Az első "igazi" motorom
Szöveges ítélet
Ez az első "nagy motorom". Nagyon sok típust nézegettem a télen, ezt pont nem. De valahogy egy sem fogott meg. Aztán valamilyen belső hang miatt megnéztem az xj-t is (ilyenen tanultam, így ismertem kicsit). Megláttam ezt a példányt és szerelem lett első látásra. Még aznap elmentem megnézni, a valóságban is pont olyan volt, mint a leírásban (nem új, de korához képest jó állapotban). Azonnal megvettem. Február 28.-án szakadó esőben 3-4 fok körüli hőmérsékletben saját lábán hoztam haza, ami laza 150 km-s út volt. De akármennyire is fáztam, a szám fülig ért a bukó alatt, mert pár km megtétele után éreztem, hogy igazi barátra leltem.
Azóta belekerült 12ekm, de egy múlt heti kuplung bovden szakadást kivéve nem hagyott sose az út szélén. A bovden szakadáskor se a motorral volt a probléma, hanem a hozzáadott szerszámkészlettel, egyszerűen nem volt olyan fogó, amivel méretre tudtam volna vágni a gyorsan beszerzett utángyártott bovdent. 3 órámba telt, mire szereztem fogót, aztán 5 perc alatt megcsináltam.
Amióta nálam van rövidebb túrákon, meg munkába járni használom. Ami tény, városban a súlya miatt nem a legideálisabb, de azért a legtöbb helyen elfér. Fura mód utassal nagyságrendekkel javul a kis tempójú egyenesfutása.
A teljesítményére nem lehet panaszom (sokan megrettennek a 62Le-től, hogy milyen kevés). Normál körülmények között, még két személlyel is mindenre elég. Csomagtartója gyakorlatilag nincs, ezért van rajta egy 45l-s topcase, plusz még tanktáskát is szoktam használni.
A terv az volt, hogy a szezon végén átadom a páromnak, aki szintén nagy motorra vágyik (én meg veszek egy nagyobbat), de sajnos nem ér le róla a lába biztonságosan, így neki vennünk kellett egy kisebbet (cb500). Ezért valószínűleg most még marad nálam, aztán majd később lesz cserélve.
Hibalista
- Váltó nem akart visszaváltani. Mint kiderült egy kilazult csavar okozta, ami mechanikusan akadályozta a váltót a mozgásban (filléres lett a javítás).
Ide hordtam szervizbe
Yamaha World
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |