A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

SRX600 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Álcázott nagykalapács

Szöveges ítélet

Volt ilyenem valamikor 2000 körül (https://nepitelet.hu/motorok/yamaha/ego_motor_egoistaknak/), gondoltam veszek egyet megint ha már az annyira bejött. Hirdetés felbukkant valamikor hétköznap este, usgyi le Budapestről Tapolcára meló után. Eső esik, motor elmegy kategória, igazából a lelakás kezdeti fázisában leledzett. Az udvaron volt már több, kivégzett motor és ennek is ez lett volna a sorsa a jószándéku de a hozzáértést nélkülöző tulajdonosa miatt. A motor amúgy 1JL verzió, azaz japó belpiac 400cc elöl szimpla féktárcsával. Némi átalakítást kapott az előző tulajdonosánál, a csutka helyett egyenes kormányt és a blokk 600-ra lett átfűzve! A 400-as hengert felfúrták a 600-as hüvelyméretére és belesajtolták a sima XT hüvelyt így 608 helyett csak 595cc.A nagyobb átmérőjű hüvely miatt a blokkot is fel kellett fúrni, viszont a hengerben a 399cc beütés látható, max egy fékpadi mérés buktathatja le. XT600 főtengely is került bele de maradt a 400as áttétele. Végsebesség 150...khmm, a gyári 428-as lánccal. A motor viszont kopog erősen, vezérműláncot mond az eladó. 3 kiló nem pénz érte, főleg mert elég vagány a megjelenése így szombaton visszamegyek érte és elhozom immár napfényes időben, persze a vizitkor a szakadó esőben azért megyek egyet vele a faluban. Motor kopog, de mindig és minden helyzetben, a vezérműlánc átváltozik csapszeggé hamar a tulaj szerint, ennek tudatában laza 100 körüli utazóval hozom haza. Párszor megyek vele, a benne lévő fos olajat lecserélve 20W50 Castrolra a kopogás enyhül de marad és nem is változik, talán a bemelegedéssel enyhül valamelyest. Akkor nem csapszeg az.... Kap hamarosan első teleszkópba szimeringeket és olajat, itt tanulom meg a szervizelését ennek a részének mivel senki nem vállalja el nyár lévén. 3-4 hónapos várakozási ideje lenne, de hát a fenébe is, csak nem olyan nehéz! Nem az, és még célszerszám se kell hozzá. Szétszedem fél óra alatt az egyik teleszkópot teljesen, kimosom belőle az iszapot majd összerakom, a másikat szintúgy. Egyben kicserélem a kormánynyakban lévő csapágyakat kúpgörgősre. Ebben még nem az volt, ami fura de a 80-as évekbeli motoroknál még volt ilyen. Kerékcsapágyakat is kidobom ha már szét van szedve, majd pár héttel később a hátulja kerül sorra. csapágyak és kap egy kisebb lánckereket hátra. A 428-as lánchoz sajnos korlátozott a választék, de annyit elérek hogy a 600-as gyárijánál kicsivel hosszabb lesz az áttétel, 175 helyett 180. 5. fokozatban így is megy 50-től. A motor nagyon erős, érezni rajta hogy pár ezret futott csak a fúrás óta, a berúgása igazi kihívás. Erősen meg kell rúgni, mivel a karbi is csak úgy van összebaszva így több rúgásra indul csak hidegen. Kell pár hét hogy megszokjam. Mindössze egyszer rúgott vissza, igaz akkor repültem 3 métert kb de nem törött el semmim ami azért mázli egy ekkora egyhengeresnél. Vagy 3 hónapja van nálam mikor megnézegetem hogy miért is indul nehezen. Veszek egy adag bontott cuccot, van benne TT600 karbi is ami az XT "verseny" verziójáé. Karbik le és akkor nézegessük, meg ha már le van véve akkor új tűszelep is bele. A fúvókázása elképesztően gány meló, szétvert szarok vannak benne. TT karbi elég ótvar de