így is nagy a hatótávolság. A tank 24 lt, ebből kb 5 tartalék. Az első tankolásnál 380 km-ert mentem vele, és így kellett bele 18 l. Ez önmagáért beszél. Kényelem az van bőven, fotelszerű ülés, pilótának, utasnak egyaránt. -bár én akárhány mocit próbáltam, az ETZ-t semmi nem múlta eddig felül, de azzal míg elérek a célhoz, nagypapa leszek-. Mindent összefoglalva, ha nem akarsz az út mellet vakarózni, hogy most mi lesz, el akarsz jutni mindenhova, ha csak tankolni szeretnél semmi mást egy túrán, ésszel motorozni, élvezni a táj szépségét a naplementében, elvinni a fél háztartást az asszonnyal együtt, és még egy kis erőtartalék is legen akkor meleg szível ajánlom.
Hibalista
- Üzemanyag-szintmérő. Javítás folyamatban.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 51000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |