Agresszív Plüssmackó
Szöveges ítélet
Na de minek is venni egy ilyen motort? Csak annak lehet értelme ha már volt egy 1200 V-Maxod nagyon szeretted a feelingjét kinézetét IKONikus hangulatát döbbenetes V -BOOST erejét de nem tudtál megbarátkozni a nem létező fékerővel, csavarodó vázszerkezettel ,illetve a siklóként közlekedő jármű adottságaival 160-tól. Nos az új változattal mindent megkapsz csakis a negatívumokat nem. Itt kell megjegyeznem a motoros újságíró társadalom hihetetlen hozzá nem értését -mondjuk már az MT-01 kijövetelekor sem voltak a helyzet magaslatán amikor "billegő vázgeometriá"-ról ill "nyomaték szegény" blokkról írtak. Az új VMAXról a következő blődségeket sikerült a köztudatba bevinni : "alacsony sebességnél lógatott lábbal lehet csak vele közlekedni" - a valóság hogy nem vagyok egy Fiedor Feri (RILI) de még nekem sem kell lógatnom a lábam városban araszolva kb úgy 0.5km/h sebességig amikor is már leteszem és stop .A másik ez a kedvencem " a széles 200as hátsó gumi miatt a kanyarok instabilak a visszafordítókban"- nem vagyok Valentino Rossi sem, de nem hogy instabilak nem lesznek a kanyarvételek, hanem az egyik legbiztonságosabb jóindulatú fordulásokat lehet vele akárhol végezni, túrán és versenypályán is. Na ennyit a fikázásról, most asszem megmondom milyen is a gép tök objektíven. Nos nehéz? 310 kg súlyával konkrétan könnyebb tologatni ki be a garázsba mint a 206 kg-os MT-01-emet. Fékek? Úgy áll meg még 200-ról kis féktechnika gyakorlásával mint egy Porsche 911. Futómű? Hát nemcsak hogy megbirkózik a súlyával, de rendesen lehet nemcsak az első villát fullosan ,de a hátsót is fullosan három szegmensből állítani amit ha városban használok kitekerem kényelmesre közúton simán állíthatom keményre rendesen odacuppan az aszfaltra a macika. MotorBlokk? Na igen 12 év tervezés és fejlesztés után sikerült elérni hogy ne csak 5800as fordulattól érezzük a V-BOOST hatást ,hanem minden fordulat tartományban ott legyen a hatás. Megjelenés? No comment de biztos lesz akinek nem jön be ,de én még olyannal nem találkoztam. Pöcshosszabbító hatás? VMAXimális .A legtöbb közlekedési partnernél biztosíték kicsapás jelentkezik. Öregebb Bácsik a zebránál bekérdeznek hogy ez e az új Harley Davidson? :-) Lehet vele csopperezni? NANÁ imádja 50-60-70-80-90km duruzsol olyan mint egy cuki nagy plüss maci ekkor nem is eszik olyan sokat 5.7-6L / 100km (vigyázat ez 310kg és 200LE keréken!!!) szerintem abszolút baráti. Összehasonlítás képp a VINOm 50cc 2L/100km- 7LE. Ára? Horror szerintem nem tud 7,6 millát az IKON faktor ebből olyan 75% lehet. Ebben persze benne lehet a 3db teljes tervező csapat leváltása és a 12 év fejlesztése is. Egy biztos: nem igaz a hír, hogy csak gyorsan és egyenesen lehet vele menni. Kakucson 2-esben simán mész a csapattal és meg is tudsz vele állni, de nem kicsi. A blokkról direkt nem írok -versenyző barátom 38%-os gázt mert húzni, én 32%-ost abban a hitben, hogy maxot tekertünk. Most már, hogy többet mentem vele 4 hónap alatt, mint az előző gazdája 6 év alatt, azt kell mondanom, akkora különbség van a Vinóm és az MT-01-em között mint az MT és VMAX között, de már megy is a 10000-es szervizre ahogy eddig a Yamahát ismerem nem sok bajom lesz vele úgy 200000 km-ig.
50000res szervizben sem történt semmi - mèg minding a gyári fèkbetètek vannak benne - mindig motorfékkel àllok meg .Jò sisakkal végsebességig használható.Remek túraképességú 4esben bármely hágon zokszó nélkül felszalad. 5ösba 50-250 ig használható. Futómüvet muszály feszesre hangolni mert a gyári olyan mint a kocsonya - ez pár mozdulat- . Mèg 10 év elteltével is kiüti a közönségnél a biztosítékot garantált a foto élményfaktor bármely parkolókban. Volt hátul defectem is 0.5 bárral mentem vele 25kmt a benzinkútig - bírta a futómū és a gumi is.Azóta is a hibalista 0.00 és még egyszer sem sikerült a benzint belöle kifogyasztani! Prémium termék prémium minōségben.
Hibalista
- SEMMI
Ide hordtam szervizbe
Yamaha World Soroksári út 168 KOZMAX
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 4200 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | MT-01 Stage II | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |