Aglomerációs mindenes
Szöveges ítélet
Eredeti értékelés 16ezer km-nél:
Spanyolországba költöztünk hosszabb távra és munkába járáshoz, a helyi viszonyokhoz igazodva kerestem robogót. Két robogó között vaciláltam, a másik egy Kymco Super Dink 300 volt. A Kymco nagyon dinamikus volt és valamivel olcsóbb is, viszont a Yamaha kinézetre és összeszerelés minőségre meggyőzőbb volt, ráadásul az árát is jobban tartja. Napi 60 km-t megyek vele ennek 2/3-át autóúton a maradékot városban, mindezt "télen"-nyáron, esőben/kánikulában, újabban utassal. Utazótempó egyedül 120 körül van, utassal pedig 100-110 körül. Szél- és esővédelme remek, csomagtér két sisakos, fogyasztás 3-4 liter között tempótól súlytól függően. Az ABS-es verziót választottam, ami jó ötletnek bizonyult a helyi csúszós aszfalthoz. Szeretem a full digitális műszerfalat, mert egyrészt nagyon informatív, másrészt jól is néz ki.
Utassal sokat romlik a vezetési élmény, bár ez általában minden motorra igaz. A hátsó rugó előfeszítése állítható, viszont a kipufogó oldal hozzáférhetetlen, azt le kell szerelni előtte. Az időszakos szervizelés elég zavaros, minden kereskedő mást mondott. A szervizkönyv szerint tízezrenként kell szervizbe vinni és ezen felül háromezrenként olajat kell cserélni. A kettő kicsit üti egymást, úgyhogy végül kb. 3333 km-enként cserélek olajat a nagyszervizek között. Ezen kívül csak az első lámpa működési elvét nem szeretem (egyik oldal csak tompított, másik csak távolsági), mert úgy néz ki, mintha ki lenne égve az egyik fele.
Összességében nagyon szeretem és jól bevált mint "igás ló". Tervezem hogy kisebb motoros túrát is csináljak vele, de igazából nem erre való.
Update 50ezer km-nél: több mint 4 éve használom minden egyes munkanapon, "télen"-nyáron, továbbra is napi kicsit több mint 50 km-t megyek vele és továbbra is utassal. A kipufogós malőrt leszámítva töretlen a bizalmam benne és bár többször felmerült hogy lecserélem az újabb 300asra, végül mindig arra jutottam hogy mivel semmi baja nincs és teljesen jól szolgál, ezért nincs sok értelme megválni tőle. Most inkább abban bízom, hogy egy-két évet használom, addigra pedig talán lesz vállalható áron elektromos nagyrobogó.
Bárkinek nyugodt szívvel tudom ajánlani, és ha most kéne vennem, akkor is ezt választanám.
Hibalista
- 40 ezer km körül zörögni kezdett a kipufogó, mint kiderült a katalizátor a belsejében összetörhetett a hőhatástól (ha ennek van bármi értelme...). Sajnos cserélni kellett és mivel borsos ára van az újnak (250 ezer körül) ezért végül egy használtat kapott. És bár ez volt az eddigi egyetlen - nem kopó - alkatrész amit cserélni kellett mégis kis csalódást okozott.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | PCX | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |