Aerox 100, Aerox 50 Rossi Replica
Szöveges ítélet
Ha valaki érdeklődik a típus után, javaslom olvassa végig a beszámolómat figyelmesen, mivel - szerintem - ez alapján kaphat egy objektív képet a sok szélsőséges (túl pozitív vagy negatív), elkapkodott ítéletírásokkal szemben.
ÍGÉREM, NAGYON TANULSÁGOS LESZ!
Volt eddig 3 aeroxom, így az ítélet azokról szól. Egyik közülük 100köbcentis volt, biztos nem rossz motorok, de nekem nem jött be, a tuningmentes 50es sem megy rosszabbul, a fogyasztása viszont jóval kevesebb, elöl-hátul tárcsafék, és vízhűtéses. Ettől függetlenül ki tudnék egyezni egy új 100-assal, lehet csak a használt volt nekem olyan amilyen, három dolog zavart:
-saját órája 85nél többet nem ment,
-állandóan kiégett az első fényszóró = feszülségszabályzó KO.
-fogyasztás szerintem sok, 4,5 alá sose ment, átlag 5-5,5
Az 50essel nagyon sokat mentem, így volt lehetőségem megtapasztalni milyen:
Értékelés
Külső: szerintem magáért beszél, szép motor.
Világítás: gyenge távolsági fényszóró.
Ülés: én elég sokat megyek vele hosszú távon is, 100km-eket, arra kényelmetlen, de kevesen használják ennyire sokat, és kevés robogó van ami kényelmes ebben a kategoriában.
Motor: tökéletes, hibátlan, a teljesítménye kiváló, a fogyasztása szintén! Eddig a minimum 2,3 jött ki a jelenlegi 50esemmel, ami egy rossi replika, ez 2005ös, gurtner karbis (gyárilag ilyen), és valami oknál fogva nem megy rosszabbul mint a régi , de kicsivel (éppen érezhető) kevesebbet fogyaszt. Viszont elektromos szivatós, amit én nem szeretek. Ezzel volt is problémám, indulás után gázra 1 perc alapjárat után is fulladt, de a tűt feljebb rakva kapja rendesen a benzint, így okés, a fogyasztás továbbra sem nőtt!
A másik 50esemen a középsztender rugója gyenge volt, a kormánycsapágy kilazult egyszer (köszönjük magyar utak), és ami embereknek "komolynak" tűnhet de igazából cseppet sem az, a vízpumpa hajtása elment, de jelzett a hőfok led, megálltam, vártam és kicsit mindig mentem vele - hálisten nem hosszú táv "túrázás" megtételekor jött a probléma-, otthon megcsináltam. (4-5 ezer ft-os alkatrész a komplett vízpumpa szett). Azóta van nálam otthon egy tartalék vízpumpa, ha netán jelenlegi roxon is megtörténne, akkor gyorsan 1 óra alatt kényelmesen cserélek, nem kell várnom napokat a rendelésemre.
23 ezer km körül jött ki ez a probléma azon, attól még messze vagyok. Egyébiránt 32ezer km-rel adtam el, ami szép teljesítmény, ha azt nézzük hogy gyári benne minden, bontatlan motorblokk dugattyú, henger és forgattyús mechanizmus, és tökéletesen működik, erős.
Tehát összefoglalva ami rendkívüli kiadás várhatja egy ilyen motor vásárló embert
32ezer km-en belül
az egy vízpumpa szett
és két kerékcsapágy ára,
--------------------------------
ezek összesen kb 5 ezer forint.
És tartok tőle hogy az a motor 32ezer km után még sokáig problémamentes marad.
Már önmagában a 32ezer km szép teljesítmény, ha azt vesszük milyen fordulatszámon dolgozik a motor, és más hasonló kategóriájú motoroknál 10ezrenként hozzá kell nyúlni, henger fúrás, dugattyú, gyűrű csere etc..
Persze itt sokat számít a karbantartás rendszeressége és szakszerűsége, valamint a használat módja (például nem tépjük a gázt hideg motornál).
Nehéz a piacon egyébként ilyen jó motorokat találni, amik ezeknek megfelelnek, de vannak, hiszen én is találtam! És attól, hogy olasz import, nem feltétlen rossz! Ezért ha aeroxot keresel, figyelj mert:
A többségre (de nem csak aeroxra, hanem többi robogókra: runner, sr, nrg...stb) az a jellemző hogy:
- otthon, hozzá nem értés, valamint célszerszámok nélkül szerelgetett, kókányolt motor
- törött motor, és több darabból rakták össze, vagy festegetett
- ebből kifolyólag kamu évjárat és nem egy 2000 előtti motort próbálnak eladni 2005 vagy újabbként (a hirdetéseket rendszeresen figyelem, függetlenül attól, hogy nem tervezem a vásárlását)
Vannak ismertető jelek, változtatások, amik újabb típusokon másak, ezért érdekes, ha 2005ösként árult motoron olyat látok, ami 2000 előtti aeroxon fordul elő. És több dolog is, vegyesen!
IGAZ NYERÉSZKEDŐK?!
Ez nem korrekt azokkal szemben, akik korrekt motort adnak el reális áron, mert ha valaki bedől a hazugságnak, azt gondolja ugyanolyan, olcsóbbat veszi meg. És abból következnek utána problémák is, hogy a motor hamar tönkremegy...etc.
VISZONT!: ha valaki nem ismeri a típust, és drágán veszi, nem következik abból, hogy jót is vesz! Ugyanis vannak még az előbbinél is pofátlanabb emberek, akik nem elég hogy hazudnak, de még jó pénzzel le is húznák a vásárlót. A futás teljesítményről ne is beszéljünk, az nem zavar addig, amíg nem szembeötlő a különbség, meg sokat nem is számít, ha jó a motor és minden más klappol.
- vagy az összes fent felsorolt kombinációja
Ezekre nem árt figyelni! És hangsúlyozom, igaz ez az összes többi robogóra is, mivel ezek előélete nehezen beazonosítható. Tehát nehogy valaki emiatt ne merjen aeroxot venni, mert a többi hirdetés sem különb semmivel!
Köszönöm hogy végigolvastál, és remélem hasznodra tudtam válni tapasztalataimmal, tanácsaimmal! Hiszek benne, ha robogót vásárolsz, és a leírtak tudatában teszed; hasonlóan elégedett leszel a típussal, akárcsak én!
Hibalista
- vizpumpa, kerékcsapágy
Ide hordtam szervizbe
magam, mint autószerelő.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 8600 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |