A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Xj 900s 1992 (892)

Xj 900s 1992 (892) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az Óperenciás-tenger-ig.

Szöveges ítélet

Jó pár év szocizás után gondoltam, hogy már ideje lenne valami olyan jószágot beszerezni két személlyel, agyonpakolva hosszú-hosszú km-en keresztül emelkedőtől függetlenül elvisz A-ból B-be, anélkül, hogy bármi technikai gondom lenne vele. Az alábbiak jöttek számításba (természetesen túraszempont ill. a pénztárca függvényében): GSX750F; VFR750; TDM850; Africa Twin; Transalp; NT650V és az XJ900S. A végén mellbedobással nyert a Yamaha. Miért? Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a kékruhás szervnél dolgozom és sokáig úgy tűnt, hogy jómagam is motoros rendőr leszek. Ergo elküldtek a spec. tanfolyamra és mitad isten egy ´99 -es XJ -t tettek alám. Elsőre, hú ez hatalmas (246 kg zárazon, feltöltve kb 260 kg). Lavírozzál vele a bólyák meg mittumén még, hogy hol, meg Mátra ill amit el tudtok képzelni. -Aztán néz már, néhány nap tréning után,de jól megyek vele.- Következésképp szokni kell.
Szóval nézegettem a netet, hónapokon keresztül, egyszer csak megláttam. A páciens eredetileg osztrák, behozták, jómagam már második MO -i tulaj vagyok. A vételkor kb 51.000 km volt benne. Jéghideg motor (febr. közepe, még -), kitol, pöcc röff, melegszik, kipróbál, örül, mint hülyegyerek a vatacukornak, gyorsan megvesz, hazavisz, símogat mert még hideg van gurulni. Olaj, levegőszőrő csere, stb. Ez nylvánvaló. Aztán március, nap süt, kék az ég, zölda pázsit, a tavasz hírnökei (motorosok) kifelé. Első nagyobb táv az új szerzeménnyel Mátra kör. A gyári plexi nekem nem jó, pont a sisakom közepére vágja a szelet (184 cm) -venni egy túplekót-. Sajna volt a fejidomon egy repedés, az előző tulaj a dőlő mocit pont ott tartotta meg, reccs,de nem vészes. Cimbora műanagheggesztő kb 15 perc munkával helyrerakta. Majd a télen fényezni, polír, stb. Ezt a szezont már kibírja így, legfeljebb nem túl esztétikus a heggesztés helye. Nem baj. Egy bibi van még vele, az üzemanyag-szinmérő nem jó, de szerencsére van egy külön lámpája ami jelzi, hogy tartalék. Más gépen még ez sincs. Ezen kívül semmi probléma.
És most a tények. A fogyasztás, őszintén szólva nagyon meglepődtem, az első tankolásnál, mivel 4,7 l -re jött ki. De azóta kapott már többször is inni, de kb minid e körül mozgott a fogyasztás. Szélső értékek, 4,5-5,9 l/100 km. Azt azért hozzá kell tenni, hogy nem nyúzom, kényelmes túratempó, lakott területen belül 50, ahol más korlát van ott annyi amennyi, de jó frankó országúton 110-120. Nem tudom, hogy minek köszönhető ez az alacsony fogyasztás, talán a hengerenkénti két szelep, vagy a gardán, de akkor is 900 ccm. Teljesítmény 94 le, sacc/kb 85 nm. Nekem több, mint elég. A csapatom akikkel járok túrázni főleg újabb, de kisebb gépekkel jönnek, vlük paliban vagyok. Ami tény a hegyi menetben nagyon élvezetes, viszont rendszeresen lemaradok, hiába ekkora súly egyik olalról a másik átemelni azért meló. Cserébe ne foglalkozz olyannal, hogy egy autó mögött milyen légörvény an, vagy, hogy oldalszél, ekkor tömeget nincs az a hurrikán ami kimozdít a helyéről. Fantasztikus az egyenesfutás, ha lábbal lehetne tolni a gát, nem is fognám a kormányt, a hosszú elnyújtott kanyarokat imádja, szűkeknél azért figyelni kell, de semmi ördöngösség. Motorfék hatalmas, hiába 900 ccm + gardán, ha ügyesen használod a többire csak a városban lesz szükséged. Apropó gardán, nincs lánccsere, láncolajozás. Ismerőseim panaszkodtak a fútóműre. Őszintén szólva nekem arra amire teljesen megfelel, senki ne várjon tőle 160 -nál lórúgást, viszont a teljesítményt villanymotor szerű egyenletességgel adja le. Amit hiányolok az a 6. -ik sebesség. A fogyasztást még lejjeb lehetne tolni. De így is nagy a hatótávolság. A tank 24 lt, ebből kb 5 tartalék. Az első tankolásnál 380 km-ert mentem vele, és így kellett bele 18 l. Ez önmagáért beszél. Kényelem az van bőven, fotelszerű ülés, pilótának, utasnak egyaránt. -bár én akárhány mocit próbáltam, az ETZ-t semmi nem múlta eddig felül, de azzal míg elérek a célhoz, nagypapa leszek-. Mindent összefoglalva, ha nem akarsz az út mellet vakarózni, hogy most mi lesz, el akarsz jutni mindenhova, ha csak tankolni szeretnél semmi mást egy túrán, ésszel motorozni, élvezni a táj szépségét a naplementében, elvinni a fél háztartást az asszonnyal együtt, és még egy kis erőtartalék is legen akkor meleg szível ajánlom.

Hibalista

- Üzemanyag-szintmérő. Javítás folyamatban.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 51000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.