a fúvókázást abból átemelem meg a membránt is az SRX-be. Utána egy rúgásra indul, bár még emberesen rá kell taposni. Volt SRX-em full gyárias állpaotú, az meg mint egy nagy MZ vagy még könnyebb is volt berúgni. Ez meg...na lássuk. Alul szét van esve a berúgószerkezet automatája és a kábel is szakadt. Khmmm, én meg dekompresszor nélkül rugdostam be eddig. Bontott kábel kerül bele és az automatát is összerakom, úgy látszik a blokk 600-asra átalakításakor fogalmuk nem volt mit milyen sorrendben kell összerakni pedig a neten szabadon elérhető a robbantott ábra hozzá. Utána az indítás gyerekjáték, főleg a vétele óta kierősödött jobb vádlimmal. Kap előre még egy progresszív rugószettet és a teleszkóp fujkálása 0,4bar-ra feleslegessé válik, nem térdel le és nem koppan fel többé. Megjön kínából a főfékhenger is, mivel a gyárija kémlelőablaka repedt és elfolyik az olaj belőle. A csájníz nem túl bizalomgerjesztő hogy adnak mellé javítószettet is, de hibátlanul teszi azóta is a dolgát. Kap a gyári helyett egy Bendorf Racing kipufogót is. Leviszem Szolnokra Bende Sanyihoz ahol 2-3 nap alatt kész is lesz a rozsdamentes új kidörrentő. Gyári 7,9kg, a Bendorf 1,9 mindössze. Budapestre Újszilvás felé jövök és mire felérek a jobb fülemre süket leszek de kilométerekről hallani a közeledésemet (utólagos motorstalálkozós mérésen egy pillanatra 150dB fölé is lendült a kijelző...). Mondom neki hogy hangos, megsüketültem. Mennyivel mentél?- jön a kérdés. 110! Az kevés, 140 felett már nem hallod! :-). Kipuff vissza, és gyártott bele nekem egy dB killert amitől tényleg épeszűen elfogadható hangja lett de még így is kicsit hangos. Az ülése volt szar, aki tömte az nem tudta mit tesz mert max 1 órát lehetett kibírni benne és nem találtam embert aki épkézláb áron vállalta volna. Mindenki 15ezreket emlegetett, mire odajutottam hogy az ülésessel leegyeztessem rendre 50 felett jött ki egy szivacs csere és áthúzás. Az előző SRX 4-4,5 liter evett, ez standard 5 és néha 5,5. Pakolhatósága zéró, tanktása max mag egy hátizsák. Csomagtartó beszerezhetetlen hozzá. Hiányzott a nagyon hosszú áttétel, de nem volt kedvem átszerelni 520-as láncra na meg nem is leltem meg azt a nagyon hosszú párosítást amivel megint 210 lenne az elméleti vége. Miért is kell rá? Mert így előjön az igazi nagykalapács jellege a blokknak, 3000 alatt érezni minden egyes főtengelyfordulatot anélkül hogy szétrázná az embert. Kulturáltan adja a régi angol motorok nyersességét miközben megy is és megbízható is mert japán. Végül családi okok miatt adtam el, de a mai napig bánom mert lett volna még benne fejleszthető rész (ülés, áttétel, világítás stb, azaz elsősorban kényelem és megjelenés). A következő tulajnál jött ki hogy miért is kopogott a blokkja: az idióta motorszerelő aki összerakta, a dugattyún a gyűrűket nem forgatta el hanem egy síkban voltak a végeik! Átfújt mellettük és elégett a dugó oldala, fúrás + túlméretes dugattyú kellett bele.

Hibalista

- Főfékhenger, lánc, kormánynyak csapágyai és a teleszkópok tömítései

Ide hordtam szervizbe

Saját aranykezeim

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1986
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 55000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? VTR250 Következő motorja? KDX250SR
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.