Az első motorom, avagy Born to be wild
Szöveges ítélet
Imádom!
2 évvel ezelőtt rá se néztem a motorokra. Párszor Simsonoztam, barátok gépén. Aztán jöttek a haverok és totál megfertőztek. Voltak Yamaha-k és Virgácsok is a baráti társaságban, így elég könnyen jött a választás.
2006 márciusban vettem a vasat kicsit több mint 30 ezer km-el. sajna jogsim csak augusztus közepére lett. Szeptemberben sikerült úgy 3000-et beletenni. Azóta meg még párszázat a tavaszias télnek köszönhetően. Most várom a tavaszt.
Jó tulajdonságok: V2; kis fogyasztás; nem romlik e, mert Yamaha; jó hang; az ereje is ok nekem, mint kezdőnek. Nyomatékosabb a V2-es, mint pl a 250 Maraduer egy hengere. 2 emberrel is lazán elmegy bárhova. Kormányzás, fék minden OK.
Rossz tulajdonságok: 90 fölött szélben elég izgi az országúton. Kezdem kinőni. :) Túl magas vagyok hozzá.
Ha sokáig áll, ne felejtsétek a benzincsapot PRI-re rakni, mert különben nem jut el a karbiig a benzin mielőtt lemerülne az aksi. Én már 2x megszívtam. De akkor meg betoltam :) Amúgy egy hónap után is rögtön indul.
Megyünk városba, országúton, autóúton. Minden frankó. Nagyon jó kis gép. Merem ajánlani, főleg kezdőknek. Szép motor, kiváló minőség. Bevállt, megbízható technológia (ugyanaz a blokk 15 éve).
Van plexim is. Azt ledobtam róla, annál fogva cibálta az oldalszél a kormányt és mivel magas vagyok (190) a fejem is mindenféle turbolencia érte (a fejem jóval a plexi fölött volt).
Kénylem: Egy nap alatt 250 km volt a legtöbb vele... hát zsibbadt a hátsóm :) a többi rendben volt.
Fenntartási költségek: Én 9000 alatt fizetek egy évre kötelezőt. Most lesz kb évi 2000 FT lóadó. <2500FT tele tankolható.
Még marad egy évig minimum. A többi meg a pénztárcán múlik. Valami 650 környéki chopper, túra vagy naked gép lesz a következő.
Hibalista
- A teleszkópban már nem sok olaj maradt. Tavasszal kap új szimeringet. Lassan a kuplungcsere is érik.
Ide hordtam szervizbe
Csak a kötelezők. Házilag. Ezek nem vészesek, de azért a Yamaha árak néha döbbenetesek.
Cseréltem benne olajat, olajszűrőt, gyertyát légszűrőt. - 10ezer kb.
A vizsgára vettem egy hátsó gumit, még nem lett volna muszáj. - 15ezerért. A nagyobb gond az volt, hogy akkoriban nem nagyon értem rá szerelgetni, alig találtam vidéken gumist, aki vállalta, hogy felteszi.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3800 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |