Az ideális társ
Szöveges ítélet
Mivel egy Aprilia RS125 volt az előző motorom, ezért az A2-es jogosítvány megszerzése után egy megbízható, kényelmes, de mégis sportos motor vásárlása volt a cél. Mindenképpen egy olyan gépet szerettem volna, amely az összes igényemnek (túrázás, városi-móka, ismerkedés a pályamotorozás világával) megfelelt, de mégis a 35 kilowattos teljesítményhatáron belül maradt. Akkoriban az A2 egy teljesen új kategóriának számított, ezért túl sok opció nem állt a rendelkezésemre. A motorra fordítható összeg nagyjából 1 millió forint volt. Ebbe a keretbe még nem fértek bele az akkor újonnan bemutatott 700-as Hondák, a 390-es KTM duke vagy a 300-as Kawasaki ninja sem. A megmaradt választékot a régebbi naked és sportmotorok "fojtott" példányai, néhány DRZ-400-as Suzuki, valamint Yamaha MT-03-asok és XT-k jelentették.
Korábban nem sokat hallottam az MT-01 kistestvéréről, az egyhengeres MT-03-ról, de minél többet böngésztem az interneten, illetve különböző motoros újságokban, annál jobban megtetszett. Hosszan tartó keresgélés után sikerült rátalálni egy közel szalon állapotú példányra, melyet kevés kilométerrel és végig vezetett itthoni szervizkönyvvel árultak elfogadható áron. Némi alkudozás után végül megegyeztünk a tulajdonossal és a kis MT-vel 2 évig tartó közös útra indultunk.
Formavilágával első ránézésre is kitűnik az átlagos naked bikeok közül, de igazi arcát motorozás közben mutatja meg. Egyhengereshez méltóan már kis fordulattól megindul és sportmotorokat megszégyenítő gyorsulással tudatja, hogy a 35KW ellenére vele igenis számolni kell. Nem is csoda, hiszen motorja egy 660 köbcentis blokkot rejt magában, mely rendkívül nyomatékos. Ez a blokk egyébként a Yamaha XT modellcsaládban is megtalálható. Az emberek többsége az első pillantások után nem igazán tudja, mit is lát valójában és az egyhengeres motor hangja még inkább összezavarja őket. Abban azért a legtöbben egyetértenek, hogy a motor rendkívül vagányra sikerült. Az oldalt elhelyezett lengéscsillapító amellett, hogy jól végzi a dolgát, rendkívül mutatós is és ezt a gyár igyekezett feltűnő színekkel még inkább kiemelni. Az ülés alá kivezetett kipufogó szintén jól áll a motornak, bár némi turpisságot rejt magában, hiszen két különálló kipufogónak látszik, de valójában ez egyetlen dob két különálló véggel. Ha már a dobnál tartunk, a gyári hang elég halkra és ciripelősre sikerült, ezért ha szeretnénk, hogy a forgalomban résztvevők jobban észrevegyenek minket, a gyári dobot ajánlatos valamilyen sportkipufogóra cserélni. Az üléspozíció rendkívül kényelmes, alacsonyabb motorosoknak is ideális és akár több száz kilométer megtétele sem jelent problémát a nyeregben. Az utas ülése szintén kényelmes, bár a hirtelen kigyorsítások során bekövetkező rángatások közben igencsak kapaszkodnia kell a hátul utazónak. A futómű az utcai használatra tökéletes, pályára viszont túl puha, de nincs okunk panaszra, hiszen ez a motor alapvetően utcára készült. Fékei megfelelő erősséggel fognak, kiválóan adagolhatók és a dupla tárcsák is jól mutatnak.
A közösen eltöltött két év alatt többször jártam a Kakucs-ringen, valamint egyszer a Hungaroringre is eljutottam a motorral és azt kell mondjam, tökéletesen megállja a helyét a kisebb versenypályákon is. A ring természetesen nem az MT-03-nak lett kitalálva, ezért ezt nem is érdemes erőltetni, de Kakucson a könnyű irányíthatóságnak és a nyomatékos blokknak köszönhetően sok meglepetést tud okozni a többi motoros kollégának.
Összességében az MT-03 egy nagyon jó motor. Kezdőknek, újrakezdőknek, notórius túrázóknak és városi huligánoknak is egyaránt megfelelő. Az együtt eltöltött két év alatt az olajcseréken és a kopó alkatrészeken kívül egy akkumulátort kellett cserélnem. Véleményem szerint mindössze három gyenge pontja van. A kipufogó, a tároló rekesz hiánya és az akkumulátor. Utóbbi cseréjéhez mindkét ülést és a tankot is le kell szedni, máshogy nem lehet hozzáférni.
Hibalista
- Akkumulátor
Ide hordtam szervizbe
SimaTeam - Teljesen meg vagyok velük elégedve, nagy szakértelemmel rendelkeznek és olcsón dolgoznak.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Yamaha Harmati (Budaörs) - Márkaszervizhez méltóan indokolatlanul drága és az ügyfélkezelési technikájuk a béka segge alatt van. (Ez a Törökbálintra költözés után is megmaradt)
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | RS125 | Következő motorja? | GSX-R 600 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |